Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért van a DSG váltónál a...

Mért van a DSG váltónál a kúszást? Kényelemből vagy műszaki szükségszerűségből? Idegesítő, ráadásul emiatt törtem össze az autómat, és egyúttal egy másikat is (az autóm megindult úgy, hogy nem is ültem benne).

Figyelt kérdés
2016. jún. 23. 23:06
1 2 3 4
 1/31 anonim ***** válasza:
Automataváltó sajátossága.
2016. jún. 23. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 anonim ***** válasza:
Öööö, valami banális hibát kellett csinálj, ha ez megtörtént.
2016. jún. 23. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/31 anonim ***** válasza:
Az összes automata kúszik, ami nem is baj, mert kényelmes.
2016. jún. 23. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 A kérdező kommentje:
Anton Yelchin halálos balesetével kapcsolatban jutott eszembe az alábbi eset, bár itt nem autó elgurulásról van szó, hanem autónak a motorjával hajtott megindulásáról olyankor, amikor nem is ül benne a sofőr. Egy 2010-es Golf kombim van, 7 sebességes automata váltóval. Hónapokig tartott, míg igazán megszoktam az automata váltót. Ez idő alatt történt az eset. Egy parkolóba akartam betolatni. El is kezdtem, de közben észrevettem egy letört faágat mögöttem. Gyorsan kiszálltam úgy, hogy figyelmetlenségből nem tettem sem P, sem N állásba a váltót. Az autó elindult magától, és ha nem ugrok el, akkor összelapít-vagy meghalok, vagy amputálják a lábaimat. "Szerencsére" csak az autóm és a mögöttem parkoló autó tört össze. Ilyen hagyományos váltóval nem fordulhatott volna elő, mivel gázadás nélkül a sebességben hagyott autó motorja annál lefulladt volna alapjáraton (hideg motornál ott sem biztos-az a történet is megérne egy misét). Az Audi-WV konszern automata váltói viszont sebességben előre is, hátra is elkezdenek kúszni gázadás nélkül (akár hideg, akár meleg a motor). Ezt ráadásul alattomos módon, egy-két mp késéssel kezdik meg. Én ez alatt a néhány mp alatt szálltam ki az autóból, így csak késve észleltem, hogy az autó megindult magától. Az eset néhány éve történt, de azóta sem hagy nyugodni a gondolat, hogy konszern sebváltói, esetleg más márkáké is súlyos konstrukciós hibát tartalmaznak. Annyit kellett volna csak csinálnia a tervezőnek, hogy műszakilag garantálja, gázadás nélkül ne indulhasson meg az autó, bármely sebességváltó állásban is van a kar. A kúszás kényelme nem ér annyit, hogy ezzel egy balesetnek bármilyen kis esélyt is adjunk. Ráadásul engem pl. a kúszás kimondottan idegesít. Hogy lehet, hogy ezzel nem foglalkozik sem a konszern, sem az autós társadalom?
2016. jún. 24. 09:20
 5/31 Beviz Elek ***** válasza:
61%

A kocsi, a gyár és a mérnökök hibája. Sebességbe teszed az automatát és kiszálsz? Legközelebb pénzfeldobással döntsétek el hogy elgyalogolsz boltba vagy pedig az autód elmegy egyedül és elintézi a bevásárlást.


Ez nem a kocsi és nem a működési elvének a hibája, hanem a sötét használóé. Tudom is mi lesz a következő extra az autókban, a vezetőülésbe épített súlyérzékelő automatikusan behúzza a kéziféket ha nem nehezedik rá elegendő súly.


Ha a kocsi előtt álltál volna, akkor jó eséllyel indulnál a Darwin díjért.

2016. jún. 24. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/31 A kérdező kommentje:
A gúnyos válaszokat elviselem, de helyette jobb szeretnék egy műszakilag korrekt, nem tőmondatos választ az eredeti kérdésemre, ezért megismétlem: mért kell, hogy kússzon egy DSG váltó?
2016. jún. 24. 09:42
 7/31 anonim ***** válasza:

Kényelmi szempont. Városi araszolásnál megkönnyíti a vezető dolgát. Nem tűnt fel? (Már ha van ilyen autód)

Az meg hogy valaki beteszi D-be és kiszáll az autóból?

Hát nem tom erre mit mondjak, hogy meg ne bántódj.

De manapság már semmin nem lehet csodálkozni.

2016. jún. 24. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 anonim ***** válasza:
Hát ennyi erővel a kéziváltóst is sebességben hagyhatnám, aztán közben kiszállnék az autóból.... A kéziváltós is megy 1-esben meg a többi sebességben is magától úgymond.
2016. jún. 24. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/31 anonim ***** válasza:

Igen sajnos a DSG-nek van egy ilyen tulajdonsága, hogy 1-2 másodperc késéssel kezd el kúszni, vagy hirtelen behúzod d be rálépsz a gázra, nem megy, még jobban, aztán észleli, hogy sebességben van, és túl gyorsan indul meg.

A tiéd 2010-es, azóta már fejlesztettek rajta, vezettem 2015-ös A3 Audiba, már csak 1 másodpercet késik :'D

2004-es X5 BMW-be meg olyan a hagyományos automata, hogy behúzod D-be, vagy R-be és egyből kúszik... kb 15-el. Nincs késés.

Az újakba még jobb a 8 sebességes hagyományos 'buta' automata, nem dupla kuplungos egyik se, csak az M modellekbe.


Azt javaslom próbálj ki egy rendes automatát, nem lesz ilyen érzeted, hogy miért van a kúszás. A DSG becsapós, majdnem engem is becsapott, mikor tolattam ki vele a műhelyből, pedig én még számítottam is rá, hogy nem indul meg egyből ez a lassú ****.

A régi tiptronic még faszák voltak, szépen csúsztatták neki a kuplungot, kényelmes volt, és reagált egyből ha betetted sebességbe.

2016. jún. 24. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/31 anonim ***** válasza:

Ennyi erővel egy kézi váltós autót is hagyhattál volna R ben és kiszálltál volna.....

De egy kérdés: Ha járó motornál kiszállsz az autóból a kézifék luxus eszköz?

Ezt akárhogyan nézem mayimális user error.

2016. jún. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!