Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok a LikeDrive...

Mit gondoltok a LikeDrive autósiskoláról?

Figyelt kérdés
2017. jan. 15. 20:21
1 2
 1/12 anonim válasza:
szerintem érdemes megpróbálni(ha nem sajnáljátok rá a pénzt)
2017. jan. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Hello, hát, én azt mondom (saját tapasztalat), hogy ne sajnáld rá a pénzt, mert autósiskoláknál duplán igaz, hogy olcsó húsnak híg a leve... Van összehasonlítási alapom... A Jogsit Bulya Sándornál szereztem, ő a LikeDrive vezetője, oktató is a suliban, és nagyon jó volt az egész tanfolyam vele, pedig elég nehéz dolga volt velem :) És egy jó oktató akár 30-40 óra alatt felkészít a vizsgára, egy rossz meg lehet hogy csak 50-60 óra alatt. És az is szempont, hogy itt nem kell hónapokat várni arra, hogy oktatóautót kapj, és hetente 1-2-szer tuti mehetsz vezetni. Nem motiválatlan, bunkó tanárokhoz akarsz járni te se, gondolom :( mert sajna van ilyen is! Gondolom, értem már miért írtam, hogy megéri megfizetni a minőséget...
2017. febr. 6. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim válasza:
Szia , neked mennyi pótórát kellett venned a Sanyinál?:)Volt olyan, hogy több km-t írt be, mint amennyit vezettél? Nála lehet menni 6 körül vagy hétvégén?
2017. nov. 30. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Szia! Én tudtam menni 17.30-ra:) és rendben volt az adminisztráció, nem tapasztaltam mást.
2017. dec. 3. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Ja, és pótórát nem kellett volna vennem, de én akartam, mert gyakorolni akartam még. Bár a Sanyi szerint már vizsgázhattam volna. Ő erősködött nekem, hogy menjek már vizsgázni. :D
2017. dec. 3. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Ktamas1979 válasza:
50%
Hát én nem ajanlanám senkinek aki nem egy évet akár várni a jogosítvány ra Sopronyi Gábor óráztatt 55 óra alatt nem lehet illetve 3 bukásal el végezni. 1 hónapot vársz mire van szabad hely illetve az is 2 alkalom és megint 2 hetmulva kapsz idöpontott. Pedig le volt beszélve hogy heti 3 alkalom hihetetlen a egész iskola. A honlapon meg az áll hogy akár másnap kezdheted a vezetést. A iskola vezetője meg tudja és nem érdekli csak a bevétel. A gyors jogsi nál 1 hónap alatt megvan. Ha valaki utána számol like drive menyi az anyi 55 órával
2019. júl. 9. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

A saját tapasztalataimat tudom leírni, hosszú lesz, azért mert már megírtam előre, abból a célból, hogy elküldjem Facebookon a véleményekhez, de meglepő módon nem tudtam véleményt írni (?). Beküldtem, aztán nem jelent meg, ezt nem tudom, hogy csinálják, de valahogy blokkolják a rossz véleményeket, gyanítom, fizetnek is és/vagy haveroknak szólnak, hogy írjanak pár jót, azért vannak kizárólag olyan vélemények, amelyek szuperlatívuszokban beszélnek róluk és méltatják őket, valamint alátámasztják ezt a hazug "nálunk élmény a vezetés", "prémium" autósiskola marketing arculatot. Valójában csak árban prémium - a főváros kb. legdrágább helye, úgy 6000 Ft-ért tudsz vezetni 40 percet - színvonalban a szokásos rossz, ha nem rosszabb. Elszomorít, hogy ennyire megvezetik az embereket, tényleg jó lenne, ha valahogy fel lehetne nyitni a szemüket és ezeket a csaló, hazug iskolákat, az agresszív tapló oktatóikkal el lehetne egyszer és mindörökre törölni, hogy ne legyen még csak ehhez hasonló sem. De nem, a módszereikkel el tudják érni, hogy ugyanezzel a működési móddal ők egy kiemelt iskola legyenek, a legrosszabb, agresszív oktatóiknak is folyamatosan legyenek ügyfeleik, ilyen óradíj mellett is. Egy személy, Dr. előtaggal a nevében, írt egy nagyon igaz véleményt a Google térképen, azt érdemes megnézni, kapott is 11 kedvelést. Csak valahogy ezeket elhallgattatják, pár jó véleményt pedig így-úgy szereznek, és azzal felépítik magukról ezt a hazug képet a külvilágnak. Egészen gyomorforgató, nekem az egyik legrosszabb élményem volt életem során az ott töltött idő, pedig a magyar oktatási rendszerben is volt egy-két rossz élményem vagy a magyar egészségügyben. Tessék vélemény két oktatójukról, a végén írok egy kicsit az adminisztrációról, az iskola központi hozzáállásáról.


Egy-két idézet, kis momentum vegyesen Gál Józseftől és Sopronyi Gábortól:

- Te hü*lye vagy, b*azdmeg? – Miután egy lámpás megfordulásnál, jóval az előtt megzavart, hogy nézzek jobbra, keressem a táblát, rakjam ki az indexet, így egy pillanatra azt gondoltam a villamossíneken kell visszafordulni, mint egyébként elég gyakran a városban.

