Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorgenerál után is eheti az...

Motorgenerál után is eheti az olajat az autó?

Figyelt kérdés

Tavaly csináltattam meg egy motorgenerált az autómon (Fiat Punto 1.2 16V), akkor volt benne kb. 217 000.- papíron.

218 457 km-nél lecseréltettem a motorgenerálos, ahogy a szakik hívták mosó olajat a gyári Selenia 20k 10W-40-re.

Nézegettem az olajfogyasztást utána, hozzá se nyúlt. Aztán felhagytam vele, csak néha néztem meg már, nem vettem észre változást akkor sem, max szemmel nem látható változás lehetett.

Az autót főleg városban használom, munkába járni Budapesten.


Kb 3 havonta megyek vele haza vidékre, de az elmúlt 3 hónapban viszont többször toltam le vele autópályán 300 km körül egy irányba, szóval beletekertem kb. 2500-3000 km-ert 3 hónap alatt csak pályán.


Most 230 905 km van benne, és néhány napja észrevettem, hogy kicsit csattogósabb hangja lett az autónak, mint amikor régen a szelephézagok nem voltak beállítva, ez viszont tudom, hogy hidrotőkés, így meglepett a dolog.

Az olajnyomás viszont rendben volt, ahogy mindig, de ma megnéztem az olajszintet, és a minimumon állt. Felöntöttem, 1 liter ment bele. Kivittem a fővárosból, megjárattam kicsit. Most semmi csattogós hangja nincs.


De nagyon meglepett ez, hogy így 1 litert vissza kellett tölteni most, főleg ilyen hirtelen.

Arra gondoltam, lehet valami megint gajra ment benne, de steril papír zsebkendőt a kipufogóra nyomtam a megjáratott motornál alapjáraton úgy fél percig, és se kosz, se nedvesség, csak körben a kipufogó széléről egy kevés korom. Kézzel is forró száraz levegőt tol, de gondoltam a papírzsepi megmondja a tutit.

(A korom nem lepett meg, mert mondták már a generálnál is, hogy lehet kormos a kipufogó majd, mert ki kell égnie a katalizátorból az olajnak, amit a motorgenerál előtt kapott rendesen, havi 5 liter olajat evett meg.)


Ez normális ilyen mértékben és ilyen használat mellett?



2017. jún. 9. 19:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Itt azzal lehet a gond, hogy sokat használod rövid távokra az autót, ezért hidegen minden autó amíg eléri az üzemi hőfokot "eszi az olajat". S te 218.000nél cseréltél olajat s most 230.000 van benne. AZ 12.000 km egy olajjal, nagyon nem. Ha sokat használod rövid távokra ajánlatos 8.000 kilométer környékén olajat cserélni. A csattogó, ha elmúlt ne aggasszon, valószínűleg valami berezonált, egy lemez ami meglazul vagy valami a kipufogóhoz ért az autó alján.
2017. jún. 9. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Azért nem izgultam rá annyira az olajcserére még, mert az 1 év még nem telt le, a gyári ajánlás meg 20 000 km.

( Könyvet nem kaptam az autóhoz, mikor megvettem használtan, forrás: [link] )


Mivel rövid távokra használom, tudom, hogy a gyári ajánlásnál illik előbb elvégezni, így hát úgy voltam vele, hogy 15 000 km körül megcsinálom, vagy ha eljön az 1 év, ami előbb lesz.


Olajcseréről annyit tudok, hogy a gyári ajánlás vagy 1 év.

2017. jún. 9. 20:31
 3/11 anonim ***** válasza:

Kérdés, mi volt az a motorgenerál.

Rengeteg blokkot gyűrűztem meg, és azoknál, amiknél már volt válla a hengernek, illetve már a gyűrűzhetőség határán kívül volt, nem túl sokat ért a gyűrűzés.

Legutóbb egy dízel Opel, az első kb 5000km-nél nem volt olajfogyasztás, aztán beállt kb 6000km/1 literre.

Gyári állapota szerint cserétől cseréig nem kéne semmi olajat ennie.

Aztán minden motor más, kérdés, új korában mit tudott.

2017. jún. 9. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Én nem hiszek egy ilyen hosszított csereperiódusnak sem, maximum 10ezernél cserélek, akármit is töltök az autóba.

Ez nagyon alacsony futás ahhoz, hogy generálozni kelljen, azért is gyanús.

