Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon miért terjedt...

Magyarországon miért terjedt el az a hülyeség, hogy az Automata váltós autó az szar? Illetve miért nem közlekednek többen automata váltós autóval?

Figyelt kérdés
Egyáltalán nem igaz hogy többet fogyasztana. Én megfigyeltem, hogy egyesek elinduláskór akkora gáz adnak kuplungoláskor hogy annál én sokkal kisebb gázzal is elindulnék, az automata pedig alapból nem kuplungol. Pontos és jó váltás, folyamatos fogyasztás. Én imádom az automata kocsikat, mondjuk jelenleg sajons nem olyanom van, de gyűjtök arra hogy lecserélhessem.
2018. márc. 23. 16:15
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
89%

csak egy erdekesseg: Az USAban ugyanaz a kocsi, ugyanaz a model, ugyanaz a felszereles 1000 dollar kulonbseg van ha automatat vagy manualisat veszel. A manualis persze az amelyik minusz $1000.


Nem azert, mert az automatat dragabb szerelni, hanem mert a buta amerikai sose tanult meg rajta vezetni.


20 evig jartam manualissal. Az utolso 10-ben automatat vezetek. Amikor beall a sor es 1 oran keresztul araszolunk elore, mindig aldom az embert, aki feltalalta az automatat. A manualissal a hajam hullott a forgalomban kapcsolgatni fel-le. En idaig csak Magyarorszagon talalkoztam ezzel a nagy 'fuj automata' utalattal, de szerencsere egyre tobben ismerik meg az automatat es az elonyeit.

2018. márc. 23. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
53%
Magyarországon minden fejlesztés szar az autókban: rossz a kettőstömegű (ami lassan 20 éve a legtöbb autóban benne van), szar a turbómotor, szar a sportosabb futómű, szar a magasnyomású befecskendező, szar az autómataváltó is, és minden újítás, ami az autóiparban pozitív eredményeket hozott. Ilyen konzervatívak vagyunk na :)
2018. márc. 23. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
100%
Azért szerintem, mert.; - "drága ha elromlik és javítani kell" - a kettőstömegű lendkerék és a kuplungcsere véletlenül nem pont ugyanolyan drága egy kézi váltóban? Többet fogyaszt - a régi hidromechanikus 3/4 sebességes automaták tényleg akár 1,5x annyit fogyasztottak, mint a kézi váltóval szerelt ugyanolyan autók, AMÍG a hidrodinamikus nyomatékváltó (=citrom/wandler/torque converter) adta át a nyomatékot és nem reteszelt össze (lock-up). Amúgy a mai CVT/robotizált (DSG, stb...) váltók sokkal megbízhatatlanabbak, mint a régi hidrósok. (A kérdésre meg még; ez az egész a szocializmusból gyökerezik egyébként, amikor még csak kézi váltós autók voltak az utakon, max. az Ikarus buszokban volt automata váltó és az emberek egyszerűen féltek az ilyen "elképzelhetetlen" újdonságoktól, mondván "csak a régi, jól bevált a jó...)
2018. márc. 24. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
54%
Ennyi faxságot egy helyen olvasni. Pl. "kis kocsiba nem tudják betenni". A swiftben lehetett kapni 20 éve és most is. A hagyományos a király. Az többet fogyaszt. Ne foglalkozz azzal ki mit mond. Akinek nem telik önindítóra, árjon kurblissal. A magyar ember szeret köpködni. Csak mosolyog. Irigyek.
2018. márc. 24. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A jó édes ***** válasza:

"Magyarországon a vásárlóerő jóval alacsonyabb, mint a nyugat-európai országoké, itt nincs keret ilyenekre. Ha újonnan meg is veszik a használt piacon már értékcsökkentő tényező az automata. Nem azért mert rossz, hanem mert egyszerűen ennek a fenntartására nincs pénze az embereknek."


Semmi köze ennek ahhoz, hogy Magarország vagy nem Magyarorsázg. Mióta egyes Aston Martin típusokat is csak automata váltóval lehet megvásárolni azokhoz is sokan kínálnak manuális átalakításra lehetőséget, mert az automata egyszer-kétszer tuti le fog térdelni a kocsi élettartama során, ami mondjuk 15.000 €/csere, míg egy manuális átalakítás egyszeri díja 20.000 €. Ráadásul van, aki jobban is szereti a manuálist - ennyi.