- Ha letöröd, esküszöm, nyakon váglak! – Miután megbeszéltem vele, hogy kb. 300 ezer forint kifizetése után a műszaki ellenőrzést megtanulnám egyedül és megkérdezte be tudom-e állítani ezen a kocsin a fényszórókat, így azt próbálgattam óvatosan

- Nem tudod melyik a jobb és balkezed, kössünk rá masnit legközelebb? – Miután az egyik max. 4 óra (240 perc) tanpályázás után, úgy döntött kivisz a forgalomba és 15p. után, amíg örültem egyáltalán, hogy megyek a forgalomba, életembe először, kitalálta, hogy váltsak vissza 4-esről 2-esre, és kanyarodjak be egy szűk utcába, persze nem sikerült tökéletesen, az izgalomtól először rosszul raktam ki az indexet, majd javítottam rögtön, aztán túl lelassítottam, utóbbira kapta fel a vizet, mert próbálta rám kenni, hogy ha majd belénk jönnek hátulról, az milyen rossz lesz – neki biztosan.

- Egyezzünk meg, ha még egyszer ilyen közel mész a padkához, ki fogod fizetni, jólvan!? – Mindezt ténylegesen ordító, erőszakos, arrogáns, agresszív hangnemben és kétszer játszotta el a delikvens. Többször rontott rám a padka miatt, holott a helyzet az volt, hogy egy terepjáró nagyságú autója van (talán Suzuki SX4), amivel nagyon nehéz volt párhuzamos parkolásnál beférni a vonal és a padka közé, ha 30 centire voltál a padkától, kb. épp befértél a vonalon belülre és mindezt csináld tanulóként, akár hátrafele, úgy, hogy ahogy tanította, aszerint sincs sok támpontod, mert a vonalat kell képzeletben meghosszabbítanod és ha az metszi a kereket, amit szintén nem látsz egy idő után, akkor tekerned. Ehhez képest volt, hogy tökéletesen beálltam, 1x értem hozzá a padkához oktatás alatt, 1x vizsgán. Ezeket a hisztis fenyegetéseket csupán arra adta elő, hogy kinyitotta az ajtót, kinézett és 30 centi helyett 15-re voltam.

- Mi a fa*sznak mész ilyen közel? – Förmedt rám, amikor közel 0,5 órája hibátlanul vezettem, meg se szólalt, de egy platós, egyébként szó szerint kisteherautó volt előttünk, aminél nagyobb távolságot kell valamivel tartani, mint egyébként, én meg, mivel nem kerültem ilyen helyzetbe még, a szokásost tartottam.

- Volt többször, hogy kiszállásra utasított, hogy megnézzem, mennyire egyenesen álltam be, merőlegesnél főleg, előfordult, hogy undok stílusban (ami az általános náluk), azt mondta előre, majd mikor beszálltam akkor is, hogy nézzem meg, hol rontottam el, mert ferde, erre teljesen jól, egyenesen bent voltam a két vonal között.

- Ne csapkodd az ajtót! – ez pedig azután jött, hogy beszálltam és teljesen normálisan becsuktam magam mögött.

- Idegesen, kis híján a műszerfalat csapkodva és b*azmegolva gesztikulálja, hogy ott van a kocsi eleje, b*azmeg! – ha nem álltam elég közel a padkához

- Tolattam ki hátrafele a helyről, szépen néztem minden irányba, erre elkezdi hasonló stílusban hozzám vágni, hogy nézzek már arra, megkérdeztem türelmesen merre, melyik ablakon, erre megfogja a fejem és odacsavarja. Ez kifejezetten kellemetlen volt, amilyen stílusban, lendülettel ért hozzám, nem fájt vagy hasonló, hanem lekezelő volt.

- Vizsga előtt nem sokkal, történetet mesél nekem, hogy nemrég valaki hogy bukott meg és, hogy örüljünk, ha ő a lélekjelenlétével ott van a vizsgán és megfogja az autót egy esetleges koccanás előtt, mert a vizsgán nekünk kell kifizetni az eltalált autónak és az övének is a javítási költségét, úgyhogy örüljünk, ha csak megbukunk és vizsgadíjat kell újra kifizetni – nagyszerű mentális felkészítés a vizsgára, egy adag stresszt, bizonytalanságot és önbizalomhiányt próbál elültetni benned.

- Volt, hogy egy rövid lámpa előtt álltunk elsőként, egy kis emelkedőnél, elkezdett azzal stresszelni, hogy gyorsan induljak el, mert ez egy rövid lámpa lesz és vannak mögöttünk – soha nem fulladtam le azzal a kocsival a forgalomba, kb. 50 tanóra után sikerült úgy felstresszelnie, hogy ez is megtörtént.

- Amikor nyugodtan kérdeztem a parkólóban állva őt, hogy hogyan csináljam majd, volt, hogy csak sorozatba adta a válaszokat, gúnyos, undok hangnemben: „Nem b*azdmeg, nem b*azdmeg, igen b*azdmeg”.

