Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 4 hengeres benzinmotoroknál...

A 4 hengeres benzinmotoroknál a turbó miért késett ennyit?

Figyelt kérdés

A turbófeltöltő az motorfejlesztés egyik legnagyobb találmánya.


Viszont a 4 és 3 hengeres benzinmotorok sokáig kimaradtak belőle.Sokáig csak a luxusautókban voltak turbós V6 meg V8 benzinmotorok.


A dízelek évtizedek óta turbósak és jók is, egy turbódízel minden tekintetben helyben hagy egy szívóbenzinest.

Ellenben egy azonos köbcentivel rendelkező turbó benzines helyben hagy egy dízelt :)



A testvérem vett egy új Golfot, 1.5 TSI 150 lóerős.Az a kis motor nagyon lendületesen, szinte már sportosan viszi azt az autót.

Sokkal jobb, mint a régi 1,4, 1,6 szívók, amik már 120-nál bőgtek.



Azt nem értem, miért nem kukázták évekkel ezelőtt a szívómotorokat, egyszerűen baromira hatástalan, egyszerűen pazarlás, hogy egy 1600 köbcentis motor csak 110 lóerőt tudott, pedig már évekkel ezelőtt is 160 lóerőt kellett volna tudnia.


2018. jún. 22. 19:39
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

rosszul gondolod, ha azt hiszed, nem voltak régen haárom, vagy négyhengeres turbós motorok. Akkoriban viszont inkább a sportos autókat húzták így fel. (A Honda 1.6, 1.8, 2.0 szívó motorjai 160, 180, 200 lóerőt tudtak amúgy)

Ahogy írták, a károsanyag kibocsátási normák miatt csökkenteni kellett a lökettérfogatot. Az elvesztett erőt a turbó pótolta. Addig a nagy szériás gyártás hiánya miatt egyszerűen drága volt. Most is az, a fenntartása drágább, az élettartama rövidebb az ilyen motoroknak.

2018. jún. 23. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 crudy ***** válasza:
79%

"A turbófeltöltő az motorfejlesztés egyik legnagyobb találmánya."


A turbo nem a motorfejlesztes talalmanya. Egy mar feltalalt eszkozt betettek egy motorba. Azinjektor mar inkabb.


"Viszont a 4 és 3 hengeres benzinmotorok sokáig kimaradtak belőle.Sokáig csak a luxusautókban voltak turbós V6 meg V8 benzinmotorok."


Igy van, ahogy v6 es v8 is csak lucusautokban voltak. A sornegy es a sor harom is elvisz a boltba.


"A dízelek évtizedek óta turbósak és jók is, egy turbódízel minden tekintetben helyben hagy egy szívóbenzinest"


Vissza kell mennunk az idobe amikor meg sok szivo benzin volt de mar boven volt turbodizel. Pl e46 330d 204 lovas, m3 szivo benzin 340 lovas. Vagy, vw 5.0 v10 tdi 320 loero, mustang 5.0 szivo v8 400 lovas. 1970 mustang 5.2 340 lovas.


"Azt nem értem, miért nem kukázták évekkel ezelőtt a szívómotorokat, egyszerűen baromira hatástalan, egyszerűen pazarlás, hogy egy 1600 köbcentis motor csak 110 lóerőt tudott, pedig már évekkel ezelőtt is 160 lóerőt kellett volna tudnia."


Pazarlas? 1.6 os motor kenyelmes, biztonsagosan tudja a 110 lovat. Megfujjuk turboval es 160 lesz. A turbot fejleszteni kell, penzbe kerul, el tud romolni, draga. Ha anyugdijas Jozsi le akar ugrani a foldre kicsit kapalni akkor nem kell neki a 160 lo, akkor minek? Szivomotor van mar 110 eve. Barmelyik gyarto tud csinalni egy megbizhato szivomotort mig olhetetlen turbosbat nem mind.


"Volt olyan autóm aminél 300.000km-rel hozzá nem kellett még nyúlni a turbóhoz."


