Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora motorral érdemes...

Mekkora motorral érdemes kocsit venni, hogy később ne legyen megbánva?

Figyelt kérdés

Nem konkrét tipus érdekel, csak általánosságban.

Ami biztos:

Benzines

1200-1500 kg közötti

Most 1200 kg/100 lóerős kocsim van és ezt már kinőttem. A következő kocsit hosszú távra szeretném és nem akarom megbánni majd a választást. Reális kereteken belül (tehát nem kimondottan sport autó) milyet ajánlanátok?


2016. szept. 15. 15:45
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:

Mit értesz az alatt hogy ne legyen megbánva? Gondolom olyan kocsi kell ami jól gyorsul és lehet vele előzgetni? Itt nem csak a motor mérete a lényeg hanem a típusa is és hogy milyen állapotban van,a kocsi súlya se mindegy de a többi alkatrész állapota is fontos például a kipufogórendszer stb


Nekem 1.6-os 16V Opel Astrám van Ezotec X16XEL motorral ,teljesen megvagyok vele elégedve és legyünk őszinték ebben az országban nincs is ettől nagyobb teljesítményú kocsira szüksége az embernek,mivel sokan úgy mennek mint a tetú

2016. szept. 15. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:

Ezt mindig neked kell tudnod. Inkább próbálj ki sokat, akkor nem nyúlsz mellé.

Én is úgy gondoltam, hogy 1500 kilóra jó lesz olyan 190-200 ló környéke benzinesben. Próbálgattam, többet is azonos márkán bellül, a vége 245-ló lett. Mondjuk az már sportos.

Viszont nálam pont ez volt a cél, mert ha nem hajtom, akkor talán fél literrel többet eszik mint a kisebbik, viszont amikor néha kicsit adni akarok neki, akkor ott a tartalék.

Annak ellenére hogy az esetek 90%-ában inkább spórolósan vezetek, nem bántam meg.


Van erre egy jó német mondás:" Haben ist besser als brauchen".


Kb. annyit takar, hogy ha van az jobb mintha szükséged lenne rá. (nagyon elnagyolt fordítás, mert egy az egyben nem annyira érthető)

2016. szept. 15. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
Nincs olyan teljesitmeny amihez nem lehet hozzaszokni. Innentol kezdve teljesen ertelmetlen a kerdes.
2016. szept. 15. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:

Így van,a 650 lóerős AMG-hez is hozzászokik az ember,akármilyen hihetetlen.

Viszont meg nem bánja.


Én 1050kg/90Le-ről váltottam 1250kg/145Le-re.

Ég és föld a kettő,de már persze gondolkozom a hogyan tovább kérdésen.


Ha hosszútávra kell,és ha az első pár hónap öröme után nem a tuningon akarod törni a fejed,akkor 1500kg-hoz már 190 lóerő felett gondolkoznék mindenképp.


Miben gondolkodsz?Sedan,kombi,coupe?Első/hátsó/összkerék ?

Japán,Európai?

Fogyasztásba mi fér bele,ahogyan árban is?

2016. szept. 15. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:

a lóerőt nem nőjük ki,csak szenvedünk a hiányától, inkább a kaszni szokott kisebbedni..


olyan Zafira szerűséget javasolnék 150 LE-vel, és kasznimérettel.Magamból kiindulva a két liter turbó nélkül az örök darab(benzinesben)ha kell, megy mint a vihar, de nyugiban is álom...a kaszni? gyári tetővas, ha hét személyes, az sem baj...


na, azt nem növöd ki.Ja, még valamit..bárki bármit mond, ne vegyél kemény autót..lágy legyen a rugója, mert az a kényelem egyik fontos alkotója.


Hát istenem, nem fogsz terepezni...

2016. szept. 15. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:

"Nekem 1.6-os 16V Opel Astrám van Ezotec X16XEL motorral ,teljesen megvagyok vele elégedve és legyünk őszinték ebben az országban nincs is ettől nagyobb teljesítményú kocsira szüksége az embernek,mivel sokan úgy mennek mint a tetú

"

Aha persze...


