Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri külföldről ( Hollandia...

Megéri külföldről ( Hollandia ) autót behozni? Költségek, hátrányok, előnyök?

Figyelt kérdés
Sziasztok, mivel Hollandiában élek ezért szeretném kipróbálni az autóbehozatalt. Nem ebből élnék, csak amikor pár havonta jövök haza arra gondoltam, hogy miért ne próbáljam meg? Próbálgattam összehasonlítgatni az autó árakat és találtam jó pár típust ami hasonló futásteljesítmény, évjárat, állapot alapján megegyezik és észrevettem, hogy itthon jóval drágábbak, és megérheti ha ilyen egyszerű lenne. Találtam egy oldalt, pontosabban ezt: [link] ahol ki lehet számolni egy autó utáni költségeket ha külföldről behozom. Ezen felül van még egy exportrendszám ami kint kb 150 euro, mivel nincs trailerem ezért lábon kell, hogy elhozzam. Esetleg kis szervizelés ismerősnél és még mindig fogok rajta kb 1.000 eurót, vagy talán többet is, ami nekem bőven elég lenne, ha ez mind így menne ahogy én utánaolvastam. Kérdésem, hogy milyen felmerülő egyéb költségekkel találkozhatok még és nyilván minden apró kis oktatás, tanács, esetleg személyes tapasztalat érdekelne, mert ez lenne az első ilyen projektem és érdekel mindenkinek a véleménye, ha meg tudja indokolni a mondandóját. Elsődlegesen olyan személyek válaszát várnám, aki már csinált ilyet. Bocsi, hosszú lett, de köszi ha elolvastad :)

2017. ápr. 26. 15:05
 1/6 anonim ***** válasza:
87%

Ha az olyan jó biznisz lenne, sokan csinálnák...

Megrendelésre, itthon nehezen beszerezhető típust esetleg megéri behozni, de egy átlagos autóval elindulni haza, ami útközben vagy megáll alattad, vagy nem, itthon meg vagy el tudod adni, vagy nem, rizikós.

2017. ápr. 26. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Sokan is csinálják, pont ezért érdeklődök. És amúgy is sok ember így fogja fel a kicsit kockázatosabb dolgokat, hogy "ha jó lenne biztos mindenki ezt csinálná". Erre szerintem nagyon egyszerű válasz van: sok ember fél a kockázattól, sokan nem mernek belevágni valami újba, másba, rizikósba. De gyáva népnek nincs hazája, kockázat nélkül nincs nyereség és társai válasszal ez a gondolkodásmód nagyon gyorsan lerendezhető szerintem. Én kockáztatok bizonyos mértékig, pontosan ezért indultam ki külföldre és eddig nincs panaszom. Nem volt túl meggyőző a válaszod, gondolom nem vagy a témában jártas, de köszi, hogy írtál, minden vélemény érdekel :)
2017. ápr. 26. 15:47
 3/6 anonim ***** válasza:
87%

Aztán az 1000 euro-dat beírod az adóbevallásba és már nem is éri meg a fáradtságot:)


Egyébként ha nem ebből élsz, ez az egyetlen értelmes verzió amikor megéri. DE:

Nekem a következők jutottak egyből eszembe. Kikalkulálod mi mennyi, elhozod, mivel mész vissza? Ha itthon vagy 2 hétig mondjuk el tudod adni? Mi van ha nem? Ki fogja neked árulni? Ha nem úgy adod, hogy a papírmunkáát is elintézed akkor kevés lesz az érdeklődő. Ha nekiállsz szervizelgetni meg toldozni foltozni valami lerúgott hulladékot akkor meg megint csak ezer kérdés, ki mikor hogyan fogja megcsinálni, hogyan biztosítod, hogy amíg itthon vagy kész is legyen, el is tudd adni így is stb stb.


Szóval én max úgy vágnék bele, hogy ha mondjuk hazahozom, tesóm intézi az itthoni részét aztán felezünk

2017. ápr. 26. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

maximum ismerősnek, megrendelésre, egyébként eladni se fogod tudni, már persze ha hazaérsz vele.

hacsak nem ott is ismerőstől, megbízható, leinformálható autókat akarsz behozni.


régen elmúltak már azok az idők, hogy nyugat-európából bármivel is különb autót haza lehessen hozni jóval ár alatt. ráadásul ezt már egyre többen látják be.