- Az gondolom ez után nem is meglepő, hogy végig rossz hangulatban telt az idő, volt, hogy kétszer ugyanúgy, elrontottam egy kis dolgot megfordulásnál, ami az eredményt nem befolyásolta, ő gúnyosan kacagott, ha nem lassítottam eléggé egy építkezésnél vagy egy belógó faágat nem kerültem eléggé akkor is úgy reagálta le, hogy pillanatok alatt stresszes lett minden, ordított, idegeskedett, kapkodtunk. Ha valamit nem tudtam elsőre, pld. hogy lakóövezet előtt kérdezni kell, merre menjünk és behajtottam, ugyanez a dorgáló stílus volt, ha valamit nem értettem meg úgy, hogy már összefüggéseket is tudok levonni egy adott útra belőle, úgy, hogy táblát az úton nem láttam, csak a másikon utoljára, amiről rákanyarodtam, akkor is reménytelenül lesajnáltak, hogy úgyse értem még mindig. Közben mindig elvárták, hogy azonnal tudjak, alkalmazzak mindent, nem volt elég, hogy pár óra vezetés után egy csomó dolgot jól csináltam, azzal zaklatott, hogy nem néztem a kerékpárost sávváltásnál és minősítgetett, hogy én milyen figura vagyok, ezért. Egyikük volt, hogy összeveszett két autóssal is a rövid idő alatt, egyszer egy nőt fenyegetett azzal, hogy kiszáll és megveri, máskor hátra mutogatott és ordibált egy autósnak.

Ebből látszik, hogy a türelem és a fokozatos, tanulóorientált oktatás ennél távolabb nem is állhatna tőlük. Egyikük 4 órát tanpályáztatott, a másik 10-et, úgy, hogy az egyiknél már vezettem 10 órát, ebből 6-ot forgalomban. Aki korán kivitt, mondta is, hogy majd milyen jó lesz, ha nem itt tanpályán leszünk, hanem megyünk ki, akkor elmehet kávézni… ő látszott, hogy gyorsan le akarja tudni, a tanuló meg alkalmazkodjon, legfeljebb addig cs*eszteti, ordibál vele, amíg nem simul bele a sémájába. A másiknak az volt a taktikája, hogy egy tanulóról lehúz minél több pénzt, így is úgy kellett kérnem, ügyeskednem, hogy végre megpróbálhassam a vizsgát, ott egy olyan helyen fékezett be, ami határeset volt, mert úgy láttam, az utolsó kerekemmel is elhagytam volna a zebrát, mielőtt a gyalogos a járda széléhez, a zebra kezdetéhez ér, ebbe az esetben viszont simán tovább engedhette volna és szabályos lenne. Nem csodálom, ha ott is volt benne más is, mint a szabálykövetés. Volt, hogy 0,5 órákat beszélt nekem olyan tanulóról, aki már sírt nála, elmondása szerint, azért, hogy ebből levonjak egy 1 perces tanulságot. De ezek a hosszú monológok, mesék egyébként is jellemzőek, vagy ahol mással telefonált és azért nem tudtunk elindulni, mert ilyenekkel húzta az időt. A vizsgán persze olyan útvonalon kellett menjek, amin még sose jártam, majd mikor jeleztem, hogy másnál próbálnám újra, kifejezte, hogy bánja, hogy segített nekem bármiben. Kérdés lehetne, miért nem hagytam ott őket, egyiket ott is hagytam, csak előre fizettem pár órát, majd utána kezdett felvenni ilyen stílust, így azokat le akartam járni. A másiknál az elején is már feltűnő volt, hogy minden második szava b*azdmeg vagy k*urva, de mivel nem nekem irányította, egy ideig csak szimplán nem voltak jó hangulatúak az órák gondoltam ezt lehúzom itt, lehet, rosszabbat találnék, voltam is rosszabbnál. Erre kiderült ő legalább ugyanolyan rossz, csak akkor kezdett igazán erőszakoskodni, amikor már közel voltam a lefoglalt vizsgához, fizettem is neki előre, így se értelme nem volt a váltásnak, se lehetőségem másra. Ez az, ami rosszul esett és bánt azóta is, hogy ilyen helyzetbe tud kerülni az ember, mert az, ahogy viselkedik velem, túl tudom tenni magam rajta, mert tudom, hogy a saját szegénységi bizonyítványát állítja ki ilyenkor egy ilyen jellemtelen ember. Ezeket inkább azért írtam le, hogy más tudja, mire számíthat ennél az iskolánál és oktatóknál, mert a marketingjük meglepő módon távolról sem adja vissza a valóságot, kb. pont a fordítottja, náluk nem élmény a vezetés, hanem gyötrelem. De az nagyon rossz érzés, hogy az ember belefektet nagyságrendileg 300 ezer forintot valamibe, belerakja a tudását, idejét, energiáját, eltűri a csapnivaló oktatókat, mert van, hogy szinte kénytelen lesz, de mégis a kilátástalanság, a folyamatos fenyegetés, számonkérés és megalázás, amit kap. Egy patthelyzetbe kerül, ahonnan nem könnyű egyik lépés se, mert ha ennyit belefektetett, ha előre ki vannak fizetve órák, már végig csinálja, de tanácstalan, hogy mi lesz, ha nem sikerül a vizsga. Egy új környék, autó, oktató mindig nehezebb, garantált plusz órák és lehet ugyanúgy egy tróger, a másiktól viszont már most szabadulna, de lehet, egy második vizsga már sikerülne, ha már eddig eljutott. Szóval senkinek se kívánom, hogy itt kezdje meg a tanulást. A körülményeket pedig a végére hagytam: 50 percesnek van feltüntetve a tanóra a honlapon, tehát jogom lenne 2x50 percet vezetni, úgy hogy az oktató rám figyel, 12 ezer Ft-ért talán nem is irreális. Ehhez képest 1 óra 40 percenként osztják be a tanulókat és van, hogy később érkezik meg egyáltalán az előző tanulóval, mint az órátok kezdete, akkor mindig kiszáll még 10-15 percet cigizni, és veled pedig mondjuk, megpróbál hamarabb érkezni, hogy bennmaradjon az időkorlátba. Igazából 70-90 perc körül vezetünk, 100 perc helyett, és rendszeresen megállnak a dohányboltba vagy beugranak átvenni valamit, ami jó esetben 5 perc, de nem gondolom, hogy ehhez is joguk lenne, ha alapból teljesíthetetlen korlátok közt vannak, az ígéreteikhez képest. De volt arra is példa, hogy elmentünk a gyerekének tortát venni a belvárosba és legalább 0,5 óra volt, amíg helyet kerestünk, majd megvette és visszaült. Időpontot az elsőtől egyáltalán nem kaptam gyorsan 1,5 hónap volt, számlát soha nem kaptam senkitől, mindezt az országban legdrágább 6 ezer Ft/40 perc díjjal, kb. 5 ezer forintos pótórákkal. Az adminisztrációval is meggyűlt a bajom, 3 hónapra megvettem a tananyagot, ami ugye kötelező, lehet nem is abból akarom megtanulni, mert bárhonnan megszerezhető a tudás, 2 héttel az anyag lejárta előtt, írnak nekem e-mailt, hogy lesz vizsga 1 hét múlva, jelezzek vissza, ha érdekel. Pont nem néztem a fiókom, így nem jeleztem vissza, erre kiderül, hogy a beleegyezésem nélkül elküldtek vizsgázni, így ott is buktam kb. 5 ezer forintot, mert újra ki kellett fizetnem a vizsgadíjat, ráadásul pluszba elmennem személyesen bejelentkezni vizsgára. Amikor felhívtam a vezetőt, hogy panaszt tegyek, megpróbált udvariasan lerázni, hiába szembesítettem vele, hogy pld. a honlapon leírt adatokkal szemben, a gyakorlatban felépített rendszerük, törvényszerűen megszegi az ott tett ígéreteket, ellehetetleníti a korrekt szolgáltatásnyújtást. Nem érdekli őket semmi, ameddig ez az arculat a domináns az interneten, mondhatni a közéletben, azáltal, amit összehazudtak, kapartak, mint pld. az-az egy negyedévnyi jó statisztika, amivel engem is megvezettek, mert egy olvasott netes sajtóorgánumon találkoztam vele, addig hiába van sok ember, aki mást tapasztal, abból csak kevés írja meg a véleményét, kevés felület is van arra, hogy szólni tudjon, mert Facebookon blokkolnak, Google-ön limitált a karakterszám, ezt pedig jó eséllyel kevesebben olvassák, így ők továbbra is a pénzüknél lesznek, és nekik, meglepő módon, csak ez számít, a tanulót pedig nagy ívből lesz*arják. Képmutatás felsőfokon.

