Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az automata vagy a manuális...

Az automata vagy a manuális váltó az erősebb?

Figyelt kérdés
Nyilván egy adott autóra, egy motor konstrukcióra gondolok, legyen ez egy Opel Omega 2.5TD. A kérdés azt, hogy mivel mindkét váltóval szerelték az autót, melyik számára az ideálisabb, melyik bírja tovább, melyik bír nagyobb terhelést? Honnan lehet tudni, hogy egy váltó mekkora nyomatékot bír el, kézikönyv, vagy van esetleg online felület ahol beírjuk a váltó kódját és kiadja hogy mekkora terhelésig használható adott autóra?

2018. dec. 8. 16:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
61%
Ez evidens: kézi váltó sokkal tovább bírja!
2018. dec. 8. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
37%
Persze hogy evidens: a hidraulikus kuplung sokkal nagyobb nyomaték átvitelére képes, mint a mechanikus. Nem véletlen, hogy bizonyos teljesítmény/nyomaték fölött nem találsz kézi váltót sok gyártó kínálatában.
2018. dec. 8. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
63%

Az automata váltó érzékenyebb a hirtelen nagy terhelésre.

Nem szereti, az ára is sokkal magasabb.

2018. dec. 8. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
42%

A 2.5TDkben GM AR25-ös váltó van,amit legfeljebb 250Nm bemenő nyomatékra terveztek.


Az R25-ös kéziváltó az nem más, mint egy az Opelnak gyártott Getrag 240, ami 240Nmre épült.


Viszont a kézi váltók egyszerűbb szerkezetei sokkal többet kibírnak, mint az automaták. Jóval a névleges terhelhetőségük fölött sem szokott velük gond lenni, a kuplung hamarabb adja fel a harcot.


Általánosságban: egy 20 éves automata már nagyon messze van a katalógus/gyári adatoktól, lutri mit bír és meddig. A kéziben ha van olaj akkor kimegy a világból.

2018. dec. 8. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Nem feltétlen erre az autóra voltam kíváncsi, hanem úgy általánosságban mindenre!
2018. dec. 8. 17:57
 6/11 anonim ***** válasza:
16%

Kanadában, Alaszkában a kamionok automata váltósak, úgy, mint a buszok. Az automata váltókat nem találomra szerelik az autókba, hanem megelőzi egy több éves alapos mérnöki teszt.Én évtizedek óta csak automatával járok, bármekkora is a járgány. Még egy sem ment tönkre alattam. Az igazi élmény egy hatvan tonnás Kenworth volt..


2019-től több kéziváltót gyártó üzem bezár, főleg Európában.

2018. dec. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
2018. dec. 8. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
21%

#6 ez nettó bullshit. Ez egyesült államokban a nehéztehergépjármű piacon még mindig az Eaton Fullerje dominál, oly annyira hogy a Volvo is kénytelen volt elérhetővé tenni, mert a kutyának nem kellettek az I-Shiftes modellek :D


Észak-Amerikában tradicionálisan automatával vesznek mindent úgy light-dutyig, ennek megfelelően annyi automataváltó szerviz van, mint a szemét. Ezek hogy nem mennek tönkre? Érdekes, nem? :D


"Az automata váltókat nem találomra szerelik az autókba, hanem megelőzi egy több éves alapos mérnöki teszt"

Aztán valahogy mégis beépítettek elég sok automata szemetet a kocsikba, pl GM 4T60 , 4T65 de Európában is akad néhány eléggé hulladékra sikerült váltó, még a legújabb mérnöki csodák között is :D


"Még egy sem ment tönkre alattam."

Szerencséd volt.


"2019-től több kéziváltót gyártó üzem bezár, főleg Európában."

Azt furcsállnám, ugyanis a nagy gyártók ZF, Allison,Getrag stb sokszor egy csarnokban szerelik az automatát és a kézit is :D

2018. dec. 8. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Akkor msot általánosságban vagy konkrétan az Opelnél? :)


Amúgy meg már leírták az általános dolgokat róla. Dióhéjban manuális megbízhatóbb, viszont megvannak a határai. Persze elhet abból is csinálni olyat amivel át lehet kellően nagy erőt is vinni, csak fizikailag már nem logikus.

2018. dec. 8. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Itt viszont felmerül az a kérdés, hogy mi az a kellően nagy erő? Mármint közúton, mert nyilván egy dízelmozdonynál más a helyzet.


Azt az érdekességet az előbb elfelejtettem hozzátenni, hogy a nagyhaszonjárművek automata váltói gyakorlatilag kéziváltók, hasonlóak a BMW SMGjéhez.


Ugyanúgy tengelyek,fogaskerekek vannak bennük csak a váltóvilla mozgatását és a kuplung kiemelését levegős szelepek végzik. Pedig itt azért már elmennek 150-200 tonnáig is össztömegben.

Ha már a kamionok szóba kerültek, talán ott jobb lenne automata váltó helyett automatizált váltóról beszélni, így nem annyira megtévesztő.


A konverteres automaták talán már a buszokból is kikoptak.

2018. dec. 8. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!