Olyan sokat? Na ne mond. 30eve szegyen volt ha barmelyik nyugati autonak a motorjahoz hozza kellett nyulni felmillio alatt. De a turbo legalabb mar 300at is kibir es akkor ez nagyon jo.


"A felújítása átlagban 100.000Ft"


Es mi lenne ha azt se kene kifizetni? Akkor gyorsan bepotolnad sorrel meg cigivel h nehogy megmaradjon?


A turbora egyszeruen nem volt igeny. A vasarlok nagyresze vett egy autot es haszbalta. Azt se tudta milyen motorvan benne. Munkaba elvitte, vasarolni elvitte es nyaranta a csaladot is a tohoz. Amikor csokkenteni kellett a terfogatot akkor a turbokat vezettek be, nagyobb terheles egy kisebb motorban de a tomeget is csokkenteni kellett igy papir hengerfalak, repedos hengerfejek szulettek. A turbo egy jo talalmany de kenyes. 30 fordulat percenkent meg jo kezdes volt de amikor mar 100ezret forog egy turbo mar nem olyan egyszeru megbizhatora tervezni. Legyen meg egy turbo? Nem, legyen valtozo geos turbo ami mar tonkre tud menni. Meleg a turbo? Nem baj tegyuk a hengersorok koze, mibaj lehet belole? Megszaladt dizel is csak turboval lehetseges. Jo talamany a turbo nagyon de csak akkor ha jo mernokok csinaljak, ahogy a szivobenzin is lehet 700 meg 900 loero ha jo kezben van. Nem elavult, szo sincs rola de ha tudnad h mi minden van a testvered autojaban amire azt mondanad h elavult akkor mar nem tetszene az irrealisan kokszolodo 1.5 tsi. Ha tudnad hh mukodik ma egyauto es h fog majd 10ev mulva akkor is sok mindent tartanal elavultnak es nem ertened h miert nem most mukodik ugy, pedig a technika mar meg van.

2018. jún. 23. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

1.6-os kiám van, szívó, 135 LE.

nem kerültem még olyan közlekedesi szituációba ahol kevés lett volna :)

sajnos ez mar GDI, szóval a kokszosodástól tartok én is.

A TSI motorok egyébként rendesen alul vannak méretezve, nem az a baj hogy turbós, hanem hogy akkora hőterheléshez és nyomatékhoz a hengerfal meg a dugattyú is vicces mennyiségű anyagot tartalmaz.

a turbó miatt ügyetlen kézben hamar szarrá megy, mert 2000 fordulaton rá lehet ereszteni hidegen a max nyomatékot. és ettől nem csak maga a turbó fog szetmenni (azt lehet cserélni) hanem maga a nagybetűs motor.

2018. jún. 23. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
0%

Istenem a sok "szakértő"...

Az irigykedő, összehasonlítási alap nélküli "savanyú a szőlő" típusú farokméregetés megy ezerrel.


Ezen az alapon a lovaskocsi a lehető legjobb. Hiszen azon soha nem megy tönkre a turbó, se a kettős tömegű lendkerék. Ha összetörik rajta a petróleumlámpa, fillérekből pótolható. Bezzeg a sok "hülye", százezereket fizet a "sz@r" led-mátrix fényszóróért, teljesen feleslegesen, hiszen mind a kettő teljesen ugyan azt csinálja: fényt ad ki magából.

Ha valaki sokat hangoztatja, még lehet tényleg el is hiszi, hogy így van...

No comment.

2018. jún. 23. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

"Olyan sokat? Na ne mond. 30eve szegyen volt ha barmelyik nyugati autonak a motorjahoz hozza kellett nyulni felmillio alatt. De a turbo legalabb mar 300at is kibir es akkor ez nagyon jo."


Először is köszönöm szépen a pökhendi stílust. Bár nem tudom mivel szolgáltam rá.