Amúgy városban benzinnel hígulhat az olaj, ezért pályán meghajtva úgy tűnik, mintha hirtelen enné meg az olajat, holott csak elpárolog belőle a benzin. Szóval elképzelhető, hogy a 12000 alatt ette meg azt az egy litert, csak eddig nem látszott, mert csak városban használtad. Az pedig egyáltalán nem vészes. Szerintem cseréld le, és nézd meg a friss olajjal, hogy fogy-e. Szerintem nem fog.

2017. jún. 9. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Ne vegyétek panaszkodásnak, mert nem kenyerem, de ha már így "hitetlenkedtek" a motorgenerálban:


A megvételkor "néztem be". Első autóvásárlás volt, és tapasztalatlanul kicsit rászedett a eladó.

Megbeszéltünk egy találkozót egy kúton, ott mutatta meg az autót. Mikor odaértem, járt a motor, semmi baja nem látszott, ment is rendesen, volt benne erő is.

Alvázán lámpával benéztem, semmi nem volt, a küszöb volt kívülről rozsdás picit, de megkopogtatva szilárd, tömör lemez volt.


Mikor megvettem, olajcsere, vezérléscsere. Szerelő mondta, hogy kicsit sűrű olaj volt benne, nem a szabvány szerinte. Attól kezdve szürke füst, 4,5-5l olaj / hó az olajfogyasztás.

Alvázvédőzés előtt alvázmosásra el, ott konkrétan lemosták az alját az autónak. A küszöb mögött a taposón karosszériaglettel voltak befoltozva a lyukak, és fekete festékkel átködölve.


Felhívtam az eladót, azt mondta már az ügyvédjével lebeszélte, mit kell írnia az adásvételibe, hogy ne tudjam megtámadni, de csak hogy tudjam: volt egy vezérműszíj szakadása az autónak, úgy lett összerakva.

Megnézettem én is ügyvéddel, támadhatatlan volt sajnos, felkészült "bűnözőbe" futottam bele.


Szóval ezért kellett neki generál + teljes padlólemez és küszöb lakatolás, alvázvédőzés! :(

2017. jún. 9. 22:37
 6/11 anonim ***** válasza:
Csak kérdezték, hogy mi volt az a motorgenerál pontosan.
2017. jún. 9. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

"Ez nagyon alacsony futás ahhoz, hogy generálozni kelljen, azért is gyanús." - erre vonatkozott.


Generál:

- hengerfej síkolás, összes szelep csere, mert mind görbe volt

- 1-es hengerben a dugattyú lyukas volt, csere

- gyűrűzés

- főtengelycsapágyak és hajtókarcsapágyak csere

- perselyezni nem volt szükséges szerencsére

2017. jún. 9. 23:54
 8/11 anonim ***** válasza:

7

Akkor a hengerfal maradt a régi. Pont erről beszéltek.

Azért eszi.

2017. jún. 10. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Basszus, jól megjártad. Hihetetlen, hogy milyen féreg emberek vannak. Én tavaly fel is adtam az autóvásárlást, inkább megtartottam a mostanit. A magánszemélyek is akkora trógerek, mint a kereskedők nagy része. Az meg külön felháborító, hogy írhat olyan szerződést, hogy kihúzza magát a felelősség alól. És akkor még jópofán benyögi, hogy szíjszakadásos is volt az autó.

Mondjuk annyiból te is hibás vagy, hogy valószínűleg közel sem voltál elég körültekintő a vásárláskor. Ezért kell inkább fizetni egy rutinos embernek, mert ha nem ért hozzá az ember, egyedül könnyen beleszalad egy ilyenbe.

2017. jún. 10. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Munka miatt kényszerpályán voltam, konkrétan 1 HÉT!!! alatt kellett autót venni. :(

Nagyszülők is adtak bele pénzt, hogy ne egy olcsó roncsot vegyek... hát sikerült egy kicsit drágább roncsot venni.

Mondjuk most így összerakva legalább én tudom, hogy milyen állapotban van, és odafigyelve rá engem kiszolgál, míg nem lesz másik.

Olajcsere miatt ma fel is hívtam a szerelőmet, valahogy beütemezzük minél hamarabb a most kapott információk alapján.

( Panelban lakom, sajnos nincs aknám, hogy megcsináljam. :/ )

2017. jún. 10. 13:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!