Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha ugyanaz a kocsitípus...

Ha ugyanaz a kocsitípus vásárolható automata és manuális sebességváltóval is, mennyi árkülönbséget jelent kizárólag a váltó típusa?

Figyelt kérdés

Teljesen hétköznapi autótípusra gondolok.

Mivel eddig csak manuális váltót használtam, így nem tudom, hogy a leghétköznapibb autókból melyekbe tesznek automatát is (szóval azért nem írok konkrét típust, mert nem nézek csak ezért utána a teljes piacnak, bocsi).

Nekem 7 éve van jogsim, a barátnőm idén tette le a vizsgát (természetesen manuálissal) és beszólt neki az oktató, hogy majd automatásat vezessen inkább (mert eléggé sz@rakodni szokott a váltásokkal xD), leginkább ezért merült fel ez a kérdésem. Ténylegesen kocsit venni leghamarabb is hosszú évek múlva fogunk (ettől még vezettem már sokat, tiszta GTA mert csak más kocsiját vezettem eddig xDDD), most egy fiatal pár vagyunk.

Tudom, hogy a váltók vételára esetében az automata a drágább ‒ de mennyivel is? Mondjuk ha az alapfelszereltség + manuális váltó + benzines kombóval 4‒5 Misi a kocsi (meg is van a nagyságrend), akkor kb mennyit tesz rá az automata váltó?



2018. nov. 13. 14:37
 1/9 anonim ***** válasza:
35%
Annyit fűznék hozzá hogy az oktató tanítsa meg váltani és ő is gyakoroljon . A tempomat hasznos dolog az automata váltás nem , kézi takarékosabb praktikusabb .
2018. nov. 13. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Ennek a kérdésnek azért nincs így értelme, mert a lényeget akarod figyelmen kívül hagyni.

Számít az, hogy milyen autó, és számít az, hogy pontosan milyen típusú automata, vagy robotizált váltó van benne, a manuálissal szemben.

Azt most még megjósolni sem lehet, hogy lvek múlva milyen árak lesznek, és mennyire fog addig elterjedni az automata a manuális váltók rovására, de már most is vannak olyan autók, amelyeket nem is gyártanak manuális váltóval, igaz azok még csak a felső-közép kategóriától jellemzőek.

4-5 millióért már most is kevés új autót tudsz megvenni, azok között meg alig van automata, de a 6-10milliós ársávban 500-600ezer körül lehet az automata felára, ami százalékosan nem sok, persze összegben sok embernél lényeges.

A használt autóknál ez az összeg is zsugorodik, de a lényeg úgyis az, hogy egy konkrét autót mennyiért adnának, nem lehet általánositani

2018. nov. 13. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

igazatok van, valóban nem tudni mi lesz x év múlva,

de direkt írtam egy átlagkocsi mostani kb-árát, hogy ahhoz lehessen viszonyítani a váltó szintén mostani árát


A „tanítsa meg váltani”‒hoz annyit, hogy elvileg megtanította, és *már letéve a vizsga* (na ezt viszont elsőre is leírtam, hogy letette a vizsgát), és gyakorol is, mégse valami zökkenőmentes a dolog, pár hónappal a vizsgája után. Hogy tudjátok, miről van szó, egyrészt beletelik 1‒2 mp-nél hosszabb időbe egy menet közbeni felfelé váltás is, míg ha lassítani kell (pl kanyar előtt), akkor sokszor a kanyar végén még lassabb mint a kanyar közben volt, és nehezen gyorsul újra, mert akkor eszmél rá, hogy lejjebb váltani is kellett volna, szóval pöc$ölés. Én ugyanilyen csak a tanulóóráim alatt voltam. Persze nem is Őt szidni gondoltam ezzel, ezek csak a tények (szidni erősebben is lehet, de arra már szükség sincs, minden másban jól fejlődik, tehát azt se mondjuk, hogy akkor ne vezessen inkább), ahogyan az is tény, hogy akinek nehezebben megy, annak azt nem lehet tökéletesre 20 órával megtanulni. Igen, pár plusz órát azért vett (ahogyan azt más okokból magam is tettem anno), de az inkább a vezetési összteljesítményét javította (nélküle talán nem volt vizsgakész) mintsem kizárólag a váltást