2020. nov. 27. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim válasza:

Ezeket a vélemény megosztásokat ti tényleg komolyan gondoljátok? Én csak egy tanuló vagyok aki történetesen a feljebb rágalmazott tanárok egyikéhez jár. És nem ismerem mindkettőjüket,de amit eddig tapasztaltam túl kb. 20 levezetett órán az teljes mértékben az ellenkezője annak amit itt olvastam. Ma speciel még majdnem meg is húztam az oktató kocsiját és úgy kellett az oktatónak átnyúlni,hogy utolsó pillanatban javítson de számomra érthetetlen módon tök higgadtan kezelte a szituációt, én már annál kevésbé,mert nem akarok kárt tenni az oktató autójában, még akkor se akarnék ha az egy terepjáró lenne mint ahogy azt az előbbi kommentelő indokoltnak találta,hogy terepjáróban kárt okozni szerinte OKÉ!? Teeeljesen WTF ,hogy ezt egyesek komolyan gondolják és még a tanárra haragudnak aki próbál nekik segíteni azzal,hogy a hibáikat kijavítják vagy adott esetben megkérik a diákot,hogy szálljanak ki a kocsiból és úgy nézzék meg az autót.


Gyerekek a forgalom nem játék, emberek szoktak meghalni felelőtlen vezetők miatt! Figyeljünk már oda jobban, ezt felelősségteljesen kéne elkezdeni nem felháborodni,hogy segítenek kijavítani a saját hibáitokat.


Érthetetlen, hogy szisztematikusan leírnak egyesek ilyeneket felháborodva,hogy az oktató kifogásolta,hogy

1. Villamos sínekre akart behajtani

2. Majdnem összetörte a kocsit

3. Nem tudja és nem is tartja be a jobbkéz szabályt

4. Hogy a tanár a kanyarban hirtelen kitalálta,hogy ne 4-esben vegye be a kanyart? (ez most valami vicc? Jó,hogy gázt nem adsz a kanyarban.)

5. Padkának vezeti a kocsit vizsgán és erre nem értem a kifogást,hogy "terepjáró nagyságú autója" van. Miért azt nyugodtan lehet összetörni mert ingyen van vagy gázolni lesz jobb vele,mert jó erős a kaszni? Az öregnéni aki a járdán sétál a terepjáróban úgysem okoz kárt, mert az arca akadálymentesen folyik szét a szélvédőn!? :D Nem értem a logikát!

6. Platós kocsi seggében vezetni csak jó bulinak hangozhat

7. Maximum fél óráig képes betartani a kreszt valaki és erre büszke és ez indok arra,hogy amikor elrontja akkor az oktatónak nem szabadna rászólnia?

