Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért van a DSG váltónál a...

Mért van a DSG váltónál a kúszást? Kényelemből vagy műszaki szükségszerűségből? Idegesítő, ráadásul emiatt törtem össze az autómat, és egyúttal egy másikat is (az autóm megindult úgy, hogy nem is ültem benne).

Figyelt kérdés
2016. jún. 23. 23:06
1 2 3 4
 21/31 A kérdező kommentje:
Végre! A 19-es válaszoló a mocskolódásokon túllépve talán megadta a várt választ: a bolygóműves váltók elkerülhetetlen tulajdonsága a kúszás, és bár a DSG váltóknál nem lenne szükség rá, de mivel mindkét váltót gyártják ma is, az egységesség kedvéért a DSG váltókat is ilyenre csinálják. Ebben a magyarázatban ésszerűség rejlik: ha már többféle automata váltó létezik egymás mellett, akkor legalább a kezelésük egyezzen meg-ez is tekinthető egy biztonsági szempontnak.
2016. jún. 27. 20:44
 22/31 A kérdező kommentje:

A válaszaitok nem nyugtattak meg a mai napig sem, hisz korrekt műszaki magyarázatot senki nem adott. Nemrég akadtam rá egy Auto Hold nevű rendelhető extrára egy 2013-as Golf 7. DSG tesztjében, majd ezután számtalan egyéb helyen is olvastam róla. Már 2010-ben is létezett, pl. a Passatnál. Ki tudja, mikor találták ki? Lehet, hogy már több, mint tíz éve létezik.

Az említett tesztből:

"Esetünkben – számos más extra között – rendelhető a váltóhoz egy kiegészítő, ún. Auto Hold funkció is, 12.000 (!) Ft-ért. Ennek alkalmazásával piros lámpánál nem kell folyamatosan a fékpedált taposni ahhoz, hogy ne araszoljon az autó. Megállást követően azonnal rögzíti az autót, majd a gáz megnyomására kioldja a féket. A kioldást és elindulást egyébként egy kicsit durván végzi, tehát nem lehet olyan simán elindulni, mint Auto Hold nélkül. (Az Auto Hold egyébként kikapcsolható.)"

Eszerint a gyártók is rájöttek arra, hogy a kúszás nem mindenkinek szimpatikus, és talán a baleset veszélyességét is végig gondolták. Ez számomra elégtételt jelent. Újabb érv is felmerült közben, ez pedig álló helyzetben a mögöttünk álló felesleges vakítása a féklámpával. Hallottam olyan esetről, amikor emiatt összeverekedtek egymással autósok.

Ajánlom a fentieket főleg azon hozzászólók figyelmébe, akik a becsmérlésemben jeleskedtek, de a műszaki tudásuk a béka segge alatt van.

2017. aug. 6. 14:28
 23/31 anonim ***** válasza:
Ember, te felfogod, hogy minden egyes hagyományos autómataváltós autó is kúszik, sőt, kötelező kúsznia, mert akkor jó?!! Ezt csak azért írom, mert látom hogy régebben írtad, hogy több millió ember vezet kúszás nélküli autómata váltós autót... Hát qrvára nem, mind kúszik.
2017. aug. 6. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:

Én kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autókról írtam. Egy kicsit figyelmesebb olvasást, ha lehetne.

Nagyon úgy néz ki, hogy a DSG váltónál nincs műszaki indoka a kúszásnak, csak a hidrodinamikusnál. Az egységes viselkedés, kezelés miatt csinálják ilyenre a DSG-t is. De hála istennek rájöttek végre, hogy ez nem mindenkinek tettszik - aki akarja, és olyan már az autója, az ki is kapcsolhatja. Az enyém sajnos nem olyan. Pedig csak egy 12.000 Ft-os extráról van szó. Én nem azt állítom, hogy a DSG-nél megszűnt a kúszás, hanem azt, hogy a kúszást egy automatikus fék megállítja. Olyan ez , mint ha az én lábam helyett az automata fékezne. A végeredmény a lényeg: egy kapcsolóval elérjük, hogy a kúszás nem érzékelhető. Hogy a kúszás "benne van" a szerkezetben, azt az is mutatja, hogy az Auto Hold kapcsoló visszakapcsolásával elő lehet belőle "csalogatni". Kinek melyik tettszik.

