Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manuál váltós autónál parkolás...

Manuál váltós autónál parkolásnál hanyasba érdemes tenni az autót?

Figyelt kérdés
Tudtommal a kéziféknek van olyan hátránya, hogy parkolás közben beragadhat. Ismerősök, szerelők is azt ajánlják, hogy inkább sebességbe tegyük az autót. Viszont az mindegy, hogy hanyasba tegyük?

2017. dec. 9. 11:44
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Minél kisebb fokozatba rakod, annál biztosabb hogy nem tud átfordulni a motor és elgurulni. De a jól működő kézifék se ragadhat be a használattól.
2017. dec. 9. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
43%
Hátra menetbe és a kézit is húzd be nem teljes koppig . A párás és utána napokig tartós fagyos időbe fagy be a kézi .
2017. dec. 9. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

"A párás és utána napokig tartós fagyos időbe fagy be a kézi."


Normál esetben nem fagyhat be, csak ha a szigetelések szétrohadtak már.

2017. dec. 9. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

1 vagy R

A nagyobb fokozatokban kisebb a motorfék-hatás.

2017. dec. 9. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Oktatáson ha előre lejt hátramenet, ha hátra lejt egyes. Ha egyenes akkor egyes. Mindig kell kézifék. Téli viszonyról nem említenek. Kresz könyv írja a járdaszegély felé kormányzást, csak épp az oktatók meg nem szeretik, mert álló helyben nem tekerünk kormányt (dörzsöli a gumit), vizsgabiztosok se rajonganak érte.


És a valóság. Mindig egyes. Nyáron kézifék is, télen nem kell, de akkor viszont muszáj a biztonság kedvéért a járda felé tekerni a kormányt.

Beragadni két okból tud, vagy odafagy télen vagy pedig egy szarrározsdásodott régi autó és megakad a fékpofa mozgató szerkezet a dobban, ez nyáron is meg tud.


Alapvető különbség itt az egyes és hátrament között van. Az oktatáson azért kell ellentétesen kapcsolni, mert a régi szívódízelek ha véletlenül meggurult akkor el tudtak indulni kulcs nélkül is, bár szerintem még egy őskövület egyes Golf se volt ilyen, én eddig régi traktorokban láttam ezt. Ezen kívül viszont baromság, mindig is az volt.

Legkisebb áttételt kell (illetve legnagyobb a fogaskerék szempontjából), mert az mozdítja meg legnehezebben a motort, az már mindegy, hogy előre akarná vagy hátra. A legkisebb pedig az egyes, a hátramenet az mindig kicsit nagyobb áttételű, bár igaz hangyányival csak, de könnyebben átgurulhat vele. Pl. egyesben 50 a szabályzásnál a végsebesség, hátramenetben 60-nál, ez csak egy példa, de ilyen kicsi a különbség.


Csak sebességben hagyni nem szabad. Nem tudod a motor mennyire kopott, mennyire csökken a kompresszió a kihűlésnél, az olaj lefolyásánál és simán átgurulhat egy órával később, majd a lendület miatt már folytonos lesz és a kocsi szépen elgurul. Volt már rá példa az utcánkban többször is, lejtős nagyon. Kell mellé vagy a kézifék vagy pedig a járdához tekerés, hogy megfogja.

2017. dec. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Ja és igen, kettesben hagyni meg sok autónál garantált elgurulás, azt már a legtöbb röhögve átpörgeti lejtőn. Mert ugye sokan kettesben robognak be valahova aztán könnyű abban felejteni.
2017. dec. 9. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Mindig egyesben kell hagyni, nagyobb sebességegi fokozatokba nincs is értelme rakni. Amúgy nem kézifék vagy sebességben hagyás, hanem mindkettő: tehát 1esbe is rakod, és kéziféket is behúzod.
2017. dec. 9. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Ha emelkedőn parkolók akkor a kéziféket is behúzva szoktam hagyni, de általában egyenes parkolóba szoktam parkolni, ott viszont csak sebességbe hagyom legtöbbször.
2017. dec. 9. 13:22
 9/14 anonim ***** válasza:

Ez a baj amit utoljára is irtál. A kézi féket mindig használni kell, mert akkor nem rohad be. Ha járatva van , állandóan, nem tud beszorulni.

Csak akkor ha néha és ritkán van használva, berozsdásodik.

Ilyen neki indulásból a lábféket se nagyon lehetne használni mert hátha beragad.

2017. dec. 9. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
27%

Dehogy baj, jól csinálja.


"Oktatáson ha előre lejt hátramenet, ha hátra lejt egyes."

Nem tudom miért oktatták ezt neked. Teljesen mindegy, hogy merre lejt az út, rakhatod 1-be vagy R-be. Ugyanúgy megtartja az autót. Ilyen esetben mindig kell a kézifék is és az útpadka felé kell tekerni a kerekeket (ha mégis elgurulna az autó, akkor a padka megfogja).


Egyenes úton nem kell a kézifék, bőven elég sebességben hagyni. Forgalomban úgyis lesz használva, pl. lámpánál várakozásnál vagy emelkedőn elindulásnál. Nem fog berozsdásodni.

2017. dec. 9. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!