Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ódzkodnak sokan a...

Miért ódzkodnak sokan a turbós motoroktól?

Figyelt kérdés

És itt most nem a "Downsize" turbó motorokról beszélek, hanem az "izmosabb" autókról.


Pl. Az Audi RS 5-ben egy 4.2-es szívó motor volt, a legújabban már "csak" egy 2.9-es turbó benzines dolgozik. De lehetne még sorolni a példákat...

Pár helyen olvastam, hogy sokan inkább vesznek régebbi modellt szívómotorral, mintsem újabbat turbóval


Van ennek különösebb oka, azt leszámítva, hogy a turbó +1 hibalehetőség ?


2017. dec. 19. 14:23
 1/10 anonim ***** válasza:
74%

Jaa, itt nem a hibalehetőségről van szó, teljesen más.

Az Audinak az előző 4.2 V8-as motorja, amit az RS4 és RS5 kapott (volt az R8-ban is) egy mestermű. Gyönyörű hang, 8 henger, szívó hang, lavinaszerűen előtőrő, de lineárisan felépülő teljesítménygörbe. Ja és asszem 8500-as fordulatnál tilt le, ami a turbósokra nem jellemző.

A turbósoknál van egy olyan gond, hogy jelen van a turbólyuk, az erő hirtelen jön meg, ami nem mindig jó, a turbó miatt (és a minusz 2 henger miatt) a hangja sem olyan szép.

De ez a 2.9-es motor olyan szintre van már tökeletesítve (azért az Audinál van tapasztalat turbós motorral), hogy nem sokkal rosszabb, mint a 4.2-es szívó. Sőt, semmivel. Éppen tegnap néztem egy gyorsulgatós videót a youtube-on az RS5-ről, és írta a feltöltő srác, hogy szerinte jobb, mint a 4.2-es V8. Ebben lehet is valami. Csak na, sokan jobban szeretik a szívó motorokat.

2017. dec. 19. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
74%

Aki izmosabb autót vesz azt nem igazán érdekli a "+1 hibalehetőség" mert van pénze javításra, autómentőre....


Nálam roppant egyszerű, hogy miért van ezer éves hangos büdös diesel mercim: mert egyszerűen képtelen elromlani...


5 hengeres, 1 hibás porlasztócsúccsal is eljártam vele amíg meg nem jöttek az újak, na most ezt játszd el egy mai autóval.


nem az a gond, hogy turbós az autó hanem az, hogy baromira túlerölteti a motort a turbó.

(igaz ez nem pont a kérdésedre válasz mert ez nem az izmosabb autókra vonatkozik)

itt is példának egy W201 vagy w124 merci:

sima szívó diesel 2.5 motorral 90 ló körül

turbó diesel 2.5 motorral 120 ló körül

magyarul kemény +30 lóerőt ad a turbó 2500ccm mellett


nézz meg egy mai autót, egy 1 literes turbós tud 120 lovat.

szerinted mennyire egészséges ez a motornak? :) :)


Szóval ez az én álláspontom.

Lehet, hogy lomha és hangos az öreg mercim de egy 5×5 cm-es papírra rá tudom írni az éves fenntartási költségét és nem kell apró betűvel írnom hozzá!!!

2017. dec. 19. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
53%
Mert nincs rá pénz újonnan. Használtan meg két év után lehet kidobni. Mert ugye a szarrá hegyezett 2.9 nem éri meg a 300.000 ezret. Azt fájós a milliós turbó újítás.
2017. dec. 19. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 D. Brasco ***** válasza:
68%
Sokan azért fosnak a turbotol.mert még sosem volt.ilyen autójuk,tehát tapasztalat nulla.....viszont egyszer láttak olyan embert aki hallotta valahol hogy a szomszéd keresztlányának a gyereke azt olvasta..........
2017. dec. 19. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat !
2017. dec. 19. 16:32
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Milyen 2,9- es audi motorról beszéltek?

Nincs is olyan. 3,0 viszont van. Ami nyilván nem kereken 3000ccm, de nem is 2900- as.

A turbós motorok jók. Viszont könnyen lesz egy 150000- es turbofelujítás 4- 500- ezerbe. Ehhez elég egy idegen anyag miatti turbó kár, kipufogó leömlő hegesztés elengedés (én így jártam), hengerfejek le, csak az anyagköltség tömítések- csavarok 170- ezer, szerelés 100- ezer. És a hengerfejhez nem kellett nyúlni. Vagy izzítóelcseppenés miatti turbó halál dettó ugyanez a procedúra. Vagy kenési elégtelenség miatti turbó kár miatti motorbontás... szintén viszi a százezreket.

Ha gyári új turbót akarsz a kocsidra, sokszor az 500- ezer nem fedi le a turbó árát. A felújított, vagy unixos turbó középrész ugye nem gyári a 150- ezerért!

2017. dec. 19. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A jó édes ***** válasza:
A többség a kis szériában gyártott, kihegyezett turbó motorokból indul ki - amik mivel az elérhető teljesítmény határán mozognak teljesítményben amúgyis gyakran meghibásodnak ezer más ok miatt is. Viszont nem veszik figyelembe azt a sok millió többi turbós autót, ami meg mára gyakorlatilag a hétköznapi közlekedésbe teljesen beépült Európában.
2017. dec. 19. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"Milyen 2,9- es audi motorról beszéltek? "


Utána lehet nézni az új autóknak is, nemcsak a régi modelleknek. És egy Audi RS5-ről van szó, aminél nem az a mérvadó, hogy a Bárdinál mennyibe kerül a felújító készlet.

2017. dec. 19. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
5-ös írta le jól. Régi sztereotípiák, mivel a magyar járműpark öreg mint az országút, mindenki a húsz évvel ezelőtti legendákat hajtja újra és újra. Sokat futott turbós autóim volt/van, soha semmi probléma nem volt vele emiatt (ugyanúgy be kell melegíteni, mint egy szívót és visszahűteni aztán kész)
2017. dec. 20. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
2894 köbcentis az új Audi Rs 5, ami nem 3 ezer köbcenti, hanem 2.9-es.
2017. dec. 20. 11:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!