8. Megsértődik,hogy az oktató megkéri,hogy nézze meg a kocsit parkoláskor ha már belülről nem érzi,hogy hol meddig tart a kocsi (amikor nagyon jól tudjuk,hogy vizsgára meg kell tanulni egyenesen parkolni, nem értem miért akarja valaki az ilyen legegyszerűbb dolgokat átugrani és nem megtanulni vizsáig.)

9. Kezeket fel aki nem allergiás arra ha a kocsijának az ajtaját csapkodják. Mennyit hallgattam ezt annó odahaz,hogy nem trabant ajtaja ne izomból vágjam be.

10. Tolatásnál nem arra néz amerre kéne. Így amúgy remekül lehet elütni embereket. De terepjáróval az sem gond! Azzal szabad :D

11. Az oktató hibája,hogy lefulladt?



Áhhh. Az a baj,hogy ilyen mentalitással néhányan átjuttok a vizsgán és kint vagytok a forgalomban aztán csodálkozunk,hogy naponta olvasunk halálos balesetekről a médiában ahol többségében persze,hogy a vezető nem tartott be valami alapvető szabályt. Mielőtt az oktatókba két lábbal szálltok bele előtte gondoljátok már át,hogy hogy éreznétek magatokat ha több száz-ezer forintos kárt okoznátok más kocsijában vagy elütnétek valakit vagy kisodródnátok a kanyarban (4-esben) vagy felszaladnátok a járdára.

Nekem az unokatestvérem így halt meg,hogy elütötték a járdán, te meg felháborodsz,hogy padkának mentél és szóvá teszik. Remélem megbuktál. Nem azért,mert neked rosszat akarok,de így ne menj forgalomba. Közveszélyes vagy és be sem ismered a hibád itt boncolgatod,hogy miért oké így vezetni és miért minden az oktatóK (mert több oktatóról beszélsz) és a suli hibája. Borzalom.

2020. dec. 1. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Nem lepne meg, ha az előző válaszoló valaki lenne az iskolától :D. Miért zavar, hogy megírom a véleményem? Ott van, alátámasztva, hogy-hogy beszéltek velem, szerinted ez rendben van bármilyen emberi viszonyban? (persze nem kell elhinni... és itt ráadásul vagyonokat fizetek azért, hogy méltó módon bánjon velem). Vagy szerinted ez a viselkedés rendben van, lehet így beszélni emberekkel? Vagy meg lehet lopni az államot, azzal, hogy nem adunk számlát? Ez mind oké? Mert te mást tapasztaltál? Kit érdekel mit tapasztaltál? Ez az én véleményem volt, te leírhatod, veled korrektek voltak, ha úgy érzed. Úgy sorolod fel a hibáimat, mintha egy nullkilóméteres tanuló nem ejtene ilyeneket. Menj ki egyszer az utakra és látni fogod, hogy sokkal durvább hibákat ejtenek azok is, akiknek jogsijuk van. Persze ezt is ki lehet forgatni, mint ahogy minden mondatommal tetted. Hibázni emberi dolog, tanulóként meg egyenesen természetes, hogy hibázunk, legfeljebb mondja meg az óra végén, hogy milyen esélyeket lát nekem, esetleg tegyek le erről (bár mivel nem egy akkora nagy dolog a vezetés, gyanítom, hogy jó tanárral szinte bárki megtanulhat, pláne egy olyan, aki 4 óra tanpályázás után korrektül közlekedett a forgalomban, szóval ez is inkább az oktatót minősíti), na ilyen soha nem történt, hogy konzultáltunk volna az óra végén, ahogy letelt az ideje, ment tovább, pont nem érdekli a tanuló. Még találkozáskor is csak a bajsza alatt motyog valamit köszönésképp, ha megteszi egyáltalán. Szóval az, hogy ilyen hibák megtörténnek, az oktató felelőssége, mert neki kéne fokozatosan felépítenie a tanulást, olyan helyzetekbe rakni, amire kész vagyok. Ha nem így történik, oké, megesik az ilyen, de milyen jogon esik nekem? És még én szégyelljem magam, hogy leírtam? Milyen tempó ez?


Na, akkor pontról-pontra:


Sehol nem írtam, hogy oké kárt okozni egy terepjáróban. Tanulj meg szöveget értelmezni, ne csúsztass, tartsd szem előtt a kontextust. Arra utaltam, hogy nem célszerű egy terepjáró nagyságú autóval oktatni, amivel még annak is nehéz beállni, akinek jogsija van, mert épp beférsz a vonalak közé, úgy, hogy a padkától szintén a tökéletes távolságra vagy, persze, ha 20 centivel közelebb vagy a padkához, már kapod a szidalmazást az oktatótól, hogy milyen közel vagy, de 21 centivel távolabb nem lehetsz, mert akkor már a vonalon vagy. De mindez csak egy javaslat, tökmindegy nekem, megoldottam így is, mert ügyes vagyok, mindenki sofőr a családomban, mint talán írtam is. A lényeg, hogy ha egy ilyen helyzetben sok parkolásnál elő fog fordulni, hogy 10 centire vagyok a padkától, akkor nekem ne ordibáljon és követelőzzön egy senkiházi, hogy ha legközelebb nekimegyek, ki fogom fizetni. Miről beszélünk? 1-szer mentem neki oktatáson a padkának a kerék oldalával, az egész oktatás alatt, egyszer értem hozzá, akkor se volt megtiltva neki, hogy belenyúljon. Baromi nehéz nem érinteni a padkát, ezt mindenki tudja, aki vezetett, főleg ekkora autóval, ennyi tapasztalattal. Ez a legelsők egyikénél volt, utána csak közelebb voltam hozzá, mint gondolta és ez váltotta ki belőle ezt a jogtalan, agresszív követelőzést és viselkedést. Ez az egész megjegyzés és írás egyébként kizárólag arról szól, hogy ha hibázik valaki, akkor sincs joga a másiknak így beszélni vele, nem arról, hogy normális, hogy ha kárt teszek a másik autójában, vagy, hogy megsértődök, ha belenyúl, mert ilyenekről szó sincs.


