Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg butaság városba a...

Tényleg butaság városba a dízel autó?

Figyelt kérdés

Mindenhol azt olvasom, hogy rövid távú, városon belüli használatra inkább a benzines autót ajánlják, mert a dízel motort hamar tönkreteszi a sok rövid távú használat. Én ezt el is fogadom.


Viszont a múltkor egy taxiállomás mellett mentem el, szinte mind dízel autó volt, pedig ők aztán naponta a20-szor indítják-leállítják, és csak rövid távra használják. Hogy van ez?



2017. szept. 10. 07:37
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
68%

Van bizonyos dízelautó, ami mindenhova butaság, mert nem ér 2Ft-ot sem.

Ami taxikat láthattál, azok gondolom nem ilyenek, mert bizonyos típusoknál meg mindegy, mit csinálnak velük, bírják.

Vagyis dízelautó és dízelautó között van némi különbség.

2017. szept. 10. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
1-es: ez annyira általános és konkrétumokat nélkülöző írás, hogy nem lettem tőle okosabb
2017. szept. 10. 07:59
 3/13 anonim ***** válasza:
73%
A dieseleknek a hidegindítás és az üzemmeleg állapot elérése közötti időszak a legártalmasabb. Ha pl két kilométerre van a munkahelyed, indítasz reggel, hideg motorral elmész a munkahelyedig, nyolc óra múlva ugyanezt megcsinálod hazafelé, és ezt csinálod mondjuk öt éven keresztül. A taxi azért más eset, mert egy taxinak a motorja jó esetben nem fog hidegre hűlni napközben.
2017. szept. 10. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül butaság, de számolni kell azzal hogy néha elkér egy nagyobb pénzösszeget a javítás. Ezzel együtt aki nagyon sokat megy megérheti neki. Ha nem megy túl sokat az autó (évi kb 20000 km) de fontos az hogy mindig menjen (persze ez nem garantált) akkor inkább legyen benzines (egyszerű, nem turbó, pláne nem közvetlen befecskendezéses).
2017. szept. 10. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
36%

igazából az, de engem pl. nem érdekel, mert a dízel karakterisztikája jobban bejön


az, hogy nem éri meg? attól függ kinek


én megveszem 1-2 évesen, használom pár évet, akkor még sokat nem kell rá költeni, aztán tőlem megveszi majd egy kispénzű álmodozó 150ezer km-rel, ő nála fog majd előjönni a aok gond

2017. szept. 10. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

#5 ha nálad egy dízelmotor 150 ezer kilométernél már problémás úgy, hogy újonnan vetted azt, vagyis te voltál az első tulaj, akkor vannak gondok fejben...

Kérdező: állandó városi használatra jobb egy szívó benzines, kisebb teljesítményű autó. Buszok, taxik, futárok azért dízelek mert egész nap állandóan mennek még ha ez nem is látszik. Példának okán a futárok amikor megérkeznek a célállomásra (házhoz) akkor többnyire le sem állítják a motort.

2017. szept. 10. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Azért a taxisok nem 5km-t tesznek meg naponta, hanem 50-100km-t, ahol már nem mindegy hogy 6l vagy 9l a fogyasztás. Nyilván boltba leugrani 2x2km-re nem a dízel autó az ideális mivel nem melegszik be, bár a benzinesnek sem ez a legkímélőbb üzemeltetése, de jobban tolerálja ezt a fajta felhasználást.
2017. szept. 10. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem butaság, csak nem mindegy mire van használva. Boltba leugrani, meg munkahelyre 2Km-t, azt nem igazán szeretik, a részecskeszűrősök pláne nem. Persze évekig elviselik, csak aztán majd elkezdi beköhögni a hibáit.

Meg ekkora távokon spórolni se lehet a gázolaj fogyasztásán.


Ha sokat mész vele, a taxis is sokat megy, akkor viszont már megéri, eltolódnak a meghibásodások is időben, az árát is visszahozza a fogyasztáson többszörösen stb.

A dízelnek nem a sok beindítás a baja, hanem a sok hidegindítás. A taxis hiába indítja sokat, az már be van melegedve az első alkalom után. Míg a munkahelyes autó a 8 óra állásban kihűl megint.

A részecskeszűrős a nagymamás tempót nem kedveli, azt vagy dinamikusan kell vezetni vagy elmenni vele rendszeresen hosszabb távokra.

2017. szept. 10. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
94%

Egyáltalán nem butaság, főleg nagyvárosokba, ahol nagyok a távolságok is. Ugyanis városban mégjobban kijön a dízel fogyasztás előnye. Nehogy azt hidd, hogy a benzinesnek egy icipicit is jobb a városi használat. Pont ugyanolyan ártalmas a benzinesnek is, mint a dízelnek, csak ugye a dízelekben drágább alkatrészek vannak, több pénzbe kerül gatyába rázni a motort. De a mai hiperérzékeny, turbós benzinesek korában már ez sem kifogás, sőt, rengeteg turbó benzines olyan szinten hajlamos a kokszolódásra (városi használat okozza), hogy a dízel százszor jobb választás.


Egy ember, aki használt/használ rövid távokra dízel autót.

2017. szept. 10. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
A taxisok autója sokszor ki se hűl, emiatt nem is annyira árt a motornak a sok indítás. Amúgy a dízel pont a részecskeszűrő miatt szokott problémás lenni a városban, a többi alkatrész pl. turbó ugyanakkor hal le amikor egy turbó benzinesben, de az újabb adalékos (AdBlue) dízelek jobban bírják a városi nyüstölést. Én is dízelt vettem főként városi használatra, mert az új turbó benzineseknek sem sokkal olcsóbb a fenntartása, de ahhoz képest a dízel és a benzines fogyasztása ég és föld.
2017. szept. 10. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!