Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy érintőképernyős autón...

Egy érintőképernyős autón hogy lehet menet közben pl. klíma-hőmérsékletet, rádió hangerőt állítani?

Figyelt kérdés
Ugye a hagyományos, tekerős kapcsolóknál oda sem kell nézni, menet közben simán érzed az ujjaiddal, hol a kapcsoló, és hogy hogyan tekerd. Néhány új autóban viszont csak érintőképernyő van, ezeken hogy lehet megtalálni odanézés nélkül, hogy mit kell nyomni? Oké, annyira nem kell belemerülni, mint egy telefonba, de nem balesetveszélyesebb ezeket autóba építeni, mint a hagyományos tekerős/kapcsolós szerkezeteket?

2018. máj. 8. 10:24
 1/6 anonim ***** válasza:

az ilyen autók többségében nem is lehet menet közben babrálni a képernyőt, csak álló kerék mellett.


ekkor a versenyző elkezd keresni a mobilján..

2018. máj. 8. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Pont ezért tartják meg a hagyományos kapcsolókat. Annál a kevésnél meg ahol kiszedték (pl tesla), szépen keresgélsz a menüben amíg a megfelelő helyre kerülsz. Ezeket azért jól kitalálják, egy-két kattintás alatt eléred a leggyakrabban használt funkciókat.
2018. máj. 8. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Az ilyen autókban sokszor van gesztus- és hangvezérlés is. Hidd el, megoldják úgy, hogy ne legyen bonyolultabb, mint eddig.

Már most is van több olyan autó, aminek elég azt mondanod angolul (egy gomb nyomása közben, vagy egy felszólító szó kíséretében, hogy az autó tudja, hogy hozzá beszélsz), hogy "fázom", és melegebbre állítja a klímát. Vagy hogy hangosítsd fel a zenét, és megteszi. Ha gesztusvezérléses, akkor a középső panel előtt csak körzöl egyet az ujjaddal, és hangosabb lesz a zene. Ha éhes vagy, megkérdezed, hogy merre van a legközelebbi McDonalds, és oda fog navigálni. A közeljövőben ez lesz a természetes. Ha menüben kell mászkálni, az olyan beállításokra vonatkozik majd, amiket amúgy sem állítgatsz minden nap.

2018. máj. 8. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
0%
Hagyjátok már ezt a hülye dumát, hogy a hagyományosnál oda sem kell nézni... Dehogynem, ugyanúgy le kell nézni arra is, mint az érintősre, cserében az érintőképernyőn 10x több beállítási lehetőség van. Nem balesetveszélyes, mert rohamosan terjednek el ezek az autók is, és látod, nem történt semmi, nem is engednék őket gyártani, ha veszélyes lenne.
2018. máj. 8. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Menet közben kell vele babrálni, és én is azon a véleményen vagyok, hogy veszélyesebb mint a sima, kapcsolgatós.


Nálunk a kocsiban odanézés nélkül, tapintásból tudom, hogy melyik kapcsoló merre áll, és úgy tudom állítani.


AZ érintőképernyősökön meg "érzékelte? Nem érzékelte, nyomd újra" dolog, valamint a "félrenyomok, nem azt látom" dolog sem tetszik.


Igen, van gesztusvezérlés, de az még egyelőre csak a felsőkategória kiváltsága. Hangvezérlés meg már van több autóban, de az mint tudjuk olyan, amilyen.


Legalábbis én még olyan autóval nem találkoztam, ami menet közben elsőre képes lett volna felfogni amit mondok, és nem egy közép-felsőkategóriás kocsi.


Ugye az új a8-ban ott a tablet mozog a kezed alatt, így keltve a "kapcsolás" érzetét....


Szerintem az érintőképernyő egy fokkal veszélyesebb mint hagyományos társai, bár már egyre több alacsonyabb kategóriájú kocsiban ott figyel a vészfékező rendszer ez valemennyit így ellensúlyoz.


Én úgy gondolom, hogy a klíma külön panel kellene hogy legyen. Pl a 2018-as berlingón egészen jól megoldották ezt.

2018. máj. 8. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A menüben általában a kormányon lévő gombokkal is lehet mászkálni, vagy BMW-nél a középkonzolon az idrive gombbal. Persze, rá kell pillantani a kijelzőre, ahogyan navigáció közben is..
2018. nov. 5. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!