Nem haragszok az oktatóra, hogy kiszállít az autóból sikerült megint olyan példákat kiragadni, úgy ferdíteni, hogy egy naiv embernek úgy tűnjön, hogy én vagyok a h*lye, és hogy tudjátok védeni a mundér becsültetét. Gratulálok, a könnyen megvezethető emberek megtévesztéséből keresitek a kenyereteket, szép ki karrier. Örültem, hogy kiszállít, de amikor bunkó stílusban megjegyzést tesz arra, hogy megint elrontottam, és nem hiszi el, hogy nem látom, majd kiszállok és tökéletes a parkolás, az elég sokat elmond a szakértelméről és a motivációiról. Nem tudom hol írtam, hogy haragszok rá, mert kijavította a hibáimat.


Ki mondta, hogy a forgalom játék? Most megint miről beszélünk? Mi ez a lealacsonyító, kioktató mentalitás, ahol egy olyan szereppel ruházzuk fel a másikat, amihez köze sincs, de vele szemben mi tetszeleghetünk úgy, mint felelős, okos állampolgárok? Mi ez az olcsó szalmabáb érvelés, de végig? Én nem várom el, hogy átmenjek a vizsgán, ha nem vagyok rá kész, azt se várom el, hogy 40-50 óra alatt kész legyek a vizsgára, igyekszem, ennyit tudok tenni. Azt várom el, ha ezt megteszem, ha komoly pénzeket fizetek, akkor beszéljenek már velem úgy, mint egy emberrel. Annyira kíváncsi lennék egyszer, hogy beültetünk engem egy ilyen oktatóhoz, beültetünk egy olyan embert, aki látszik, hogy kb. a börtönből jött most, és egy rossz szó után lehet megölet, vagy beültetünk egy kiemelt státuszú, befolyásos embert. Velem mernek így beszélni a senkiháziak, de velük mernének? Tudod mikor :D. Teljesen más lenne a szavuk járása. Na ez a képmutatás, a jellemtelenség, a gerinc nélküliség, a behódolás és meghunáyszkodás etikája. Ez az, amikor az erkölcs helyére beköltözik az erő és a hatalom. Ez a legsötétebb balkáni állapotok sajátja. Miért feltételezed, hogy én nem figyelek oda? Na, ez pedig az empátia és a pedagógusi készség teljes hiánya. Tudod, nem mindenki hasonló képességű. Lehet valaki maximálisan odafigyel, de egyszerűen erre képes. Ezt neked kell felmérned, mint oktató, és úgy egyengetned a pályáját, közben folyamatosan tájékoztatva őt, kommunikálva vele. De nem, a fekete-fehér szemléletű, ilyen képességeket, távolról sem karcoló oktatók szemében, te vagy a hibás, mert nem figyeltél, mert más ezt meg tudja csinálni, szedd már össze magad. Rosszat feltételezni a másikról, az megy, alkalmazkodni hozzá, kihozni belőle a legjobbat, koránt sem. Hibáztatni a másikat, bűnbakot keresni - maximálisan, átérezni, hogy egy incidens talán az én felelősségem volt, mert én tettem a tanulót olyan helyzetbe, amire ő nem volt felkészülve, egyáltalán nem. Egyébként szokás szerint, sehol nem írtam, hogy zavart volna, hogy kijavították a hibámat.


Nem az a baj, hogy kifogásolta, hogy rá akartam hajtani a sínekre, hanem ahogy kifogásolta ("Te h*lye vagy baz**dmeg?"). Valamint, hogy megint nem látja a saját felelősségét, hogy stresszelt előtte, hogy nézzem már a táblákat, tegyem ki az indexet, holott még távol volt a lámpa, majd az incidens után is csak engem kért számon, hogy ezt mégis, hogy gondoltam, hogy magába szállna, hogy látná, hogy minden ami történik az ő felelőssége főként, nem véletlen ő felel a károkért is, hogy bocsánatot kérne esetleg, hogy elragadtatta magát, az nem megy, dehogy, még ugyanazon a napon fenyegetett meg, hogy nyakon vág, ha letöröm a kormány melletti kart, amikor csak nézegettem óvatosan, miután megbeszéltük, hogy megnézem. Egyébként számos helyen, pld. Ady Endre út, rá lehet hajtani a villamos sínekre, itt se volt evidens feltétlen egy kezdőnek, hogy a lámpánál fordulunk, főleg úgy, hogy gyakrabban látott ilyet. Persze ezzel nem azt mondom, hogy ez egy jó manőver volt, vagy oké így jogsit adni nekem. Azt mondom, hogy erre fel lehetett volna jobban készíteni, le lehetett volna elegánsabban és konstruktívabban is reagálni és, hogy egy kezdőnél ilyen hibák benne vannak, még azt se mondom, hogy sajnos, mert erre lenne az oktatási környezet.


