Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudom kimérni, hogy...

Hogyan tudom kimérni, hogy álló helyzetben szívja-e valami az autóm akkumlátorát?

Figyelt kérdés

Ha közlekedek vele akkor utána erősebben teker, de ha áll 1-2 napot határozottabban gyengén teker.

Hogy tudom kimérni hogy zárlat van-e?

Mazda 6 2.2 skyaktiv diesel


2018. jan. 31. 05:20
 1/9 anonim ***** válasza:
Gyenge az akksi. Megpróbálgatod desztillált vízzel után tölteni, majd egy töltővel feltölteni, hátha még javúl. Hanem akkor csere.
2018. jan. 31. 05:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Áramerősséget kell mérni az akkumulátornál. Egy sima multiméterrel megoldható. Újabb autóknál előfordul, hogy a sok elektronika jobban szívja az akksit, így rövid távokon használva akár le is merülhet az akkumulátor. Gyanítom, hogy szinte új autó, így a szakszervizben is ránézethetsz, de szerintem semmi baja, csak nem úgy használod, ahogy azt a gyártó elképzelte. Dízel autót jellemzően az vesz, aki sokat és hosszú távon használja az autóját.
2018. jan. 31. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Azért óvatosan a multiméteres áramméréssel. Az én kocsim pl az akkusaru visszacsatlakoztatásakor dudál hármat, ami jókora áramfelvétellel jár. Sorba kötött, általában 10A-es multiméternél lehet, hogy ki fog égni a műszer biztije. Ezért ne közvetlen bekötött műszerrel tedd vissza a sarut, hanem legyen egy sönt a műszeren, amit csak akkor veszel le, ha az autó már "megnyugodott", azaz központizár lezárva és akár 10 perc várakozás után!

Ha a felnyitott motorháztető miatt beriaszt a kocsi, akkor az akkuhoz menő vezetékeket, műszert zárlatmentesen ki kell vezetni a motortéren kívülre.

2018. jan. 31. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Gyakorlatilag úgy tudod kivitelezni, hogy leveszed a negatív sarut az akksiról és a pólus meg a saru között méred az áramerősséget. És itt jö egy DE!! Azt kéne körbejárni előbb hogy mekkora gubancot okoz az ha áram nélkül marad az autó akár egyetlen pillanatra is. Azonkívül lehet hamis a mérés azért mert a modern autók elektronikája nem tér azonnal nyugovóra hogy becsukjuk az ajtót magunk mögött, egy darabig eltart amíg beáll a nyugalmi állapot, vagyis álomba szenderül az ECU. Lehet ez akár 15-20 perc is. Ezzel érdemes kalkulálni.
2018. jan. 31. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Kérdező vagyok. Azt elfelejtettem írni hogy aksira gyanakodtam, ezért vettem egy újat. Ugyanaz a helyzet. Gari nincs az autón, azért nem vittem szervízbe.
2018. jan. 31. 09:27
 6/9 A kérdező kommentje:

Megpróbálom simán sorba kötni a multimétert.

Köszi a válaszokat.

Mennyi a normális áramfelvétel lezárt állapotban?

2018. jan. 31. 09:33
 7/9 anonim ***** válasza:

Pár miliampernél nem szabad többnek lenni a gyári állapotú autónak.

Ha van benne utólagos fejegység, risztó, immo, stb és ezek minősége és/vagy szakszerű beépítése megkérdőjelezhető, akkor több tíz-száz miliamper is lehet a nyugalmi áram, ami már számottevően meríti az akkut.

2018. jan. 31. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Vettél új akksit?

Az 1. válaszom meg nem olvasod el.

2018. jan. 31. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Első válaszolónak. Qrva drága akksi kell bele, úgyhogy annyi eszem volt hogy előszr föltöltöttem(víz nem kellett).

Sajnos annyi eszem nem volt hogy kimérjük. Még morogtam is hogy 4 évet bírt a gyári akksi...

2018. jan. 31. 12:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!