Mért van a DSG váltónál a kúszást? Kényelemből vagy műszaki szükségszerűségből? Idegesítő, ráadásul emiatt törtem össze az autómat, és egyúttal egy másikat is (az autóm megindult úgy, hogy nem is ültem benne).
A válaszaitok nem nyugtattak meg a mai napig sem, hisz korrekt műszaki magyarázatot senki nem adott. Nemrég akadtam rá egy Auto Hold nevű rendelhető extrára egy 2013-as Golf 7. DSG tesztjében, majd ezután számtalan egyéb helyen is olvastam róla. Már 2010-ben is létezett, pl. a Passatnál. Ki tudja, mikor találták ki? Lehet, hogy már több, mint tíz éve létezik.
Az említett tesztből:
"Esetünkben – számos más extra között – rendelhető a váltóhoz egy kiegészítő, ún. Auto Hold funkció is, 12.000 (!) Ft-ért. Ennek alkalmazásával piros lámpánál nem kell folyamatosan a fékpedált taposni ahhoz, hogy ne araszoljon az autó. Megállást követően azonnal rögzíti az autót, majd a gáz megnyomására kioldja a féket. A kioldást és elindulást egyébként egy kicsit durván végzi, tehát nem lehet olyan simán elindulni, mint Auto Hold nélkül. (Az Auto Hold egyébként kikapcsolható.)"
Eszerint a gyártók is rájöttek arra, hogy a kúszás nem mindenkinek szimpatikus, és talán a baleset veszélyességét is végig gondolták. Ez számomra elégtételt jelent. Újabb érv is felmerült közben, ez pedig álló helyzetben a mögöttünk álló felesleges vakítása a féklámpával. Hallottam olyan esetről, amikor emiatt összeverekedtek egymással autósok.
Ajánlom a fentieket főleg azon hozzászólók figyelmébe, akik a becsmérlésemben jeleskedtek, de a műszaki tudásuk a béka segge alatt van.
Én kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autókról írtam. Egy kicsit figyelmesebb olvasást, ha lehetne.
Nagyon úgy néz ki, hogy a DSG váltónál nincs műszaki indoka a kúszásnak, csak a hidrodinamikusnál. Az egységes viselkedés, kezelés miatt csinálják ilyenre a DSG-t is. De hála istennek rájöttek végre, hogy ez nem mindenkinek tettszik - aki akarja, és olyan már az autója, az ki is kapcsolhatja. Az enyém sajnos nem olyan. Pedig csak egy 12.000 Ft-os extráról van szó. Én nem azt állítom, hogy a DSG-nél megszűnt a kúszás, hanem azt, hogy a kúszást egy automatikus fék megállítja. Olyan ez , mint ha az én lábam helyett az automata fékezne. A végeredmény a lényeg: egy kapcsolóval elérjük, hogy a kúszás nem érzékelhető. Hogy a kúszás "benne van" a szerkezetben, azt az is mutatja, hogy az Auto Hold kapcsoló visszakapcsolásával elő lehet belőle "csalogatni". Kinek melyik tettszik.
"Én kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autókról írtam."
Ilyen nem létezik :)) A DSG működési elve alapján pedig tényleg nem kéne kússzon, de sokan pont ezt hiányolták belőle, ezért megcsinálták olyanra, hogy emelje ki a kuplungot, és guruljon alapjáraton. Ennek kb mindenki örült, rajtad kivül. Mondjuk te jogsit sem kellett volna kapj, mert kiszállsz a járó motorú autóból úgy, hogy sebességben van....
Úgy érzem, ez az a pont, ahol ezt a beszélgetést a részemről be kell fejezni. Értelmetlennek érzem a folytatást, ha pl. olyan antiszociális emberrel kell vitatkoznom, aki még büszke is rá, hogy kézi váltós autóban is mindig nyomja a féket piros lámpánál, még ha üresben is van a váltója. A mögötte álló meg, akit a féklámpájával elvakít, nyilván rohadjon meg, mért keveredett mögéje. Most kezdem megérteni, mért van, ha egy előttem haladóra, aki indokolatlanul használja a hátsó ködlámpáját, hiába villogok, nem hajlandó azt lekapcsolni.
Ami az eredeti kérdésemet illeti:
A válaszolóktól kaptam néhány hasznos ötletet, köszönöm nekik. Sajnos arról senki nem írt, hogy a gyártók időközben megoldották a problémát az Auto Holddal, ráadásul már kb. 10 éve. Bár az autók egy kis részénél érhető csak el, és azok mind drága típusok. Ezt a kérdés feltevése után egy évvel, véletlenül, más forrásból tudtam meg. Remélem, hogy előbb-utóbb minden automata váltós autó kötelező tartozéka lesz az Auto Hold.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!