Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó elektronika "hiba",...

Autó elektronika "hiba", ilyenkor ki a hibás?

Figyelt kérdés
Egyik kollégám mesélte hogy a nővére nemrég egy kisebb balesetet szenvedett el a pár héttel azelőtt vásárolt Honda Civic autójával. Egy pár éves modell ha jól tudom, és tele van mindenféle segítő elektronikával. Városon belül haladt normális sebességgel majd egy balos kanyar kezdeténél egy gyalogos ki lépett az autó elé, valamilyen vészfék rendszer bekapcsolt benne, ő meg már hiába tekerte el a kormányt szépen orral belecsúszott egyenesen az út melletti viszonylag mély árokba. A gyalogos megúszta, még időben visszaugrott az útról. Az autó majdnem totálkár, úgy kellet kiemelni valamilyen darus autóval onnan. Utána a sofőr azt mondta hogy látta hogy le akar lépni a gyalogos, de ő nem fékezett volna ekkorát mert ha le is lép még simán ki tudta volna kerülni mert szemből nem jöttek és át tudott volna menni a másik sávba. Van fedélzeti kamerás felvétel is, aki azt megnézte ő is azt mondta hogy egy átlagos sofőr is meg tudta volna előzni a balesetet. Akkor itt most ki a hibás? A gyalogos mert úgy lépett az úttestre hogy nem nézett körül? Vagy az autógyártó? Vagy a sofőr mert nem kapcsolta ki ezt a funkciót (már ha ki lehet...) az autóban?

2018. aug. 15. 16:38
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
77%
"orral belecsúszott egyenesen az út melletti viszonylag mély árokba" Ez ABS mellett elég hihetetlenül hangzik, illetve ha a vészfék asszisztens bekapcsol akkor az a végső határa az autónak ~5-10m városon belül.
2018. aug. 15. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Vagy semmiféle vészfék és kormányeltekerés nem történt, a sofőr csak bepánikolt, és nem csinált semmit, ezért gurult ki az autó az útról?
2018. aug. 15. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

A bal oldali kerék a kormány eltekerésének pillanatától kezdve végig guminyomot húzott egészen az árokig. Ezt kihagytam az előbb. Akkor az ABS nem is működött benne?

A fékezés után az autó még úgy 5 métert haladt előre és kb. 30 km/h-s sebességgel csúszott bele az árokba.

2018. aug. 15. 17:01
 4/13 anonim ***** válasza:

"A bal oldali kerék a kormány eltekerésének pillanatától kezdve végig guminyomot húzott egészen az árokig. Ezt kihagytam az előbb. Akkor az ABS nem is működött benne?"


Kijelenteni nem lehet, higy nem működött az ABS, de az erős gyanút feltételezi, hogy nem volt száz százalékos az ABS funckió.


"A fékezés után az autó még úgy 5 métert haladt előre és kb. 30 km/h-s sebességgel csúszott bele az árokba."

"után"!?

Tehát a fékezés befejezettnek számított és fékezés nélkül gurult a kocsi az árokba? Vagy csak pongyola a megfogalmazás, és valójában a bal oldali kerék (első/hátsó/mindkettő?) csíkot húzva vezette az árokba a kocsit?


Ennyi leírásból nem állapítható meg az ok-okozati összefüggés. A baleseti helyszínelő nem véletlen külön szakma.

2018. aug. 15. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Én fogalmaztam rosszul, a fékezés megkezdése után még úgy 5 métert haladt egyenesen előre az autó egészen míg bele nem érkezett az árokba. Közben végig fékezett magától az autó, annyira hogy mikor eltekerte a sofőr balra a kormányt, a bal első kerék le is blokkolt és kb. 4 méteres szép fekete egybefüggő guminyomot hagyott maga után.

Megpróbálom megszerezni a belső felvételt, plusz megkérdem holnap a kollégámat hogy hol tart az ügy.

2018. aug. 15. 21:21
 6/13 Beviz Elek ***** válasza:
Ha lenne videó az király lenne!
2018. aug. 16. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Sajnos nincs videó. Mármint van, csak nem tudtam megszerezni. Annyit mondott a kollégám, hogy 1 hibát már találtak az autón: a leggagyibb, legnonameebb gumik voltak rajta, kb. 3 mm-es futófelülettel. Az autót 1 hónapja vásárolták, biztos hogy nem az alatt kopott el ennyire a gumi, így most a kereskedés is be lett vonva az ügybe.
2018. aug. 18. 13:06
 8/13 anonim ***** válasza:

ABS.... Akár milyen gumi van rajta, akkor is legrosszabb esetben el kellett volna fordulnia az autónak, ha az a tempó is sok lett volna akkor sajnos a sofőr hülyeségén az elektronika sem tud segíteni. Jóh van egy B verzió is, ha koppra alászeded a kormányt és az autó simán elcsúszik ez lehetséges, de tekintettel arra hogy jóval nagyobb tempóval akarta bevenni a kanyart így nem tartok erre túl sok valószínűséget.


Videó nélkül pedig erre mindenki azt fogja mondani hogy : gyorshajtás. Alátekert kormánnyal egyenesen ment az autó.

2018. aug. 18. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Beviz Elek ***** válasza:

Használt, csereérett gumik voltak, de mi köze ennek a kereskedéshez? Nem ők csiszolták le a baleset napján.


1: 1,6mm a törvény által előírt futófelület, a 3 több mint az 1,6 tudtommal.

2: Megvette az autót, vegyen rá új gumikat ha nem tetszik.

3: Ha 1,6mm alatt lett volna a futófelület, az autó a megtekintett állapotában lett megvéve, innentől az új tulaj problémája.


Ha veszek egy motorhibás autót, másnap nem hívom fel az eladót hogy egyébként rossz a motor és fizesse a hibát.


Teljesen a kollégád hibája és most megpróbálja bármi/bárki másra áthárítani a hibát. Ha nem jönne be a kereskedéses dolog, akkor perelje be a Holdat mert a tömegvonzása miatt nem tudta bevenni a kanyart.

2018. aug. 18. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Azt lehet nem mondtam, de egy zsír új, null kilométeres autóról van szó.
2018. aug. 18. 14:50
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!