Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gépjármű klíma kompresszor...

Gépjármű klíma kompresszor mágneskuplungja és maga a kompresszor test kímélése? Többi lent.

Figyelt kérdés
Akkor rögtön belevágnék hogy tulajdonképpen mi is érdekelne ezzel kapcsolatban. Adott egy jármű aminek imbolygótárcsás kompresszora van ami mágnes kuplunggal köti össze a külső meghajtást a belsővel ,tehát ha feszültséget kap a tekercs akkor működik, a lényegi kérdésem pont az ,mert ez nem olyan hogy finoman engedi "ki" a kuplungot hanem egyszerűen mintha leugrana róla, attól félek hogy ha magas fordulaton megy a motor pl autópályán 3500al forog a főtengelye ezzel együtt ugye a kompresszor ékszíjtárcsája is csak befelé még nincs meghajtás, ha benyomom az AC gombot (manuális klímáról van szó) akkor bekapcsol ,de nem szedi szét a kompresszor belsejét ez a hirtelen 0-fordulatról 3500RPM? Ilyenkor mit tudnék tenni? Attól tartok hogy széttörik már elnézést a szóhasználatért eléggé drága és veszélyes a környezetre ha szivárogna belőle az anyag így szeretném valahogy a pénztárcámat és a környezetemet is kímélni. Mit javasoltok mikor kapcsoljam be? vagy ha már megyek 130-al akkor nyomjam be a kuplungot lépjek le a gázról és amikor visszaesik a motor fordulat alapjáratra (800RPM) akkor kapcsoljam be majd engedjem ki szép finoman a kuplungot majd adjak gázt hogy akkor a teljesítmény is meglegyen ne csak a fordulat?

2016. jún. 26. 13:54
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

ez jó kérdés...



amíg egy autó elkészül(prototípus) addig bizony sok beszállító tesz ajánlatot..

nos a klímakompresszornál is az a nyerő, amelyik akár órákig is bírja a hatezres fordulatot, de a hét-nyolcezertől sem térdel le..

ilyen fordulatnál nem kapcsolgatják, de még ne is hallottam, hogy valaki ezzel a panasszal vitte volna szervizbe..a kuplung, bármilyen is, úgy készül, hogy bírja a durva indítást..

azontúl a klímakompresszor nem egy erőmű, hanem egy szerény kis kütyü, amely könnyedén indul...nézd meg az otthoni kompresszort, hány Watt az üzemi felvétele..max 500..ez nem tétel.


szóval nem tudod kímélni, de nincs is értelme ilyenen gyötrődni...

hűtsön amikor kell, oszt jónapot.

2016. jún. 26. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 Tomcatters ***** válasza:
Haaat azért ez nem teljesen így van .... kupkung az nem csak arra van,hogy kapcsolja szét és össze,hanem maga a forgo resz az elindul ha beinditod a motrot ... benyomod az ac gombot,akkor szepen raengedi az amugyis forgo tanyert a nemforgóra kuplung egy darabig surlodik meg fel nem pörög ... szoval 0-rol nem 3500 megy hirtelen,hanem ugymond lassan,mint amikor a normalis kuplungot csusztatod minimalisan indulasnal
2016. jún. 26. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Ezzel csak az a baj, hogy a rendszer maga is ezzel a kuplunggal ki-be kapcsolja a kompresszort menet közben. Tehát Te hiába akarod ilymódon kímélni, nem sokat tehetsz a szerkezet "önpuszító" mivolta ellen. Nekem is volt ilyen autóm, ráadásul igazi nagy klasszikus, abban is így működött az AC rendszer. És emiatt fokozottan koptak is az érintett részek.
2016. jún. 26. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
Akkor az elég szomorú ha magát teszi tönkre bár lehetne annyi "esze" a rendszernek hogy nem kapcsolgatja, a csúsztatást nem értem van előttem egy rossz kompresszor, a tekercse csak 2 vezetékes +meg test ha feszültséget adok rá akkor berántja simán, szól egyet berántja az autó kapcsolási rajzát elemezve egy relét kapcsol az ecu a kompresszor vezetéke átmegy a relén és megy az állandó 12v ra a relével meg nem hiszem hogy lehetne állítani a tekercs teljesítményét (finoman csúsztatná elméletileg). Szomorú pedig szeretném hogy működjön ,mert folyton beigazolódik Murphy törvénye. :(
2016. jún. 26. 15:11
 5/17 Tomcatters ***** válasza:

[link]


Minimálisan csuszik még el nem eri a fordulatot

Ha ugy lenne ah a kerdesedbe irtad,0 rol egyböl 3500 ra,akkor az hirtelen nagy stresszt jelentene a vezerműláncnak / szíjnak is


Sokkal nagyobb terhelest kap az autó sima kuplungja egy egy indulásnál

Nekem a corollaba 16 eve hibatlanul mukodik a klimakompreszor pedig az nap mint nap vqn volt hasznalva nyáron

Masik kocsiba is gyari (12 éves)

2016. jún. 26. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
Elhiszem ,csak ugye nekem az volt furcsa hogy többek között a relé simán kapcsolja az ugye nem tud ellenállást változtatni, meg ahogy kattanik egyet, tehár akkor maga a tekercs csúztatja ezt az izét, ha önnek (neked) 16 éve jó akkor elhiszem, ha szabad megkérdeznem akkor mikor szoktad bekapcsolni? amikor már kezd alapjáraton lenni a motor és úgy vagy simán reggel amikor még 1500fölött van alapon?
2016. jún. 26. 15:39
 7/17 Tomcatters ***** válasza:
Nyugodtan tegezhetsz ... En nem nezem a fordulatot, bar mikor bekapcsolom, meg automata klima van az egyikbe, van h utkozbe kapcsolom be 4000 fordulatnál .. Igen maga az a belso tarcsa csuszik meg amig el nem eri a fordulatot nem valtoztat arammennyiseget
2016. jún. 26. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszodat! Most megnyugodtam hogy nem teszem tönkre ezt a drága és kényelmes szerkezetet :) Köszi még egyszer is!!!
2016. jún. 26. 15:53
 9/17 Tomcatters ***** válasza:

Ugye azt tudjuk ,hogy a kuplungnak az a szerepe,hogy allo reszeket kapcsoljon ösze forgó részekkel a lehető leg kisebb terhelés/igénybevétel mellett :)

Klimanak is van egy ugynevezett kuplungja :)

2016. jún. 26. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Azt tudom, bár remélem nem lesz velük gond egyikkel sem, :D :)
2016. jún. 26. 16:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!