Az egy dolog,hogy megírják a 3 literes sor6 turbóknál hogy ezeknél nincs értelme itthonra nagyobbat,mert alig alig lehet őket érdemben kiautózni a magyar utak nagyrészén.

Itt 170-200Le/tonna kategóriájú autókról van szó,teljesen más világ mint a 80-85Le/tonnás Astra-d.

Bőven vannak olyan helyek itthon,ahova kevés az autód ahhoz,hogy kényelmesen tudd vele tartani a tempót,ha épp nem egy Skoda 120,Ford Fiesta és társai mennek elötted/mögötted.



Gondolom te vagy az is, aki a szívéhez kapott,mert nem mindenki váltja el 4 ezernél a szívóbenzint...

2016. szept. 15. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
150-170 lóerő az a határ, már 1500 kilós autóban is, ami felett már luxus erősebbet venni, és elég mindenre. Ilyen erős autóval azért már lehet 200-al is döngetni tartósan is.
2016. szept. 15. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:

1-es azért nem az 1.6 a plafon, esetleg csak városon belüli kihasználtságban.

Az a német mondás tényleg igaz és elhiszem, hogy mindenhez hozzá lehet szokni, csak nem mindegy, hogy tényleg szükség lenne még nagyobb teljesítményre vagy csak már nem tudok magammal mit kezdeni, de egyébként mindenre elég az amim van éppen. Én azt szeretném érezni, hogy mindenre elég.

Még magam sem tudom pontosan mit is szeretnék. Először is a megfelelő teljesítményt szeretném belőni és utána jön a többi. Szinte csak egyedül használnám, szóval nem kell Zafira méret, a kasztnit sose fogom kinőni. Ettől függetlenül a seggrakéták nem vonzanak, inkább a nagy sedán, de egy coupe is megteszi. Ezért is lőttem be 1200-1500 kg közöttire a súlyt.

Japán és európai is lehet, csak ne francia és ne olasz :D

Első/hátsó vagy összkerék? Ez egy nagyon jó kérdés. A legnagyobb választék az első kerekesekből van, nem tolnám félre őket, de izgat a hátsó kerekes is és valahol vonz az összkerék is.

Bár ezt nem kérdezted, de a kor is kb. mindegy. Lehet akár régi is, az sem zavarna.

A fogyasztásról most úgy gondolom a 12-13 liter azért állítsa meg, az ár meg jelenleg 1,5-2 millió, de nem sürgős annyira még a vétel. Most még csak tájékozódom, tapasztalatokat gyűjtök. Legyen meg 2-3 típus majd, hogy na kb. ezek lesznek nekem jók és lehet még hozzá gyűtögetni pénzt, ha muszáj.

Utolsó akkor azt mondom, hogy kezdek szenvedni a hiányától vagy túlnőttem a jelenlegi teljesítményén. :)

2016. szept. 15. 17:30
 9/23 anonim ***** válasza:

"150-170 lóerő az a határ, már 1500 kilós autóban is, ami felett már luxus erősebbet venni, és elég mindenre. Ilyen erős autóval azért már lehet 200-al is döngetni tartósan is."


A lóerő nem a sebességhez kell, hanem ahhoz hogy mennyi idő alatt éred el azt.

Egyébként ha azt nézem, hogy az autóval napi 70km-t ingázok többnyire 80-100-as tempóval, arra bőven elég az ezerkettes lada is. Csak többet enne mint a mostani dieselem.

Mellette meg messzbbre utazni illetve hobbinak van egy nagyobb erősebb, vonóhoroggal. Egyébként a kettő ugyanabból a márkából van, és a nagyra még a feleségtől is mindig megkapom hogy azért és és föld a 2 autó kénylemben is.

2016. szept. 15. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:

Honda Civic 2.0 TypeR ,Honda Accord 2.2Vti,Mercedes CLK 230 Kompressor,Audi S3 1.8T,Subaru Impreza 2.0WRX,VW Golf/Corrado VR6,Opel Calibra,Toyota Corolla 1.8TS vagy Celica 2.0,de akár Supra is kifogható ennyiért.


Ezekből csemegézhetsz nyugodtan.

2016. szept. 15. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!