Városba futkozós, ingázós dízel?
Üdv
Vállalkozásból kifolyólag hetente van egy 400 km-es kanyart megyek pályán,ha minden jól megy.
Nem is emiatt ,hanem mert napi 90-140km között megyek ...
Ez város és városok közti ingázás.
Tehát város 60%-ban ,és lakotton kívül 90-110-es tempóval.
Havi kb 3 ezret bőven megyek,minimum jó esetben (múlt honapban közel 5 ezret :) ) évente egy jó 35-45 ezer között...
jelenelg a francia autógyártás azon korszakából van autóm amikor elhittük,hogy akár még kocsit is gyártanak
Egy 206-os peugeot-om van,1.4-es motorral (benzin).
Tényleg örökélet meg 1 nap,megbízható meg minden.
De 4. hónapja kell elviselnie ezt.
Bírná is,de a pályán történő 130-140-es tempó 5 sebességes váltóval közel 3600-at pörög,horribilis fogyasztás,és nem egészséges már neki a táv sem amit fut.
Skoda-ban gondolkozom,mert valahogy ismerettségi körömben kb kivétel nélkül (a gondozott!) az láthatóan teljesen jó volt...Illetve a szerelőm is ajánlotta.Nincs nagy igényem,csak ne "sport" legyen,hogy kemény kényelmetlen,hanem valami komfort...Na meg a 6 gangos váltó,és minimum 110-115 le (130-15 között).
Első körben :
Fabia 1.9 PD TDI 131 le... 2003-2006 közöttieket akarok nézni.
Aztán Octavia 2.0 PD TDI 140 LE-t
Mi a kérdés?
Teljesen jó ilyen használatra a dízel. Az nem igaz, hoyg egy métert sem szabad vele városban gurulni. De a tartós, folytonos állandó csak városozás nem tesz jót neki hosszú távon.
Ja,nem...
Sokszor van,hogy tényleg csak kb 1-2km egyegy út,de itt 3-4 perceket szoktam tölteni,védett parkolók,meg végig a kocsi mellett vagyok 3m-rel.
Ilyenkor átlag hagyom alapjáraton elvan,meg most óránként 0.9l a kis 1.4 benzin is..
Hál' istennek kevés cég van így 2km-ekre.
Átlag 5-15 inkább...
A napi úgy kb 110-120km városozásból 40-50 a városban a futkozás,az egyik feléről a másikba.
Meg kb 2 város között gyors futkozás.
Nagyon meggondolandó a dízel, ha ennyire sok kicsi városi etapból áll egy nap. Dízel számára a 15 km is kicsinek számít. Nekem nyáron 9-10 km után melegszik fel bp-i forgalomban az olaj 85 fokig, télen viszont 30-40 km alatt sem megy 70 fok fölé az olaj, mert egyszerűen kevés neki a terhelés városban (1.6 CRTDI Octavia).
2.0 PDTDI kapcsán ezzel légy tisztában:
Én utánajárnék költség tekintetében, hogy megérheti-e benzinkályhás szívó motoros kocsi vétele. Kiszállós orvosoknak szokták ajánlani a napi sok kis táv miatt. Télen a kályha által nyújtott komfort pedig isteni, pláne ha az ember a nap 8-9 órájában autóba kényszerül.
Ő,kb 2x35km két város között,meg kb 5-7 db ilyen város egyik feléről a másikra,ebből kb 2 max 3 ami tényleg 2-3km környéke/etap.
De "szerencsére" ez még az elején és a végén van,elindulok,kezdek az egyiken kb 3km,majd ilyen 10-15km körüli távra 1-2x ,és után másik város/település 30-40km ( beszállító és egyéb függő) ...,
tehát 1-2 ilyen kis táv után már megy egy fokkal nagyobb.
A benzinest se nagyon szoktam leállítani,amikor még hideg,inkább alapjáraton hadd melegedjen ,és pöfögjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!