Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Decemberben veszem át életem...

Decemberben veszem át életem első új autóját. Mire kell figyelnem? (karbantartás, szerviz, bejáratás, stb. )

Figyelt kérdés

Mik azok a dolgok amiért márkaszervizbe kell hordani? Milyen időközönként, vagy a futásteljesítmény számít?

Milyen költségei vannak egy évre levetítve? Casco-t érdemes-e kötnöm, mit fedez?

Ha új felniket, téligumikat szeretnék, ott kell felrakatni vagy máshol is intézhetem?

Be kell-e járatni az autót, ha igen, hogyan és hány km-en?

Tényleg többet fogyaszt az elején?

Turbós benzines és automata lesz. Érdemes melegíteni a motort vagy egyszerre indulhatok? Megállásnál meddig kell várnom hogy a turbó lehűljön?

Start-stop rendszert kikapcsoljam-e? Nem meríti az akksit nagyon és nem teszi tönkre a motort főleg a bejáratás alatt?

Nagyjából ezek jutottak eszembe, ha van még valami,amit tudnom kell, írjatok. Előre is köszi!


2017. nov. 23. 01:40
 1/9 anonim ***** válasza:

Csak hiteles autón kötelező a casco és a márkaszervíz,ott is csak 1 évig azthiszem.

Zsír új autót ma már nemkell bejáratni klasszikus értelemben,persze ne nyomd ki a szemét azonnal.

Hideg motornál fél perc után indulhatsz,intenzív gázadás nélkül,hamarabb eléri az üzemit.

Fontos hogy a turbó visszahűtése miatt ne állítsd le azonnal miután megérkeztél.

(többek között ezért is tartom marhaságnak a start stop rendszert)

2017. nov. 23. 02:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
89%
Automata valtoban is kell cserélni az olajat! Kb 60 ezer km-kent. Azt tudni kell, hogy a garancia miatt szoktak a markaszervizbe hordani az autokat. Csakhogy ez nem kotelezo, par evvel ezelott született errol szabályozás.
2017. nov. 23. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
88%

Egy modern autot nem kell visszahuteni, mert elvegzi maganak. Kiszallsz, lezarod, hallod hogy 1-2 percig megy a hutes.


Melegiteni ugy kell, hogy a normal fordulatszam aljan hasznalod. Tehat nem allo helyzetben.


Start-stop rendszer csak uzemmeleg autonal all le, hogyha az akksi jol fel van toltve. Mivel erre terveztek, sem az inditomotort, sem az akksit nem teszi tonkre.

2017. nov. 23. 03:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

"Mik azok a dolgok amiért márkaszervizbe kell hordani? Milyen időközönként, vagy a futásteljesítmény számít?"


Legfőképp azért, mert pár évig ingyenes a szerviz. De 15 ezer km vagy évenként kell.


"Ha új felniket, téligumikat szeretnék, ott kell felrakatni vagy máshol is intézhetem?"


Nyilván máshol, egy gumis boltban.


"Casco-t érdemes-e kötnöm, mit fedez? "


Érdemes, ha kinn parkol az autód a szabadban. Az ördög nem alszik. És itt nem csak lopásra gondolok, hanem jégverés, vagy egyszerű meghúzások. Mindenféle törésre és kárra jó, de biztosítástól függ.

2017. nov. 23. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Először is a szalonban nagyon nézd át hogy sérülésmentes legyen. Aztán óvatosan menj vele haza, olvasd el a kézikönyvet és tartsd magad az abban leírtakhoz.
2017. nov. 23. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Első dolog, ahogy előttem is írták, hogy az átvételi nyilatkozat aláírása előtt jól nézzed át az autót. Sérülés biztos nem lesz rajta, de például rosszul fényezett műanyag elem (akár beltérben is) előfordulhat.


Márkaszervizbe a kötelező karbantartás miatt kell hordani. Ebből az első nagyon hamar lesz (500-1000km), a többi viszont évente vagy megadott kilométer után. Amelyik hamarabb bekövetkezik.


Cascot erősen érdemes kötni. Drága lesz, de az évi 150 ezer forint még mindig jobb, mint 5-6 milliót bukni egy okozott baleset miatt. Az, hogy mit fedez, a te saját szerződésedtől függ.


Máshol is felrakhatod a felniket, gumikat. Egy buktató van: a TPMS, azaz kerékben lévő légnyomás mérő. Van olyan típus, amire megveszed ezeket, és már jók is, de van olyan is, ahol össze kell párosítani a kocsival. Kérdezz rá a szervinél. Gyári ebből 20 ezer darabja, utángyártottból már 10 körül is kapsz. Ettől eltekintve, a kézikönyved írni fogja, hogy milyen felni és gumiméret kell az autóhoz, ezt tartsd be.


A mai motorokat már a gyárakban bejáratjak. Pontosabban terhelés tesztnek vetik alá őket. A hagyományos bejáratás már nincs. Ennek ellenére az első szervizig (500 vagy inkább 1000 kilométerig) figyelj rá, hogy 1. mindig adj neki időt bemelegedni indulás előtt, 2. ha turbós, akkor megállás után lehűlni, 3. hosszú ideig ne járassad egy adott fordulatszámon (pl. autópályán tempomat), az ingadozó fordulatszám jó neki, 4. ne pörgessed nagyon.


Én nem hallottam sem nem tapasztaltam, hogy többet fogyasztana az elején. Őszintén, akkor még nagy az öröm és ezzel nem foglalkozol.


Turbóval kapcsolatos kérdésedet feljebb megválaszoltam.


Start-stop-ot használhatod nyugodtan, ha nem zavar. A motort nem terheli és az újraindítás sem okoz nagy terhet az aksinak. Ha gyengül az aksi, ez a rendszer már magától ki fog kapcsolni. Ugyanakkor nem nagyon fogod észrevenni a fogyasztásban, tehát te döntésed, hogy tetszik-e vagy sem.

2017. nov. 23. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kommenteket, mindenre választ kaptam.
2017. nov. 24. 01:45
 8/9 anonim ***** válasza:
#4-es , hol ingyenes évekig a szerviz??? Nem kevered a dolgokat kicsit?
2017. nov. 24. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"A mai motorokat már a gyárakban bejáratjak."


Dehogy járatják, az mind költség. Van persze az a gyártó ami igen (szupersport autók), de azt ugye megfizeti a vevő. Tucatautót nem járatnak be.

2017. nov. 24. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!