felhígult az egész, minden negyedik ember már neppernek áll, mert vesz hitelre egy 3,5 tonnás trélert, aztán nekivág valamelyik autópiacnak, hazahozza a legolcsóbb, de legjobb állapotban lévőt a megnézettek közül, rákölt max 100ezret, hogy éppen átcsusszanjon a műszakin, utána meg rápakol 5-600ezret...

nem véletlenül trélereznek...ha annyira megbízható autókat hoznának be, ahogy azt állítják, akkor ők is lábon hazahoznák(most ugye azokról beszélek, akiknek nincs B+E jogsija, és nem visz még utánfutós trélert is), tekintve, hogy mondjuk egy autópályadíj gondolom nem csak nálunk drágább furgonra, mint személyautóra, és az üzemanyagköltség sem hinném, hogy olcsóbb, mint lábon...sőt.


na mind1. szóval ha nem is látványosan, de szép lassan kevés esély lesz arra, hogy a leggányabb darabokat is el lehessen adni. ha viszont egy tökéletes, megkímélt állapotú autót hoznál be, annak meg kint is ugyanúgy megkérik az árát, így meg akkora különbség lesz majd esetleg a vételi, ügyintézési, hazaszállítási költségek és az eladási ár között, hogy kitudja, éppen lesz-e rajta nyereséged.

meg persze ha rendes ember módjára, úgy hirdeted meg az autót, hogy külföldi okmányokkal, arra eleve kevesebben harapnak, viszont ha meghirdeted érvényes magyar okmányokkal, azzal meg átvágod az embert, aki egyből azt hiszi, hogy a forgalombahelyezés is az árban van...


én autóvásárláskor ezen vitatkoztam össze egy nepperrel...meg volt hirdetve az autó 1 650 000-ért, hirdetésben szerepelt, hogy érvényes magyar okmányokkal.

majd ott helyszínen közölte, hogy igazából ő mindent elintéz, viszont ezt az ár nem tartalmazza...

már végül ott tartott, hogy jó, elengedi azt az 50ezret az árból, és akkor legyen 1,6, plusz a papírmunka...:D

vicc...na mind1, szerintem felesleges belevágnod, nincs akkora piaca, túlkínálat van.

2017. ápr. 26. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Mindenféleképpen úgy hoznám el, hogy amikor jövök haza "nyaralni". Tehát megveszem itt a kocsit, hazamegyek vele, ismerősömnek leadom, hogy nézze át, javítsa meg az esetleges hibákat, forgalomba is helyezem, minden papír meglesz, teljes magyar érvényes forgalmija lesz, meghirdetem, ha nem adom el addig amig otthon vagyok, simán otthon hagyom pl öcsémnél, faternál és ha van érdeklődő akkor eladják helyettem. Annyi, hogy nem az én nevemen lesz, mert akkor kellenék hozzá. Interneten nézegettem eddig csak autókat és ha minden úgy van ahogy én azt láttam, akkor tényleg jóval olcsóbbak itt az autók, mint otthon, nézz utána, és mivel itt sokkal jobbak az utak, üzemanyagok, ezért sokkal jobb állapotban is vannak. Én már nagyjából kitaláltam mindent, de nem vagyok benne jártas, ezért írtam inkább ide. Nagyon jók az észrevételek, tanácsok és a segítség, de annyira nem meggyőzőek, hogy ne próbáljam meg legalább egyszer. Egyedül attól félek, amit az utolsó válaszoló írt, hogy már nincs neki piaca, mivel túltelítettség van és emiatt nagyon nehéz lesz eladni. Na meg persze, hogy magánszemély ki fog-e nekem tudni fizetni 2-3 milliót zsebből, mivel tudom, hogy nincs sok pénzük az embereknek. Köszönöm szépen a hasznos válaszokat :)
2017. ápr. 30. 16:31
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha leírjuk a tényeket és a buktatókat de neked nem elég meggyőző a valóság akkor minek kérdezed?:)


Egyébként ha van ennyi tőkéd, amit nélkülözni tudsz néhány hónapra, és tudod nélkülözni azt a pár 100.000et, amit esetleg buksz rajta, akkor nyilván érdemes belevágni. ilyen formában meggazdagodni nem fogsz, mert azért a sós levegőtől rohadó holland kocsik nem olyan kelendőek, mint a német autók.


Egyébként még egy dolog jutott eszembe:

Az oké, hogy haver javít, apu, öcsi meg kereskedik neked. De ha nem irgalmatlan nagy balekok, akkor egynél többször nem szórakoznak túl sokat az üzleteddel ingyen. Akkor meg már nekik is kell visszacsepegtetni valamit. Még kisebb lesz az árrés

2017. máj. 2. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!