Már bocsánat, de én mikor törtem össze majdnem a kocsit? Ilyet nem is írtam, hogy közel lettünk volna egy komolyabb töréshez, a padkához való hozzáérést, azért nem sorolnám ide, az is csak egyszer sikerült. De mondok valamit: Elképzelhető, hogy egy tanuló majdnem összetöri a kocsit, ezért tanuló, ezért van ott az oktató, saját pedálokkal, és ezért kell fokozatosan felépíteni a tananyagot, mert ha gyakran megtörténik ilyen, valszeg nem kéne már a forgalomban menni, hanem tanpályázni kellene még. De megint, nem az a baj, hogy ezt kifogásolja, egyébként ezt, hogy lehet kifogásolni? Ne törd össze a kocsit? Oké :D. Még intelem sincs rá. Ez egy következmény, beszéljünk a hibákról, amik okozzák. De annál leírtam előbb, soha nem az a baj, hogy elmagyarázza, "kifogásolja", nyilván, hanem az, ahogy.


Hol írtam, hogy nem tartom be a jobbkéz szabályt? Te vagy az Józsi? :D Délutánonként beöltözöl tanulóvezetőnek, akinek meghalt az unokatestvére? :D De ugyanaz vonatkozik erre is.


Nem 4-esben akartam bevenni a kanyart. Ennek a sztorinak a lényege az volt, hogy az egyik oktató 4 óra tanpályázás után, amiből 2 parkolás, kis manőverek voltak, azt gondolta, hogy kivihet a forgalomba, sőt, nem kell itt cicózni a főútvonalon haladással, rögtön váltsunk vissza és kanyar egy szűk utcába. Természetesen nem sikerült, visszaváltottam, csak véletlen rosszul tettem ki az indexet, valszeg még nem is szoktam meg eléggé, hogy merre van a jobb-bal jelzés, kicsit megzavart, így túl lelassítottam, amire ő kiakadt. Talán a saját felelőssége merülhetett volna fel itt megint, ahelyett, hogy megaláz és tart egy fejmosást. Érdekes, hogy egyik úgy érzi 4 óra után képes leszek bevenni visszaváltásból egy kanyart, másik pedig 10 levezetett óra után, amiből majdnem 6 a forgalomban volt, még mindig tanpályáztat 10 órát, majd órákig csak a főútvonalon megyünk. Az, hogy ilyen szakadék van a két oktató viszonyulásában, ugyanahhoz a tanulóhoz, az rajzolódik ki, hogy pont nem érdekli őket a tanuló, feltehetően, legalábbis egyáltalán nem tudják és erősen úgy érzem, nem is akarják rászabni a tananyagot és ebben az egy példában törvényszerű, hogy egyikük szakmai hibát vétett, ha nem mindkettő. Mert vagy túl korán vittek ki, vagy túl későn, de jó eséllyel, mindkettő, akkora szakadék volt a kettő között, hogy valahol középen lehet az igazság. Persze a saját felelősségük ismét nem merült fel, most se merülne.


Ez az 5. pont elég katasztrófa :D. Már azt se értem mit akar bizonyítani. Tök mindegy is, az előzőekben leírtam erről a filozófiám, primitív embereknek biztos jó, hogy ugyanazokról futják a köröket újra meg újra, kiegészítik némi saját fantáziával, rosszindulatú prekoncepcióval. Valamire biztosan. Annak a helyére tökéletesen be tud furakodni, ahol a felkészült pedagógusi skilleknek és a másik megértésének, az ő rá való figyelésnek kellene, hogy a helye legyen. Ha utálom, nem érdekel és a legrosszabbat feltételezem a másikról, akkor nem meg se kell érteni őt, van helyette egy sokkal könnyebb, energiaigényes, előre legyártható indokcsomagom, magamnak megmagyaráztam, a világnak és neki megmagyaráztam, megvagyunk. Máris elfoglalja a helyét valami annak, ami munkával járna, azt pedig ennyi pénzért, ááá, még így az adót elcsalva is méltatlan lenne. Az, hogy mennyire igénytelen ez szellemileg, hát kb. annyira, mint az, hogy képtelen egy ember anélkül beszélni, hogy mocskosul káromkodojon. Ha nem kérdezel a másiktól, ha képtelen vagy figyelni rá, ha alapvető kommunikációs képességek terén fogyatékos vagy, akkor persze, hogy nem érted azt a logikát, amit saját magadnak gyártottál le, úgy, hogy alapból értelmetlen legyen, hogy ne kelljen értened, és elmondhasd, hogy te ezt bizony nem érted, hát akkor csak a másiknál van a probléma...


Proli módjára viselkedni csak jó bulinak hangozhat. Jéé, ennek legalább így van is értelme :D. Ráadásul konzekvens, illeszkedik a szövegkörnyezetbe, azt a héccázát, ilyen is van!


Tényleg, így kell rászólni a másikra, én valahogy mást tanultam :/ Prosztóéknál ez lehet így megy, aztán ha jön egy erősebb kutya, akkor fülem-farkam behúzom. Mi kommunikálni szoktunk egymással és közösen megoldani a problémákat. De érdekes szociológiai tanulmányt lehetne belőle írni, hogy vannak akik ezt ennyire világosan leírva se értik, mármint, hogy mi lehet a probléma ezzel, miért érdekes ez? Mert csak rászólt, nem?


