Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lóerő - köbcenti közötti...

Lóerő - köbcenti közötti összefüggéssel kapcsolatban tudna-e felvilágosítást adni valaki?

Figyelt kérdés

1. kocsi régi: 1301ccm,55kW telj. ,960kg saját tömeg

2. kocsi kicsit újabb: 1581 ccm,55kW telj. ,1120kg saját tömeg

Mennyivel jobb vagy rosszabb a 2. kocsi az 1. -nél? Ugyanolyan gyártmány, de az 1. esetében 1301ccm-es motor képes 55kW teljesítményre, míg 2. esetében ugyanekkora teljesítményhez 1581ccm-es motor kell. Hogy van ez?



2017. nov. 20. 13:34
1 2
 1/11 anonim válasza:
hát egyrészt a modern kocsik mindenféle járműipari dual-phase acélból készülnek, másrészt tele vannak mindenféle környezetvédelmi hókusz-pókusszal, aminek a legnagyobb része holtteherként jelentkezik
2017. nov. 20. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Mi ez? Valami ősrégi Volkswagen? Egy 1600 köbcentis motorból ma már nem 75 lóerőt hoznak ki, hanem 100-at vagy 120-at. Turbóval még többet, persze. Az 1,6-osnak feltételezhetően nagyobb a nyomatéka, de azt csaknem elviszi a nagyobb tömeg. Talán inkább az 1,3-ast választanám.
2017. nov. 20. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

1.3 960kg 75 le? Civic karbi?

1.6 75le Seat toledo/lean vagy volkswagen?

Van köze ,hogy X lóerőből mennyit lehet kifacsarni,de a gyártón múlik undorítóan nagy részben.

Ugye ha benzinesről beszélünk lamba 1 az elméleti 1:14,7 keverék arány,van szegényebb keverék,dúsabb keverék.

Van egy szint ami felett hiába jut be több üzemanyag egy motortömbbe,szívó motornál ha nem tud hozzá arányosan x levegőnél többet szívni akkor nem gyullad be,illetve tökéletlen égésről beszélünk.

Mindkettő jó motor,"régi szívó".

1.6 nyomatékosabb jóval valszeg.

Gyártók a befecskendezés-szívóággal,szívással szoktak variállni és lóerőket nyerni.

Igazából egy 1.5 motorból 400-500 lóerőt is lehet csinálni,sőt sok versenygép 2 liter alatt 1000 lóerő felett volt.

2017. nov. 20. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Igazából közel azonos a 2 motor teljesítménye, számok alapján egyenlő, a 2.nagyobb hengerűrtartalmú, de nagyobb a kasznija.

Nincs úgy összefüggés a nagyobb köbcenti és a lóerő között. Ez a gyártók elképzelése, mennyi literre mennyi lóerőt tervez.

2017. nov. 20. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Ezek a gyártók mindenféle ország kacifántos adózási rendszerére is optimalizálták a kocsikat. Egyikben kcm-re fizettek másikban lóerőre. Ki lehet hozni 1.6-osból is 30 lovat meg 160-at is, ez már csak tervezési kérdés ,nyilván drágább megoldások kellenek nagyobb teljesítményhez.


Ezt a két esetet figyelembe véve :egyik sem túlhúzott motor ,inkább az 1.6-os a butított, és nehezebb is, szóval az 1.4-est venném.

2017. nov. 20. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
1.3-ast ,bocsi
2017. nov. 20. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Mindkettő Lancia Delta, csak az 1. egy 1992-ig gyártott Delta I. (amelynek kigyúrt változata a Ralli-versenyeken szerepelt), a második pedig a 1994-től gyártott Delta II. (az enyém 1996-os) Mindkettő utcai használatos, csak a Delta I-em nem üzemképes. Amúgy a Delta I. agresszívabb külsejű, de ezzel együtt jobban is néz ki.

Azt gondolná az ember, hogy felfelé fejlesztenek ...

2017. nov. 20. 15:44
 8/11 anonim válasza:

a delta I-et 1979ben kezdték gyártani

a ketteset 1993ban


hát igen, ez 14 év fejlesztés meg járműipari haladás


"agresszívabb" hát kinek mi, az az autó a 80as évek tipikus dobozformája

ugyan így néz ki az I. Golf, a BMW E30, vagy hogy mit nem mondjak a lada 1200, a wartburgok skodák...

2017. nov. 20. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
ja a másik, hogy 1973 óta tétel a benzin ára, tehát az a trend hogy nem csak erős, de egyben takarékos autót kell tudni gyártani (ez is az egyik oka a dobozforma leváltásának)
2017. nov. 20. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Ja és fordulatszám.

Az 1.3-as Deltánál megfigyeltem, hogy 5. sebességben 2000-as fordulatnál 80km/óra sebességgel tudtam menni, 2300-as fordulatszámmal pedig 90-nel.

Az 1.6-os újabb Deltával pedig 5. sebességben 2500-as fordulatszám mellett is csak 80km/óra a sebességem. Pedig a kerék nem kisebb.

Nem látom az összefüggést továbbra sem.

2017. nov. 21. 12:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!