Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek megérjük, hogy a...

Szerintetek megérjük, hogy a belső égésű motoros autókban a szelepeket teljesen elektronikusan vezéreljék?

Figyelt kérdés
Vagy mire olyan fejlett lenne a technika, addigra az elektromos autók teljesen kizorítják a bém. autókat? Ti hogy gondoljátok?
2017. febr. 26. 15:58
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Már régóta vannak ilyenek. Kb. 10 éve láttam az első olyan benzinmotort, ami vezérműtengely nélkül működött. A szelepek vezérlése ott is elektronikus úton történt, a szelepmozgatás viszont vagy hidraulikus vagy pneumatikus volt (sajnos már nem emlékszem). Ha jól értesültem róla, ez a project nem fejeződött be, de biztosan voltak akik ilyen irányban már sikerrel jártak.

Tisztán elektronikus szelepvezérlés is létezik, hogy hol tart a technika azt viszont nem tudom, mivel már jó ideje nem követem nyomon.

2017. febr. 26. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Donald J. Trump ***** válasza:
54%
Most is megoldható, de ha párszor rossz időpontban nyit a szelep akkor van egy kuka motorod (a vevőnek meg egy rémálma, ami végett biztos másik márkát választ majd). Annyira nagyot nem lehet nyerni vele, hogy ez legyen az elsőszámú prioritás.
2017. febr. 26. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Itt egész jól haladnak vele: [link]
2017. febr. 26. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Hmm, érdekes, erről még nem is hallottam.

De az tény, hogy nagyon-nagyon-nagyon stabil elektronika és vezérlőegység kell neki, mert egyetlen egy rossz ütem, és hatalmas a kár. Legalábbis szerintem. Vagy ez már nem okozna már akkora gondot, mint a szelep ütközése a dugattyúval?

2017. febr. 26. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

az #1- jól tudja.a szelepet elektromágnes nyitja, baromi erős rugó ellenében. a kísérlet bevált, csak szériában még macerás lenne. néhány versenyautós cég csinálja..csak az elektromágnes a gyenge pont.


az elektromos meghajtás már nem probléma, csak a táp a probléma..sűrű töltés, vagy belsőégésű generátorhajtás, vagy hidrogéncella..


a gyártók még tépelődnek...

2017. febr. 26. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
70%
Már van ilyen, köenigsegg fejlesztette ki. Qoros pedig majd a közeljövőben alkalmazza is a technikát.
2017. febr. 26. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Ezek szerint a válasz igen, már van ilyen. Tehát már csak az kérdéses, hogy a kommersz autókban is lesz-e ilyen valaha.

Köszönöm a válaszokat, mindenkinek ment a zöld.

2017. febr. 27. 13:21
 8/8 anonim ***** válasza:
Lesz. Hatásfokjavítás miatt mindenképp. Simán elérhető azonos térfogaton egy soft-turbo lóereje egy szívóval.
2017. febr. 28. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!