Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw 320i e36 melegedési...

Bmw 320i e36 melegedési probléma vagy normális jelenség?

Figyelt kérdés
Adott ez a típus. Reggel -13 °C. Ráindítok, pár perc elteltével megmozdul a hűtővíz hőmérsékletét jelző mutató. Mire kiérek városból (~10 perc), negyedéhez felkúszik. Fűtés már alakul. Fel pályára.. kis idő elteltével elkezd zuhanni a mutató a kék zónába. Ettől kezdve alig mozdul felfele a hűtővíz hőmérséklete a fél órára lévő lehajtóig (fűtés minimálisan megy, mivel ha jobban felnyomom, akkor a mutató kb megfekszik). Elérem a célom, 10p szöszmötölés, majd vissza ugyan ez a táv. Amikor beérek a végén a városba és bekapok egykét dugót, kb ott éri el a megfelelő üzemi hőt, itt már bátran merek fűteni. Ezután megint pálya, szintén elkezd a mutatóm mínuszba menni, de már addig nem, mint az elsőnél. Kb 2 óra használat után áll be normális hőmérsékletre. A kérdésem annyi, hogy ezt a jelenséget okozhatja a hideg, vagy mindenféleképpen problémára utal? Ja és pl. ha a mutatóm hidegnek érzékeli a vizet, attól még a motorom lehet meleg nem?

#termosztát #BMW E36 #e36 melegedési gond #miért nem melegedik az autóm #nem melegedik bmw
2017. jan. 19. 15:56
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

#9 diploma is megvan, de nem értem a mondani valódat.

Szóval ha szar a viszkó a ventin akkor nem kapcsol be a ventilátor ergő túl tudod főzni a motort ha nincs megfelelő hűtés. A termosztát lényege pedig az hogy a motorból a langyos víz ne mennyen ki a hűtőbe hanem melegedjen, ha ez elromlott (99%-ban nyitva marad, nem zár el) így az autó mindig teljes hűtéssel megyen és még egy 6hengeres benzin motor se termel annyi hőt, hogy -13fokban 90fokon tartsa a vizet plusz még fűtsön is.

2017. jan. 19. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

#11: Milyen diplomád van? Gondolom nem műszaki hanem büfészakos, de leírom HARMADSZOR: a hazai frissen vásárolt mercik és bmwk -ben 99% szar a viszkó, ilyenkor a többség vagy fixre zárja(láttam már hegesztést, átcsavarozást és 2komponensű ragasztóval taknyolást is) vagy kiszereli a termosztátot. Aztán később eladja az autót termosztát nélkül és ezért érdemes megnézni a viszkót is, mert lehet nem csak új termosztát kell bele hanem viszkó is!

Termosztát nélkül meg azért nem fog túlmelegedni, mert nem folyamatosan max terhelésen jársz így nehéz lenne 20-30fokkal kisebb hőfokról, mint az üzemi hőfok teljes terhelésnél megfőzni. Persze meglehet főzni ha állóhelyben gumit füstölsz 30percig előbb utóbb az 50-60fokos víz is tud lenni 120fokos nem csak a 80-100fokos.

Tehát a magyar autótartó viszonyok miatt írtam a viszkóra is nézzen rá, mert tapasztalat, hogy nem vásárolnak újat 15-20e ért hanem inkább szétgányolják a kocsit!

2017. jan. 19. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Pedig létezik gyárilag 88 és 92 fokos termosztát éghajlattól függően. Aki nem hiszi, nézzem meg realoem-ben.

Amúgy valószínűleg a termosztát szar, én ott kezdeném. Látatlanban felesleges ilyet mondani, hogy nincs benne, és szar a viszkó. Nekem a második BMW-m van, és nagyon sok BMW-st ismerek, senkinek nem volt ilyen sufnizás az autójában.

2017. jan. 19. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

#10turorudi

Tudod azért, mert van egy jogász diplomád vagy ács szakmunkás bizonyítványod nem jelenti azt mindenhez értesz. Lehetsz milliomos sztárügyvéd és kiválló építési vállakozó, de az autókhoz még hülye maradsz!

Van jármű tervezéssel kapcsolatos diplomád? Szerepel a neved egy rajzon is? Van technikusi vagy szakmunkás bizonyítványod járműszereléssel kapcsolatban amiben ötös érdemjegy van és nem kettes? Pár ezer járműt megjavítottál már? Na nekem eddig mind megvolt az évtizedek alatt...


No ha a műszaki részét nem fogdnéd fel előbb jön egy pár példa és direkt e36 320i nél(lehetett volna ezer más auto de legyen a szóban forgó!) ezekszerint a te álomvilágod alapján nem csak én, hanem a bmw nél dolgozó többi mérnök is hülye. Nem baj azért mi nem minimálbérért dolgozunk :D

Jöjjön pár példa:

[link]

3különböző viszkó és 2különböző lapát és akkor az extrém hideg orosz verziót meg a mexikói meleg verziót még meg se néztük!