Legutoljára talán 5 évesen sértődtem meg, de vannak akik a viselkedésből nem tudnak olvasni, vannak akik szöveget nem tudnak értelmezni, ilyen ez érzelmi és funkcionális analfabéták élnek közöttünk :D.


Kezdem érteni, miért tartod normálisnak, ha emberek így kommunikálnak egymással. Segítek egy kicsit: Most kéne az összefüggést felfedezned a viselkedésed és az otthonról hozott mintáid között, majd rájönnöd, hogy attól, hogy te kénytelen voltál ebbe szocializálódni, még az emberi kommunikációnak van egy magasabb, kultúráltabb szintje, ahova nem ártana felnőni. A legfontosabb: attól, hogy veled így bántak, neked nem kell így bánnod másokkal, nem kell ezt továbbvinned, nem volt értelme akkor se, el kell fogadnod, ezzel megszívtad. Ezekre a sötét pedagógiai módszerekre nem nosztalgiával gondolunk vissza, hogy "jaj a régi szép idők, a trabant ajtók emlegetésével" és etalonnak, igazodási pontnak tekintjük őket. Hanem felismerjük, feldolgozzuk, majd megtanulunk újra járni, vagyis emberi viselkedésmintákat elsajátítani. Tudok ajánlani pszichológust, nagyon hasznos lesz neked, de egyébként bárkinek az, de nálad főleg jól fog jönni, meglátásom szerint. Akkor talán a szövegértéseden is tudnátok javítani és értenéd, hogy egy normális ajtó becsukás, az nem csapkodás :D.


Igen, ezért gyakorlunk oktatási környezetben, oktatóval, plusz pedálsorral, olyan parkolókban, ahol egyébként alig jár éppen akkor valaki. Mert előfordulhat, hogy a tanuló egy szöget nem nézett eléggé, a sok közül, amit nézett, tehát soha az életben el se ütött volna senkit, még ha egyedül van, akkor se.


Nem, de gondoltam egy érdekes megfigyelésnek jó lesz, hogy soha nem fulladtam le az autóval, még ha jól emlékszem, akkor se, amikor szó nélkül átültetett egy másikba, majd veszekedett velem, amikor parkolóhelyet keresve kicsit bénáztam az 1-es és a 2-es között, csak az oktatás legvégén, amikor nagyszerű érzékkel, elkezdett stresszelni, hogy gyorsan csináljam, mert jönnek mögöttünk :D. Ezzel az oktatóval sikerül visszafele fejlődnötök, olyan dolgokat is el fogtok követni a feszült, barátságtalan környezet hatására, amit kelletlen, besavanyodott természetével teremt, amit kezdőként, a beleszólása nélkül, soha. Ennyit akartam megjegyezni, az ifjú nebulóknak :D.

2020. dec. 2. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Szerintem pedig egy percet sem beszéltem arról, hogy fáj, hogy nem mentem át a vizsgán, azt bőven el tudom fogadni. :D. A mentalitásomat végig félreértelmezted, úgyhogy értelmetlen az egész felütése. Nem az oktatók felelőssége lenne, hogy addig ne engedjék a tanulót vizsgázni? Nem a vizsgabiztos felelőssége, hogy ne engedjen át olyat, aki olyat hibázik a vizsgán, annyira bizonytalan és veszélyes? A legutolsó itt megint a tanuló, nem is értem milyen irányból tudtuk megint őket elővenni.


Én tudok válaszolni, hogy érezném magam, bár a kérdéseket se értem, mivel a levegőbe vannak kiáltva és feltéve. Nyilván attól függ, milyenek a körülmények, ha elvállalom a felelősséget, felelősnek érzem magam, ha hibázok, ha az oktatóé a felelősség, nem érzem magam felelősnek, semmit nem éreznék, miért is kéne? De igyekszem hibátlanul vezetni. A többit pedig nem tudom megválaszolni, mert lehetőségem sincs arra, hogy ne üssek el senkit, ne szaladjak fel a járdára soha, ahogy senki se csinált hasonlót a családomban sem, mert egy balfék oktatót fogtam ki :D. Mivel mérlegelnék, az oktatóimmal ellentétben, hogy mikor, hol, milyen körülmények között tudok biztonságosan vezetni, így a közelébe se kerülnék ilyeneknek :D. Ki nem ismeri be a hibáját? :D Igen, tanulóként, mikor órákat vettem, hibáztam, hú, nagyon nehéz volt beismerni XD. De látom a másik megbélyegzése, távolból, az nagyon megy, biztos jobban látod, mint a vizsgáztató :D. Nem is értem, miért érzed a felhatalmazást arra, hogy ezt megítéld, ebből is látszik megint, az értelmi színvonalad. Meg, hogy nem értetted meg a végére sem, hogy nem azt boncolgattam, hogy kéne így vezetnem, nem is az fáj, hogy azt mondták, hogy így ne vezessek, azt meg végképp nem mondtam, hogy minden az oktatók hibája, de aki kizárólag fekete-fehérben tudja látni a valóságot, annak biztosan így jött le, nem baj :D. Borzalom milyen felesleges, igénytelen kommentet veséztem ki és az is, hogy ennyi butaságot tudsz írni, aztán a végtelenségig ismételgetni :D.

2020. dec. 2. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!