Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peuget Speedfight 3 Darkside...

Peuget Speedfight 3 Darkside 50cc 2T vízhűtéses robogó teljes gázon kb.6-7000-res fordulatnál visszaejti a fordulatot kb.5-6000-re, nem húz stabilan, mintha csúszna a hajtás. Hajtáscsere után még rosszabb az állapota, lehet motorhiba?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Van egy 2012-es 50cc-es peugeot speedfight 3 darkside típusú 2T vízes hűtésú robogóm, folytások ki vannak belőle szedve de a gyári kipufogó van még rajta és természetesen egy segítségre szorulok vele:


Hiba:

kb. egy éve kicseréltem benne a szíjat, és akkor netről rendeltem bele új variátort és variátor görgő szettet (7, 8, 10 grammos tunning szett - de valójában egyikkel sem értem el semmi javulást így talán a 8 grammos lett benne hagyva, talán a gyári görgője 9 gramm) amik bele lettek rakva. De vettem 9 és 8,5 grammos görgőket is.


Most kb. 8600 mérföld van benne és kb. 2 hónapja elő jött benne egy olyan hiba, hogy 6000-7000rpm körül full gázt húzva is a fordulat mindig vissza - visszaesett kb. 1000-1500rpm-et, azaz olyan érzés volt mintha az erőátvitel csúszna rajta, fura érzés volt menni vele amikor sosem tudtam mit fog csinálni a robogó gyorsul-e vagy megáll alattam. Amúgy sem volt egy erőgép sosem, 3000-4500rpm-en is elég lassan indult meg alattam olyan érzés volt, hogy erőlködik a motor. Valójában szörnyű volt egy körforgalomba bemenni vele vagy egy kereszteződésből megindulni.


Úgy gondoltam jó lenne ennek véget vetni és megcsinálni. Szétszedtem, próbálgattam a már meglévő alkatrészeket, akár milyen súlyú görgő volt a már meglévő szettből benne, a motor erőlködött nem húzott folyamatosan valahol mindig megcsúszott. Gondoltam akkor a hátső rész lehet szar, lehet a rugó kilazult már nem feszít úgy. Vettem bele egy komplett hátsó részt (Clutch Clutch Shoes Complete 107mm for Speedfight 3 RS Ice Blade Darkside LC). Na ezt belerakva a 9g-os görgővel a motor már nem is akar kipörögni 7000-ig, kb. 5000-res fordulat a maximumja.


A variátorral szemben lévő lemez (ez van a szíj másik kereszt irányú oldalán van, amin vannak a hűtőbordák is - pontos nevét nem tudom) belső oldalán látszott egy kör alakú csík, amiről neten olvasottak alapján azt gondoltam, hogy egy adott fordulatszámon már csúszik a szíj (lehet megnyúlt stb. pedig kvázi 1000- 2000 mérföldet mehettem vele).


Elkeseredésemben úgy döntötem, hogy akkor biztos a variátor szettel van a baj, vagy tényleg a szíj, akármi, nem tudom, csak legyen vége már a felesleges időtöltésnek a szerelgetéssel és szenvedéssel. Ha a kuplunk rész új lett, legyen minden új, és úgy csak mennie kellene ha minden a gyári másolata lesz.

Vettem egy variátor, görgő, az a bordás lemeze, szíj szettet (VARIATOR ROLLERS PULLEY DRIVE BELT KIT for PEUGEOT SPEEDFIGHT 3 III 2T 50 H2O LC: ariator, backing plate,variator drive boss, variator sliders, rollers (6 pcs), variator fan pulley,fan lock wasser, drive belt.)


Elvileg mennie kellene mint a golyó, hibátlanul folyamatos húzással mert az egész hajtásrendszere új, de sajnos mégsem. Hiba kb. ugyanaz, kb. 5000-ig pörög fel.Gondoltam belerakom a 7g-os görgőket mert az könyebb, hát kb. 6000-res fordulat. A szépsége a dolognak, hogy a motor leírása alapján valahol 6800-7200rpm-en adja le a maximumot.


Olvastam olyat is, hogy lehet a gyújtás vagy a légszűrű, vettem bele új gyertyát, légszűrűt beleraktam azt is.


Az is probléma, hogy a motor kb. 2 év alatt folyamatosan adta le a végsebességét, először 44Mph volt, majd amikor cseréltem a görgőt kb. 35-40Mph., mostanra már csak 26MPh de hát nem is pörög ki.


Eredmény:

Fogalmam sincs mi a baja, kezdek félni, hogy a motor kompresszió vagy motorhiba van az erővesztés mögött. De természetesen ezt itthon nem tudom mérni. Szervízbe meg csak azért nem akartam vinni, mert külföldön vagyok (ezért is írtam le a beszerzett dolgok angol nevét) és úgy gondoltam ha komplett pótalkatrészt veszek egy csere megoldja és nem kell fizetni a 25000 Ft-os szervíz óradíjakat, úgy, hogy a szervízes munkákról is elég negatív tapasztalatom van, mert ők sem értenek hozzá igazán, csak van tapasztalatuk meg szerszámuk hozzá. De amint picit is működőképes a motor már adják is ki, nem nagyon lelkiismeretesek. Meg sajnos már költöttem a robogóra kb. 700eft-ot a szervízekben, mert elég sok baja kijött, miútán 2 éves korában megvettem és elkezdtem használni, közben az értéke meg vagy 200-250eft ha el akarnám működőképesen passzolni.


Remélem tudtok segíteni, amit előre is köszönök.


Képek és videok az alkatrészekről és működésükről:


[link]


[link]

[link]

[link]

[link]



2018. júl. 31. 12:48
 1/1 anonim ***** válasza:

Szimplán meg kellene mérni a kompressziot.

Ni azért az a 700ezer ft rakoltes max 70...

Nincs kompresszio, nem kap elég benyat, de valszeg azzal lesz gond(üzemanyag rendszer)

2018. aug. 3. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!