[link]

88 és 92fok USA piacra(hengerfej függő a hőfok)


[link]

80 és 92fok europai piacra szintén hengerfej kialakítás függő


Hűtő pont a 320i nél nincs sok féle, de tessék hűtőből több féle itt akad:

[link]

(hogyha a japán piacost megnézed még bővül a verziók száma, mert nem azonos a cikkszám és méret).


No szóval miért is kell ennyi fajta termosztás és viszkó és hűtő?


Ami mindegyiknél közös a külső hőmérséklet eltérése és ebből kifolyólag az adott felületen adott hőfokon történő energia leadás maximális mértéke.


Aztán oké te logikáddal élve a termosztát majd kinyit és becsuk, na most az van ez nem egy digitális áramkör! Van neki hiszterézise, hogy kb. hol kezd el nyitni és kb. hol kezd el csukni és mikor nyit ki maxra és mikor csukódik be maxra bármelyik irányból nézzük a hőváltozást. Aztán a termosztát maximumra nyitásának és zárásának van ideje is ami nem biztos azonos azzal amennyi idő alatt maximum hűlni vagy melegedni tud a motorblokkba lévő hűtőközeg.


Még tovább megyek a viszkónál lévő ventilátornak nem csak az a feladata, hogy a hűtőt hűtse hanem a motrtérben próbál egyenletes hőelosztást és a hengerfejen, hengersoron egyenletes hőelosztást eredményezni. Sajnos a hosszában beépített sok hengeres motoroknak hátulról visszafele a második hengerénél(ez esetben az 5. henger) rossz a hűtés! A dugattyúkat, meg hengereket egyformára gyártják. Ugyan ez a helyzet a kihegyezett sportmotoroknál, csak ott a két belsőnek rossz a hűtése, ezért ott meg sokszor nagyobb méretű a főfúvóka a karbisoknál és az injectorosnál meg dúsabb az injectortérkép, tudod a szegényebb égés termel több hőt és az üzemanyagdús keverék meg kevesebb hőt termel.


Meg még ezer és ezer apró okot lehetne írni miért célszerű más és más értékű termosztátot, viszkót, hűtőt méretezni más éghajlati övekre, de mind azon alapszik, hogy ott más az üzemi hőfok!

Van ahol egész évben +20 és +55fok közt van az idő és van ahol -40 és +10között, itt nálunk meg europa közepén -20 és +35 között.


No röviden ennyi, remélem lehülyézed a bmw és mercédesz összes mérnökét, mikor más és más értékű viszkót meg termosztátot tervez más éghajlatokra!

2017. jan. 19. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Kicsit sokáig tartott begépelni az észosztást, de jó, hogy a #13as közben míg pötyörögtem megerősít és nem vagyok egyedül okos a sok tudatlan között ;)


#13: multkor volt kezeim között egy merdzsó ahol egyik oldal maxon fűtött másik oldalon nem volt fűtés, és folyamatosan mentél vele 90felett elkezdett melegedni a víz. Viszkó jó volt! Termosztát nyitott, belevaló értékű.Frissen vásárolta a srác a kocsit.

Na kb. 2-3napig pucoltuk az autó teljes vízkörét, az egy dolog, hogy az egyik fűtéscsap zártan a másik nyitottan ragadt meg a rozsdától, de a hűtő alja olyan szinten teli volt rozsdával és sárral, hogy 90felett nembírt hűteni, oda már akkora teljesítmény kellett ami annyi hőt termelt hiába volt nagyobb a menetszél nem bírt fele.

Kipucoltuk és lás csodát légtelenités után tökéletes lett!

2017. jan. 19. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Ha esetleg hozzáértő is olvassa, amiket összehordasz, valószínűleg csak elnézően mosolyog a tárgyi hibáktól hemzsegő, ám nagyon tudományosnak tűnni akaró baromságaidon.


De nem csak elméletben, gyakorlatban is topon lehetsz, ha 3 nap alatt sikerült egy szaros fűtéscsapjavítás meg hűtőtakarítás. Tényleg van okod büszkének lenni magadra. :)

2017. jan. 19. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Az én gyakorlati tudásomnak mi köze ahhoz, hogy a lerakódott rozsdát mennyi idő alatt oldja fel a vegyszer?

Vagy te a vékony alumínium és műanyag hűtőkbe beleöntesz tömény sósavat? Akkor ki is lukad!

Azt meg nem mondtam, hogy a tisztítás alatt lévő alkatrészek mellett három napig ott ültem és imádkoztam hozzád...

Na most megyek a konyhába és a hűtőből kiveszlek, aztán bekaplak és megemésztelek.

2017. jan. 19. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Szerintem a kérdező csak röhög ezen az egészen ha egyáltalán érdeklik a válaszok. Persze ez már rég az életnélküliek tudományoskodásáról szól.
2017. jan. 19. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!