Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autó töltése a...

Elektromos autó töltése a jövőben?

Figyelt kérdés
Tudtuk ötleteket adni, milyen alternatívák lehetnek az elektromos autók töltésére, hogy az gyorsabb legyen? Pl az út tölti az autót, vagy akkumulátor csere. (Házi feladathoz kell, ennyi jut az eszembe)

2018. máj. 17. 18:50
 1/4 anonim ***** válasza:

A Teslának jutott eszébe az aku csere. Csináltak egy tesztet, ahol gyorsabban kicserélték, mint egy hasonló kategóriás benzines autót tele töltöttek.

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY


Ilyen Wire less charging már létezik az autóknál is. Azt hiszem a BMW állt elő vele. Ez még gyerek cipőben jár és tuti nem fogját az utat tele rakni ilyenekkel, pont azért amiért a napelemes út ötletet is elvetették pár éve (volt egy ilyen startup) szimplán túl drága lenne.

[link]


Egy svájci cég csinált egy egytra gyors 350kilowatos töltőt ami elvileg 8 perc alatt 200 kmt tud tölteni az autókba. Persze ez rettenetes a akura és minden autóval nem lehet megcsinálni. Ez a leggyorsabb tesla superchargernél is sokkal gyorsabb.


Sokan hidrogén felé néznek és azzal hajtják az elektromos motort. Ez akár a tradícionális tankolásnál is gyorsabb lehet.

[link]

Ebben is lehet valami, már sok helyen van ilyen hidrogén töltő. (Vagyis nem, de az ilyen autók számához képest)


A kocsira helyezett napelemek sem jók megoldásnak, közel sem termelnének eleget. Max teherautókra lehetne rakni.


A jővőben a töltőállomások száma meg fog nőni és aku fejlesztéssel többet gyorsabban lehet majd tölteni. Már most is egy nagyobb aku csomagos Teslával 400 KMt lazán meg lehet tenni, majd egy most létező superchargerben 40 perc alatt 80%ra vissza lehet tölteni vagy 75 perc alatt 100%ra.


Ha át akarod vinni science fictionba akkor nyugodtan írj olyanokat, hogy az út fogja tölteni az autót, de ez soha sem fog bekövetkezni, de pl.: milyen menő lenne ha minden út szénén lenne egy elektromos vezeték mint a vonat pályák tetején, csak oldalt csípő magasságban és ha valakinek kezdene fogyni a töltöttsége, akkor csak kozzá kapcsolódnak és tovább hajtana úgy mint egy vonat :D

2018. máj. 17. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Mivel az akkucsomagok elég nehezek, otthon elég nehezen kivitelezhető egy egyszemélyes akkucsere emelőgép nélkül.

Felhasználói oldalról legegyszerűbb töltőkútnál kicseréltetni az merültet töltöttre, viszont az még senkinek nem jutott eszébe, hogy ezeket fel is kellene tölteni. Óránként átlag 50 akkucsomagot feltölteni, ahhoz helyi atomerőművek kellenének.

Központi töltőhelyre való szállítás a nagy mennyiség miatt szintén lehetetlen lenne, hiszen átlag 500 csereállomásról óránként indulna egy megrakott kamion a központba és vissza.

2018. máj. 18. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A jelenleg használatos Li-ion akksikkal szerintem nem lesz a töltés már sokkal gyorsabb a mainál. Egy Tesla féle supercharger fél óra alatt felhúzza az akksit 80%-ra, amivel lehet menni úgy 300 km-t. Amíg elintézed a benzinkúton a pisit meg a kávét, tulajdonképpen kész is van.


Ha otthon töltöd éjszaka, akkor meg nem számít, hogy milyen gyors.


Ígéretes technológia lehet az ultrakapacitás. Jelenleg nem piacérett ahhoz, hogy elvigyen egy elektromos autót, de ha egyszer az lesz, akkor a Lítiumos akksiknak valszeg befellegzett.

[link]


Egy másik megoldás lehet a flow-battery (nem tudom a magyar nevét). Ezt nem a szó hagyományos értelmében kell feltölteni, hanem az elektrolitot kell benne kicserélni. Hasonló lenne a mai tankoláshoz. Ez viszont jelenleg túl nagy ahhoz, hogy elektromos autókban jól használható legyen. Velük kapcsolatban nem vagyok túl optimista.

[link]

2018. máj. 18. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Beugratós kérdés, nem kell gyorsabb töltés. Az átlag autó napi 50 km-t tesz meg, 1 órát megy és 23 órát áll, és azt a 10 kWh-t, amit megeszik, akár otthon, a konnektorból is bele lehet tölteni. Akinek ennél nagyságrendileg több kell, annak lehet kialakítani töltőhelyeket (nem kell valami hűdekomoly infrastrukturális beruházásra gondolni, kb. egy felturbózott parkolóautomata kell hozzá).


Az átlag autósnak inkább csak kifogás, hogy ő nem tud élni, ha nem vezethet le 800 km-t egy nap alatt. Az ember életét nem rövidíti meg jelentősen, ha hosszú távú vezetés közben időnként szünetet kell tartania, sőt kimondottan ajánlott. Tudod, mi rövidíti meg az életet? A nitrogén-oxidok és a PM10/PM2.5, úgyhogy disztingváljunk.

2018. máj. 18. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!