Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gázos autókat miért nem...

Gázos autókat miért nem erőltetik jobban?

Figyelt kérdés

Ha az EU annyira kampányol érte, hogy minél környezetkímélőbb autók legyenek, akkor az LPG üzemet miért nem pártolják jobban?

Papíron annyira szépen hangzik a sok kicsi turbós motor és az azok által elért próbapadi eredmények, a valós helyzet meg elszomorító sokszor így is.


Helyette ott lenne az LPG, és erőltetnék azt. Ott maradhatnának az értelmes méretű motorok, turbo és egyéb bonyolításoktól mentesen, máris sokkal környezetkímélőbb volna, és még pénztárcabarátabb is lenne.


Az LPG ráadásul szinte mindenhol hozzáférhető, esetleg a hidegebb napokra az induláshoz, és ha véletlen sehol se lenne LPG akkor elhetne mellé egy pár literes benzintartály is, de ettől független valószínűleg mindenki LPG-vel menne mikor csak tehetné.



2017. jan. 28. 18:15
 1/7 anonim ***** válasza:
28%
Az LPG üzem sokkal költségesebb és veszélyesebb is mint a benzin vagy diesel üzem. Ráadásul mély garázsba se mehetsz be LPG-s kocsival. Télen meg nehezebb használni.
2017. jan. 28. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Donald J. Trump ***** válasza:
100%

Az EU nem a környezetkímélő autókért kampányol, az csupán az autógyárak érdekvédelmi szervezete, de semmi köze ahhoz, hogy melyik nemzet mit favorizál. Éppen ezért elég eltérő képet mutat az unión belül a gázos autók eloszlása: Olaszországban és Lengyelországban bődületesen sok gázos autó közlekedik (nem csak Fiat), a taxik zöme és rengeteg személyautó is. Franciaországban és Németországban már kevesebb, van ország amelyikben meg töltőállomás is max. 1-2 van.

Viszont hiba volna azt hinni, hogy az LPG valami minden problémát megoldó csoda-vegyület. Nem véletlenül nem szerelik be minden autóba, pedig van vele lassan 100 év tapasztalat. Fogalmazzunk úgy, hogy nem kissebb zsákutca, mint a kis turbós motor.

2017. jan. 28. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen egyszerű oka van, nem mehet mindenki LPG-vel, mivel nem lehetne kielégíteni az igényt, és a kőolaj 95%-át engednéd a kukába.

Az LPG a kőolajfinomítás "mellékterméke". Mindössze pár százalékban keletkezik a finomítás során, a többi termék nagy része benzin és diesel (meg még sok termék, olajok, oldószerek, bitumen, stb.). Valamilyen szinten változtathatók a hozamok, de általában nagy beruházások szükségesek, és akkor is a dízel-benzin arányon változtatnak, illetve a maradékok egy részéből tudnak még értékesebb üzemanyagokat előállítani.

2017. jan. 28. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem zsákutca a kis turbós benzines, felejtsük már el ezt a marhaságot. Legfeljebb fogyasztói társadalomra van szabva a minősége meg az élettartama...
2017. jan. 28. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
Azért, mert a LPG-nek nem autóban van a helye.
2017. jan. 28. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
A CNG sokkal jobb, megoldás lenne, mint az LPG, csak valamiért nálunk brutálisan meg van adóztatva...
2017. jan. 28. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mert egyik se igazán jó, arra hogy egy kis százalékát csökkentse a többi autó káros anyag kibocsátásának arra jó, meg valamire felhasználják a fölös gázt legalább, de a jövő autózása nem ebbe az irányba fog terelődni úgy se. Ennek megfelelően van belőlük kevés is.
2017. jan. 29. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!