Mi a "hivatalosan ajánlott" eljárás, ha a mögöttünk haladó nem tartja a követési távolságot?
A mostanság terjedő fehér rendőrségi audis pletyka okán jutott eszembe.
(Ha valaki nem ismerné: az terjed a neten, hogy megjelenik a szabályosan haladó delikvens mögött egy fehér Audi, és nekiáll "tolni", villogtat, stb. Ha a delikvens gyorsít, hogy elengedje, akkor máris villan a kék villogó az audin, és jöhet a bírság a gyorshajtásért.)
Nem akarok belemenni, hogy igaz-e vagy sem, mindenki döntse el magának.
A "jön valaki a fenekemben" jelenség viszont nagyon is létezik, és eléggé veszélyes.
Ilyenkor mit kell tenni? Van a rendőrségnek vagy szakértőknek tanácsa, ami működhet?
A lehetőségek, amik nekem eszembe jutottak:
- lehúzódni/félreállni - egyrészt nem túl reális, másrészt nem mindenhol van erre lehetőség
- gyorsítani - egyrészt szabálytalan, ha nem is a mögöttünk jövő a rendőr, de bárhol mérhetnek és belefuthatunk, másrészt semmi nem garantálja, hogy akkor lemarad
- változatlanul haladni tovább - ezzel egy állandósult balesetveszélyes állapotot vállalni
Igazából ennyi jutott eszembe..
Csomó balesetveszélyes helyzetnél utána lehet járni, hogy mi a teendő, mit érdemes csinálni, hogy reagálhatunk jól.
Erre a szituációra van valami megoldás?
"Rendszeresen megyek át Budapesten, kb napi szinten, és idén már 3x-ra jönnek belém hátulról."
Erre vonatkozott ez: "... kényelmes távolságban megyek a másik mögött, hogy a hirtelen fékezése esetén SE kelljen satuznom, tehát a mögöttem lévő SE csattanhasson belém." Ja, és azt hozzátenném, hogy eléggé tempósan közlekedem, előzgetek, de jóval magam elé figyelek, nem a másik rendszámán lévő bogarakat.
Akibe idén már 3x belementek, azzal nagy baj van, nem tud értelmesen lassítani és/vagy feleslegesen satuzgat.
Pár 100ezret már elmentem, eddig egyetlen egy alkalom volt amikor hátulról LEKOCCOLTAK, úgy hogy én már rég álltam a lámpánál.
belém egy busz jött hátulról, friss buszvezető hülyegyerek 3 méterre jött mögöttem, 95-el mentem főúton.
Fékeztek előttem, fékeznem kellett, durr. Had ne én legyek már a hibás érte. 1 000 000 km vezetés alatt az egyetlen balesetem volt.
#9
Tudom, hogy a statisztikámnak semmi köze a kérdéshez. A legelső válaszoló válaszára válaszoltam.
#3 - Ja, mert csak több sávos autópálya belső sávban történik ilyesmi, soha sehol máshol.
#6 - Köszönöm a választ!!
#bevizelek - téged láttalak már párszor itt az oldalon, mindig felvágsz vele hogy neked mennyire nem volt sose baleseted. A statisztikák szerint meg vannak balesetek valahogy mégis, szóval valaki mégis hü lye... Valahogy mégis történnek ilyenek. Én nem kérnék belőle, ha lehet.
#15
Igen, valaki mégis hü lye, az aki nem tud vezetnin és nem látja át a foegalmat.
#16
Ott láttam (mint írtam is), hogy pl a friss jogsis páromnak és nekem teljesen más az elképzelésünk arról, hogy nem tartanak követési távolságot.
Nem kell szégyelni, nem lehet mindenki jó sofőr. Engem egyszer sem fogsz látni itt sírni hogy milyen gonoszok a többi autósok
"idén már 3x-ra jönnek belém hátulról."
Nekem az a véleményem, hogy ha valakit rendszeresen ugyanolyan baleset ér, akkor oké, hogy a másik fél a hibás, de attól még az illető vezetési technikája sem lehet túl jó.
"Kezifekkel lassitasz, hatha beledmegy. "
Ez aztán nagyon értelmes hozzáállás a vezetéshez. Örülnék, ha az ekkora parasztok a jogsijukat beolvasztanák.
"mutogatni, ködlámpázni szoktam, ha nem válik be akkor ablakmosó"
Ez a másik, ami még alacsonyabb értelmi színvonalat tükröz, mint a követési távolságot nem tartók. Ha valaki balesetveszélyesen közelekedik, akkor segítsd már, hogy tényleg balesetet okozzon... Továbbra is: értem én, hogy a hibás a hátsó lesz, de azt is vedd figyelembe, hogy jó eséllyel mégiscsak téged fog komolyabb baleset érni, mint a hibást.
Végülis az utóbbi két esetben a saját életével játszik a hülyegyerek és még okosnak is hiszi magát.
"Ha valóban tolnak, akkor semmi értelme aggresszívkodni és fékezgetni. Előrelátóan vezess hogy ne kelljen hirtelen fékezni, indexelj időben."
Teljesen egyetértek. Nem az vezet jól, aki teljesen szabályos, meg soha nem okoz balesetet x ezer/millió/milliárd km után sem, hanem aki el is tudja kerülni, hogy balesetet szenvedjen mások hülyesége miatt.
" tisztában van a vezetéselmélet egyéb részleteivel"
Tudod mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között? Elméletileg semmi... Egyébként a statisztikában mennyi azoknak az aránya, amikor persze a "nem megfelelő követési távolság" együtt járt az elöl haladó hülyeségével (mint pl a fenti kézifék meg ködlámpázgatás és hasonlók)?
" pl. 60-nál mennyi utat tesz meg valaki egy reakcióidőnyi idő alatt "
Nem ritka, hogy megyek egy sorban, és előbb fékezek, mint az előttem lévő, meg az előtte lévő, mert látom, hogy mégelőrébb már lassítanak. A többség meg úgy rá van görcsölve az előtte lévő féklámpájára, mintha az élete múlna rajta. És persze az is múlik, csak mire észreveszi, akkor többnyire mindegy is. Láss, ne csak nézz.
És mégegyszer hangsúlyoznám: attól, hogy valakit a fenekedben érzel, még nem biztos, hogy nem normális. Azt sem mondom, hogy biztosan tudja, hogy mit csinál.
#18
Akkor mi a konklúzió? Leírtad hogy mi miért rossz ötlet. Meg annyit, hogy indexeljek időben, ami teljesen alapvető, meg a hajamra kenhetem, ha pl mögöttem épp facebookozik az ember...
Azt nem hinném hogy valaki 100 méterekig nem néz fel a telefonról.
Leírom hogy én hogy szoktam indexelni és ez teljesen jól be is vált eddig.
1. Ha nincs a környékemen senki: sehogy
2. Pályán sávot váltok de messzebb vagyok/gyorsabb vagyok a többieknél: max 1 villantás
3. Jönnek mögöttem normális távolságban: normálisan indexelek
4. Közel jönnek hozzám: már a szokásosnál korábban indexelek, hogy legyen a másiknak ideje kicsit lemaradni, ne hirtelen kelljen fékezzen.
Sosem volt gond ebből, hiába facebookoznak, pezsgőt bontogatnak, szexelnek vagy éppen társasjátékoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!