2017. aug. 6. 18:44
 25/31 anonim ***** válasza:

"Én kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autókról írtam."


Ilyen nem létezik :)) A DSG működési elve alapján pedig tényleg nem kéne kússzon, de sokan pont ezt hiányolták belőle, ezért megcsinálták olyanra, hogy emelje ki a kuplungot, és guruljon alapjáraton. Ennek kb mindenki örült, rajtad kivül. Mondjuk te jogsit sem kellett volna kapj, mert kiszállsz a járó motorú autóból úgy, hogy sebességben van....

2017. aug. 6. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:
A kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autó fogalmát olyan nehéz megérteni? Úgy látszik, szövegértelmezési oktatást kell tartanom egyeseknek: ez a több száz millió, kézi váltóval legyártott autót jelenti. Örülök, hogy a konstruktőrök legalább használják az eszüket: ahelyett, hogy a jogosítvány akarnák elvenni egy csomó embertől, kitalálták az Auto Hold funkciót, már kb. tíz éve. Akinek az tettszik, azt használja. Ha legközelebb csuklanál vezetés közben, gondolj arra, hogy én állok mögötted, és átkozlak, amiért vakítasz az automata váltós autód féklámpájával.
2017. aug. 6. 20:40
 27/31 anonim ***** válasza:
Hát nem barát, a hagyományos, azaz kéziváltós autót ha beteszem 1-esbe, akkor ugyanúgy kúszik az is, persze ha felengedem a kuplungot. Ja és még egy ok arra, hogy inkább vágd ketté a jogosítványod, ha zavar a féklámpa. Ugyanis én még kéziváltós autóban is mindig nyomom a féket pirosnál állva, ha üresben is van a váltó. Úgyhogy szar neked. Az auto hold funkciót pedig hagyd már békén, mert nem arra való, amiről te beszélsz.
2017. aug. 6. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:

Úgy érzem, ez az a pont, ahol ezt a beszélgetést a részemről be kell fejezni. Értelmetlennek érzem a folytatást, ha pl. olyan antiszociális emberrel kell vitatkoznom, aki még büszke is rá, hogy kézi váltós autóban is mindig nyomja a féket piros lámpánál, még ha üresben is van a váltója. A mögötte álló meg, akit a féklámpájával elvakít, nyilván rohadjon meg, mért keveredett mögéje. Most kezdem megérteni, mért van, ha egy előttem haladóra, aki indokolatlanul használja a hátsó ködlámpáját, hiába villogok, nem hajlandó azt lekapcsolni.

Ami az eredeti kérdésemet illeti:

A válaszolóktól kaptam néhány hasznos ötletet, köszönöm nekik. Sajnos arról senki nem írt, hogy a gyártók időközben megoldották a problémát az Auto Holddal, ráadásul már kb. 10 éve. Bár az autók egy kis részénél érhető csak el, és azok mind drága típusok. Ezt a kérdés feltevése után egy évvel, véletlenül, más forrásból tudtam meg. Remélem, hogy előbb-utóbb minden automata váltós autó kötelező tartozéka lesz az Auto Hold.

2017. aug. 7. 05:15
 29/31 anonim ***** válasza:
Ha zavar a féklámpa, akkor ne vezess. Ja és én sem szeretném folytatni ezt a vitát, mert látom nincs kivel. Helló.
2017. aug. 7. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
Nem akarok nagyon beleszólni, de az Auto Hold funkció is égeti a féklámpát. Legalábbis passat cc + dsg esetén.
2017. aug. 7. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!