Turbós autó leállítása?
Nem rég óta van turbós autóm, és mostanában olvastam, hogy megállás után 1-2 percig még járatni kell az autót, hogy visszahűljön a turbó. Ezt nem mondták a szalonban és a kézikönyvben is csak annyi van, hogy várjam meg, amíg alapjáratra visszaáll a motor, és utána le lehet kapcsolni.
Most akkor mit tegyek, járassam én is, vagy az új autóknál már nem kell? Start-stop rendszer is van a kocsiban, az is leállítja a motort minden pirosnál, ha be van kapcsolva.
Az autó egyébként új, idei gyártású Dacia, persze Renault TCE motorral.
Úgy tudom a rettegett 1.6 thp prince motorban van eletromos olajszivattyú, ami leállítás után is megy még. Hallani a hangját.
Egyébként ez az alapjáraton való járatás igazából csak félmegoldás, ha valaki ki akarja maxolni ezt a kímélősdit. Persze meghosszabbítja a turbó élettartamát, de az igazi az lenne ha fokozatosan csökkentve és elnyújtva a furdulatszámesést állítanánk le, ahogy írták 1-2 percig, de elnyújtva azt. Mert alapjáratom az olajnyomás egy normális viszkozitású olajjal kb 1,5 bar, ami elég halovány a turbó azon fordulatához amennyit pl 3000-es fordulaton terheléssel forog (kb 3-4 bar). De igazából én se így csinálnám, csak megjegyzem, hogy így lenne a legjobb szvsz :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!