Légy szíves idézd már be, hogy mikor írtam azt, hogy 300.000km-rel atomjaira hullott volna a turbó, vagy a komplett motor!? Kitűnő műszaki állapotban váltam meg az autótól ennyi km-rel. Turbó nem fütyürészett, tengelye nem lógott, 15.000km-enkénti olajcserénél gyakorlatilag nem volt szemmel látható olajfogyasztás, az autó hibakódmentes volt, mindene működött. Nem tartom valószínűnek, hogy a 300.001. km-nél szétesett volna. Hiába próbálod teljes bizonyossággal ezt sugallni. A mellébeszélés, csúsztatás az megy részedről szépen. Jó politikus lehetnél/lehetsz. Ők művelik ezt mesteri szinten.


30 évvel ezelőtt melyik megfizethető nyugati autóban volt olyan sor 4-es kis köbcentis motor, ami 5 literes fogyasztással tudott 125Le mellett 280Nm nyomatékot? Melyikben volt a mai 5 csillagos töréstesztnek megfelelő nagy szilárdságú acél váz, oldal/függöny/frontlégzsák, ESP, fedélzeti navigáció, kanyarkövető bixenon fényszóró, stb.?

Kíváncsian várom a válaszod, melyik volt az a 30 évvel ezelőtti minden szempontból sokkal jobb autó!


Nem tudom, te mennyi időre veszel autót. Nekem nem az a célom vele, hogy az örökkévalóságig tartogassam és majd az unokáim nyakba varrjam a nyűgöt, hogy szabaduljanak meg tőle. 300.000km-t én kb 14-15 év alatt teszek bele. Egy magyar átlagautós 20 év alatt.

Ennyi idő alatt, ha nem is a korrózió, vagy műszaki okok miatt, bőven fejlődik annyit a technika, hogy érdemes lecserélni, újítani. Ha ez szégyen, akkor mélységesen szégyellem magam, hogy 2018-ban nem a Nokia3210-es mobilomat használom, nem a a jó öreg szovjet fekete-fehér tv-met nézem, nem Zsigulival járok és nem a Commodore C64-en gépelek éppen. Hiszen ezek a használati tárgyak ma is működnének, nem úgy mint mai "semmire nem jó, szemetek".

Én már csak ilyen pazarló vagyok. ;) :)

2018. jún. 23. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 crudy ***** válasza:
Egy kicsit tultoltad a sertodest. A turbo egy jo szertkezet ha jol csinaljak meg de regen se volt es a vasarloknak most se igenyuk. De azt azert ne mondjuk h nincs semmi hatranya mert van. De ha a fejlodes az elso akkor miert elavult benzin vagy dizellel jarsz? Van mar a piacon gazos, villany, uzemanyagcellas is.
2018. jún. 23. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

crudy


Ezt most komolyan gondolod, nem igényük a vásárlókank a turbó? Ezen gondolkoztál? Ezért vett mindenki szinte csak dízelt a 2000-res években, mert nem volt ember, aki nem imádta, hogy mekkorát tol már 2000-res fordulattól, úgy, hogy közben takarékos is, meg dögerős is. Mindez a turbó miatt.

2018. jún. 23. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 Szolovjov ***** válasza:
Nekem akkor sem kell turbómotor ha utánam vágják. Kizárólag szívó benzinmotor. A lehető legegyszerűbb technika. Hibalehetőség alig van. Egyébként ott van ellenpéldának a Honda 1,6-os D16 kódú motorja. Szívó benzines és 160 lóerős.
2018. jún. 23. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 Szolovjov ***** válasza:
Nem D16, hanem B16. Sajnos nem lehet utólag szerkeszteni a hozzászólást.
2018. jún. 23. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 crudy ***** válasza:
Nem, azert vesznek az emberek dizelt mert kevesebbet fogyaszt. Az mas dolog h a regi szivodizelek mar csak nehezen tudjak felvenni a forgalom ritmusat 3 liter alatt igy nyilvan oda kellett a turbo. Ha az emberek csak azert vennenek dizelt mert tol mint az allat akkor nem lennenek 75 meg 90 lovas dizelek amik akkorat tolnak mint egy kemeny fing. Persze van akinek a nagy tolas kell de aki vad autot akar az vesz egy nagykobcentis kielezett benzinet. Es mivan azokkal akiknek egyaltalan nem fontos h tol vagy nem de megtesznek napi 400kmert?
2018. jún. 23. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!