2018. márc. 24. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
100%

Magam is nyílván "jobban szeretném"a manuálist,ha csak arra telne


Szólásmondás Magyarmódra újragondolva: "az automataváltó nem boldogít"

2018. márc. 24. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
82%

"Semmi köze ennek ahhoz, hogy Magarország vagy nem Magyarorsázg. Mióta egyes Aston Martin típusokat is csak automata váltóval lehet megvásárolni azokhoz is sokan kínálnak manuális átalakításra lehetőséget, mert az automata egyszer-kétszer tuti le fog térdelni a kocsi élettartama során, ami mondjuk 15.000 €/csere, míg egy manuális átalakítás egyszeri díja 20.000 €. Ráadásul van, aki jobban is szereti a manuálist - ennyi."


Azért az Aston Martin egy nagyon buta példa ebben az esetben. Itthon az autók átlag életkora 10 év fölötti,ha megnézed pl az import használt autókat akkor az import 70+%-a az 1000-4000 euros kategóriába eső autó. Ezeknél egy 1-2000 euros váltószerviz egyenlő a gazdasági totálkárral.


Ha az átlag magyar autóhasználó megtehetné, hogy 0km-es autót vesz akkor itt is jóval nagyobb arányban lennének automaták, mert új korában mindegyik jó.


Pont az a lényeg, hogy itt csóróság van, ezért kerülik az automatát, ezért kerülik a nagy motort, ezért fillérbacóskodnak a gumin és még sorolhatnánk.


Fentebb írták a kuplung és lendkerék költségeket: a leggyakoribb típusoknál kompletten megvan minden anyagáron általában 200 000 alatt. Egy tisztességes váltófelújítás anyagárban 300 000 ( nem javítás, komplett felújítás) és ez csak az egyszerűbb váltókra igaz. A csillivilli csodaváltók elmennek 7 számjegyű összegig is.

2018. márc. 24. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%

Elgondolkodtató a sok válasz, meg érdekességek is vannak.


Én azt hozzátenném, amit már többen kiemeltek, hogy van, aki egyszerűen jobban szeret váltani.

És ez szerintem sokszor korfüggő, mint nálam. A páromnak 1.5-ös automata béka Civic-je van, nekem egy manuális 2.0 Ford Cougar. Dugóban tényleg áldás az automata, meg én is nagyon beleszerettem, de aztán amikor kocsit néztem, manuálist vettem.

Nem a fogyasztás miatt, nem is féltem tőle - szeretek váltani.


Nekem ez kicsit olyan, hogy 33 évesen még szívesen váltok, sportosabb érzés, ahogy te irányítasz, figyelned kell. Aztán majd lehet, hogy x évesen megunom, és veszek egy autót, ami mindent helyettem csinál, de most ez a korszakom van, és szerintem ez is számít.

2018. márc. 25. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 Kishuta válasza:
100%

Az automata vs. manuális váltó körül mindig felmerülnek viták és kérdések. Csak itt a GYK-en legalább fél tucat kérdés van, ami a kettő váltó viszonyát fejtegeti. Sokan nagyon sok hasznosat és okosat leírtak már előttem, egy keveset próbálok én is hozzátenni a témához. (fröcsögés nélkül)


A kérdés (miért terjedt el el, hogy az automata váltó szar) egyáltalán nem fehéren vagy feketén megválaszolható. Sok szempont van, amiket összevetve lehetünk némileg okosabbak.


* Életkor

* Vezetési stílus

* Vezetési környzet

* Pézügyi helyzet



Nézzük szép sorban. Amíg az ember fia/lánya fiatal, addig kifejezetten élvezi azt, hogy ő a gép ura, akkor vált sebességet, amikor ő akar és amúgy is egy jó kézi váltónál tényleg öröm lehet a kapcsolgatás. Az életkor helyett írhattam volna vérmérsékletet is. Ám ahogy öregedik az ember, nem akarja megváltani a világot, nem szágultozik 2-esben 110-zel; esetleg egy-két gyerkőc is befigyel a hátsó ülésen, akik miatt megváltozik a fenti listában szerepl második pont...