A „4-5 milláért alig van automata” részhez kieg., ezt a részt én úgy értettem (és igyekeztem is már elsőre úgy írni), hogy ennyinek egy alapautót és ennyiért még manuálváltósnak gondoltam, és így mennyit rak rá az automata felára. Gondoltuk, hogy drágább és nem úgy értettem, hogy 5 Misi a vége lenne. (kívánni persze lehet azt, hogy bárcsak tokkal‒vonóval együtt lenne a totál-vég-Σ annyi, de úgyse)

2018. nov. 13. 15:16
 4/9 A kérdező kommentje:
„sokszor a kanyar végén még lassabb mint a kanyar közben volt” ‒ itt már nem a váltás sebességéről van persze szó, hanem a kocsi haladásáról
2018. nov. 13. 15:18
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyesek minden alkalmat próbálnak megragadni a manuális váltó "éltetésére", az automata lejáratására, holott az egy választási lehetőség, mindenki eldöntheti, milyet vásárol, nem ugyanazok a szempontok minden embernél.

Az automata váltó ma még csak választható extra, de az nem igaz, hogy a manuális takarékosabb, jobb, főleg egy modern automatával szemben.

Az ősi automata nyomatékváltó is csak akkor működik a kb plusz egy liter üzemanyag fogyasztással, ha egyébként a vezető tökéletesen tudja kezelni a manuális váltós verziót, ha nem, lehet a manuális eszik többet.

A modern DSG váltókkal nincs ember, aki a váltás optimális gyorsaságában versenyezni tud egy manuális váltós verzióval, és azok már üzemanyagból is kevesebbet kérnek, mint egy manuális. Persze az sincs ingyen, a DSG váltó bonyolult, drága, és az összetettségéből adódóan több a hiba lehetőség, s a javítása is költséges.

Viszont, ha valakinek nem megy a manuális váltó kezelése, azt is tönkre lehet tenni, és azt sem olcsó javíttatni, másrészt meg nem mindenkinek jelenti a vezetési élményt, hogy kuplungot kell nyomogatni, váltani le-fel, főleg, ha sokat kénytelen dugóban araszolni.

Van olyan probléma, hogy valakinek nem megy a manuális váltó kezelése, vagy megy ugyan, de nem szereti - nekik is egyik lehetőség az automata váltó, a másik, hogy megtanulják kezelni a manuális váltót, fe ez utóbbi lehet néhány kuplung szétégetésbe kerül, vagy megutálják a vezetést a lefulladások, anyázások miatt.

2018. nov. 13. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Típustól függően 3-800e ft felár.
2018. nov. 13. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

a "sivatagi vihar" házi kudarccal kezdődött..a leszállított katonai Hummerek mind kéziváltós kocsik voltak...néhány nap alatt tönkretették a katonák, akik automatához szoktak...nos a hadsereg két héten belül lecserélte az összes terepjárót automatára(lásd jutub videók) a logisztikáról ezek után szó se essék..


Magyarországon már épül egy automata-váltó gyár, ami az Európában készülő összes autóba fogja szállítani a váltókat. Már nem számolnak a kéziváltóval.


Ugyanis nemsokára a villanyautók dominálnak, azokban nincs is váltó.


csak automata kocsijaim voltak, (és van), általában 200-400 e forint a felár..kivétel a Picasso, amit 700e forintos váltóval kaptam meg

2018. nov. 13. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

"Magyarországon már épül egy automata-váltó gyár, ami az Európában készülő összes autóba fogja szállítani a váltókat."

Ugyan hol, kedveske?

Egy gyárban készülnek majd pl. a ZF, Aisin, BorgWarner váltói? Mesélj még, kérlek! :-)

2018. nov. 13. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
mindegyiknek #köszi & #zöldkéz (az első 2‒nek is okultam a megfelelő részeiből)
2018. nov. 13. 19:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!