Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turboval kapcsolatos problémám...

Turboval kapcsolatos problémám van. Egy 2004-es MB. Sprinter 213-ról lenne szó. Megoldható valamilyen módodn, hogy a turbo alacsonyabb fordulaton kezdjen dolgozni? A motor már chipelve van. (Program átírással, nem boxxal)

Figyelt kérdés
A gondom az, hogy a chipelés után valóban jobban megy az autó, jobban elpörög, szebben húz, de 2000 alatt nem hajlandó dolgozni. Márpedig diesel lévén 100p felett már éreznem kelle e némi erőt. Más sprinterrel kettesben el tudok indulni, mert van annyi nyomaték a motorban. Az enyémmel ez esélytelen. A turbo egyébként 1,5 éves. Állítható a turbo, hogy alacsonyabb fordulaton is adjon eleget, vagy a szabályzószelep lehet a gond? Hogyan tudnám elérni, hogy dieselhez mérten alacsony fordulattól dolgozzon?

2017. márc. 5. 06:37
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
Nem igazán oldható ez meg, kár piszkálni. Amúgy chip előtt is gyenge volt 2000 alatt? Mert ha nem, akkor a program nincs jól megirva, vagyis jól van az, csak magasabb fordulatra van optimalizálva. Amúgy is, ezeket a CDI Sprintereket jobb fordulaton tartani, nem szeretik az alacsony fordulatot.
2017. márc. 5. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
Milyen turbó van rajta? Változó geometriás? Ha nem, akkor egy ilyen megoldást jelenthet.
2017. márc. 5. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 A kérdező kommentje:
Sajnos már chip előtt is et volt a helyzet. :( Régen még jobb volt, rendesen dgozott olyan 1200-től. Ebből gondoltam hogy valamit esetleg még lehet csinálni. :(
2017. márc. 6. 05:48
 4/29 A kérdező kommentje:
Gyári Garrett van rajta. Lehet hogy tudbom kéne, de nem tudom hogy változó geometriás-e. :)
2017. márc. 6. 05:49
 5/29 anonim ***** válasza:

Akkor elképzelhetőnek tartom, hogy változó geometriás, csak közben ez bedöglött benne. Az ilyen turbóknak épp az az előnye, hogy a turbina oldalba beépített szerkezetnek köszönhetően már alacsony fordulaton is tudja a turbót viszonylag magas fordulaton pörgetni, így már alacsonyabb fordulatszámnál is tud tölteni a turbó. Ha ez a szerkezet (a változó geometria) beragadt, akkor simán elképzelhetőnek tartom hogy csak magasabb fordulaton indul meg az autó (bár, általában épp az ellenkező eset szokott lenni, hogy alacsony fordulaton megy jól).

Szerintem megérné kivenni és szétszedni, és akkor már felújítani is.

2017. márc. 6. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tippet! Utánaolvasok pontosan, hpgy milyen turbo is van rajta. Mivel kb 2 éve lett vadi új turbo felrakva, még tisztán látszik a plakett a feltöltő tetején, hogy pontosan milyen típus. Csak le kell vennem a burkolatot. :) Ha ez a baj, az talán nekem még a legjobb eset. Ha szerencsém van, rá tudom nyomni a szervizre a javítást. Ésszel használom az autót, volt már több benzines, diesel turbós autóm is, tudom hogyan kell egy turbót megóvani. Márpedig rendeltetésszerű használat mellett irreálisnak tartom hogy egy 300 ezres gyári Garrett turbo 2 év alatt lepusztulon. :( Nagyon köszi a tippet!
2017. márc. 7. 05:55
 7/29 anonim ***** válasza:

100% , hogy változógeometriás turbó van rajta. NEm tudok olyan CDI motorról amin nem az van gyárilag.

Padló gázra nagyon kormol? HA igen akkor levegőhiánya ha nem akkor az is lehet, hogy kevés üzemanyagot kap alacsony ford. szám tartományban.

2017. márc. 7. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 A kérdező kommentje:
Egyáltalán nem kormol. Hidegen kicsit füstöl, de ez természetes. Ezen kívül semmi. Kormot még az életben nem láttam köpni :) Pedig hogy őszinte legyek, a közel 400000 ezer alatt sosem kíméltem :D Az lehet hogy kevés üzemanyagot kap. Ezt nem tudom hogyan lehet lefigyelni. :( A teljes képhez hozzá tartozik, hogy anno pár éve dolgozott ahogy kell. A Pappasnál lett szervizelve 5 évig, én bízom benne hogy a programjába nem nyúltak bele. A légtömeg mérő cserr után kezdődött az erőveszteség alacsony tartományban kb 2 éve. 3 hete kapott egy olyan programot, ambiben kiírattam belőle az EGR-t, meg a légtömegmérőt, meg kicsit megtoltuk a pacikat. Most egy sima tgk program van rajta, kicsit felnyomva. Mivel a légtömegmérő kikerült a képből, de a helyzet nem változott, így gondolom nem az okozta a gondot. Csúcsok cserélve vannak, a turbo 2 éves, motor alapvetően jó allapotú, mivel nem eszi jobban az olajat mint kéne, a kompresszió meglepően jó. Így laikusként nincs ötletem, csak hogy a feltöltési pontot lejjebb vinni. A változó geometriás turbóra érkezett tippet megnézetem, nem az pusztult-e le, amit lehet hogy Te írtál. ( Nem látom melyik válasz kitől érkezett) A legnagyobb bajom egyébként az, hogy így hogy pörgetnem kell hogy menjen a vas, 12 alatt nem áll meg a fogysztásom, ami nem érint túl jól :D
2017. márc. 8. 05:54
 9/29 anonim ***** válasza:
Ha egy kicsit sem kormol akkor az jelentheti azt,hogy nagyon el van véve tőle az üzemanyag. Olyan chip-es szakemberrel kellene megvizsgáltatni aki fékpaddal rendelkezik és maga írja a programot. Tehát képes arra, hogy tologassa a nyomaték görbét. De előtte még egy ötlet: ha a turbocsonkig leszereled a kipufogórendszert akkor szinte nulla ellenállása lesz a kipuf. rendszernek. Azaz a kisebb ellenállás miatt a turbo hamarabb fog felpörögni.
2017. márc. 8. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
Ha hamarabb felpörög akkor már alacsony fordulaton érződik az erő. Persze lehet, hogy semmi nem fog történni de legalább tudod, hogy nem dugulás. Nálam ugyanez volt a cél. Mondjuk az egy régi adagolós rendszerű gép volt. A kipuf.rendszer leszerelése után halhatóan hamarabb pörgött fel a turbo viszont mivel nem volt ráállítva az üzemanyag mennyiség alig volt változás. De miután a ráállítás megtörtént vadállattá vált az autó. Olyan 1000/perc fordulattól húzott. :) Na ez eszméletlen érzés volt de az olajnyomás 1500-nál volt megfelelő ezért visszább kellett fogni a lovakat.
2017. márc. 8. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!