A vezetési stílus. Már sokkal inkább a nyugodtabb autózás a cél, figyelni az utasokra, gyerekekre, nagyszülőkre, többi autósra stb. itt már sokszor a váltás, kuplungolás csak elveszi a figyelmet. Természetesen ez még önmagában nem jelenti azt, hogy ilyen esetekben meg kellene utálni a kéziváltót. De az a rész, hogy "én akarom uralni a gépet" már kevsébé lesz fontos. De már itt megjegyzem előljáróban, hogy minden picit is modernebb automata váltós gépjárműben van lehetőség kézi kapcsolgatásra (legtöbbször a kormány mögötti fülekkel). Aztán mondjuk 60-65 év felett már akár idegesítő is lehet az állandó kuplungolás (izületi kopások, térdfájás), pláne ha főképp városban használja az ember az autóját. És már kapcsolódik is a harmadik pont:


A vezetési környezet. Szerintem ez talán a legfontosabb mind közül. Az autók és sofőrök egy elég jelentős része szinte sosem autózik dugóban, hiszen még a vidéki nagyvárosok is elég élhetőek tudnak lenni csúcsidőben. Magyarország lakosságának kb. 80%-a nem fővárosi. Ez azt is jelenti, hogy ezeknek az embereknek nem kell szembenézniük a kilométer hosszú dugókkal, az állandó "kuplung, 1-es fokozat, csúsztatva elindulás szép lassan, majd 5 méter múlva fék + kuplung kinyom, váltó üresbe rak" rémálommal. Akinek viszont ebben naponta része van mondjuk kétszer fél órán keresztül, az a pokolba fogja kívánni egy idő után a kézi váltót és a kuplungolást. Neki pontosan az automata váltó való, annak kúszásával együtt.


Végére hagytam ugyan, de fontos tényező, az autóvásárló pénzügyi helyzete. Azt mindenki tudja, hogy jelenleg az automata váltó kérése új autóban feláras. Méghozzá általában nem is kicsi felára van, 350-500e forint közötti összegről beszélünk. A magyar vásárló tipikusan a 4-5-6 millió forintos új autó piacáról vásárol, ahol bizony egy automata váltó felára igen jelentős plusz költségnek számít. Ezért az alsó, alsó-középkategória eladásai alapján nagyon kevés automata váltós gépjárművet vesznek a magyarok. X év múlva ezek kerülnek a használtautó piacra, az arányok (kézi/automata) pedig ettől még semmit sem fognak változni.


Szó volt még arról is, hogy az alacsony teljesítményő (hengerűrtartalmú) autókhoz nem ajánlják az automata váltót, mert sokat levesz a teljesítményből. Ezt már előttem is többen megcáfolták, elég csak japánra tekinteni, ahol bőven ezer köbcenti alatti motorokhoz is automata váltó jár. Igaz, ők nem is száguldoznak velük 180-nal, ahol a legális határ a 130 lenne. A régebbi váltótípusok és konstrukcióknál ettől független igaz volt, amit sokan szajkóznak: azok tényleg levettek a teljesítményből és megnövelték a fogyasztást. Ez viszont már a múlt.


Akik észérvek nélkül fikázzák az automata váltós autókat, azok számára javaslom, hogy szedjenek fel új ismereteket, mivel a jelenlegi tudásuk felett már eljárt az idő. Érdemes azt is megnézni, hogy a nagy és drága autók (pl. Audi A8) java részét már nem is lehet kézi váltóval kérni. Érdekes, hogy ott miért nincs fanyalgás?! Jah tudom, mert azoknak az ára 15-20 millió forintnál kezdődik, amire az emberek 99%-ának soha nem lesz pénze. De ez még nem magyarázat.


Azt is érdemes figyelembe venni, hogy terjednek a hibrid autók, amik egyszerre képesek villamos- és benzines hajtással is üzemelni. Ezekben az autókban nincs váltó (sem kuplung), csak előválasztó kar. Tehát ezeket nem is lehet bekategorizálni a klasszikus automata váltós szerkezetek közé. De ezekre is igaz az, amit fentebb írtam, hogy többségében vannak előre definiált ál-fokozatok, amikkel hasonló élményben lehet érsze az embernek, mint a kézi váltós gépjárművek esetén. Tehát a kontrol akár meg is maradhat a gép felett.


Mindentől független nem lesz soha egy univerzális igazság. Az emberek többségének (lásd a fenti 80%-os arányt) alapból nem lenne szüksége automata váltóra, de a világ lassan erre felé halad (lásd hibrid, később pedig tisztán elektromos hajtás). Viszont több olyan embert is ismerek, akik átültek automata váltós kocsiba (pl. céges autó, de nem izomautó), és utána már nem szeretnének visszatérni a kézi váltóhoz. Hozzáállás kérdése.


Írom mindezt úgy, hogy ezidáig csak kézi váltós autóim voltak, közel húsz éve vezetek, de a következő autóm biztosan nem kézi váltós lesz. (Én sajnos azok közé tartozom, akik nap mint nap megküzdenek a hatalmas dugókkal.)

2018. okt. 5. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!