Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Német, vagy japán autót...

Német, vagy japán autót érdemes venni?

Figyelt kérdés

A félreértések elkerülése végett: lehet, hogy általánosítás a kérdés, és minden nemzetnek van használható autója, csak nem mindegy, hogy 500 sz@r közül kell kihalászni azt az egyet, vagy egy olyan nemzet autói közül válogatok, amelyik tud is autót gyártani (vagy legalább is régen tudott) és rengeteg strapabíró modellje van. Tudom, hogy Fiatba, Peugeotba, Citroenbe stb. márkának is vannak agyonüthetetlen típusai, de ezeket tegyük félre.


Na miután ezt tisztáztuk, marad a nagy kérdés. Mit érdemes venni, ha alacsony fenntartást szeretnék.

Olvastam olyat valahol, hogy a német autókba gyakrabban kell általánosságban cserélni alkatrészeket, viszont olcsóbb alkatrészárak vannak, mint japán autóknál, ahol kevesebbet kell nem várt meghibásodás miatt alkatrészt cserélni, de azok drágábbak. Tudom, ez is sok mindentől függ: mennyire volt törődve az autóval, hol használták, hogy használták stb... de általánosságban tényleg igaz, hogy japán autóhoz drágább az alkatrész?


Őszintén szólva egyébként csak az alkatrész árak bizonytalanítanak el abban, hogy japán autót vegyek (ha tényleg drágábbak), mert amúgy semmi nem tartana vissza. A németek azért tudtak igen csak nagy hulladékokat a piacra küldeni (1,2 tsi VW motorok és társai) és igazából úgy benzinesek terén például minden VW Konszernes atót elkerülnék, mert életükben nem tudtak normális benzinest kiadni a kezükből a szívó 1,4- és 1,6-oson kívül, azok viszont jól sikerültek, de az áruk is megvan az ilyen motorral szerelt autóknak.


Igazából Opel Astra G maradna, ha német területen maradok, esetleg Opel Corsa B, mert az olcsóbb, kisebb, kevesebbet fogyaszt.


Japán téren Honda Civic, Toyota Yaris, Suzuki Swift.


Ennyi elemezgetés után főbb kritériumaim: benzines kell, 5-6 literes max fogyasztás átlagban, és természetesen bírnia kell a strapát. Kb 3-4 évre venném, utána cserélném. Az se baj, ha nekem már a bontóba kell vinni ez idő elteltével, csak ennyit még bírjon ki megbízhatóan. Mivel ezek a feltételeim, max 500 ezret szánnék a vételárra. Ezen felül átírás, első szerviz nem tartozik bele, az külön kassza.


Ezek mellett akkor mit érdemes?



2018. dec. 30. 13:00
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
54%
Egy B Corsa semmivel nem biztonságosabb egy Swiftnél, szóval kár ezen aggódnod.
2018. dec. 30. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező! Te igazából német autót szeretnél venni...tedd azt. Nem fogsz csalódni ezután sem.
2018. dec. 30. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

500e Ft esetén úgy érzem felesleges a megbízhatóságáról beszélni. Mind1 hogy német vagy se Japán vagy koreai .

Öreg.regi.

A biztonság megint érdekes mert 15 éves autóról van szó. Ritka az amelyik full rozsdamentes . A rozsda a biztonságot is csökkenti.

Semmi baj nincs a swiftttel de hibátlan az se biztos hogy lesz.

2018. dec. 30. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 veterán vas ***** válasza:

Ilyen feltételek mellet, nem "németet" vagy "japánt" kell nézni, hanem életképes, jó állapotú, és megbízható autót.

Ekkora vásárlási összegnél, szerintem a sokadik tényező, hogy az adott járművet Timbuktuba rakták össze holland virágárusok, vagy hogy valami olasz licencből származó koreai koppintás a jármű.

Azt pedig, hogy mennyit fogyaszt, legkevésbé nemzeti hovatartozás, sokkal inkább a Te jobb lábad határozza meg.

A másik elvárásodat, miszerint "természetesen bírnia kell a strapát" inkább hagyjuk. ;)

2018. dec. 30. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

Nem értem ezt a sok nyávogást, hogy jaj ennyiért ilyet, olyat kapsz. Könyörgöm nem 150 ezer Ft-ról beszélünk, hanem félmillióról. Ennyiért bőven 2000 utáni autókat is ki lehet fogni jó állapotban. Azért ki ne találja már senki, hogy egy kevesebb, mint 20 éves autót már megevett a rozsda, kivéve, ha egy Mazdáról beszélünk, amivel folyamatosan térdig erő vízben parkoltak éveken keresztül.

És igen is azért minimális biztonság ennyi pénzért elvárható. Egyébként ennyi évesen is számít, hogy valami francia-e vagy olasz, német stb, mert a típushibák előjöhetnek akárhány éves, meg akármilyen karbantartott egy autó. Peugeot 206 egyébként 2004 utáni is van jó állapotú félmillióért. Azt többnyire még dicsérik is, de a tilikus francia elektronikai hibákat emlegetik mellette folyamatosan.


Meg ugyan már áruljátok akkor el, hogy miért van az, hogy a legutolsó lepukkant Swift, Honda Civic, Toyota Corolla, B Corsa stb autó mai napig nagy számban vígan mászkál az utakon, míg egy ugyanilyen idős francia, olasz autót ha lát is az ember, kinkeserves traktor hangon járó motorral megy, és szemmel láthatóan is hullik szétfele.

Strapabíró meg igen is elvárható ennyi pénzért. Nehogy már félmillióért 3-4 évig a szükséges karbantartás mellett ne tudjon elmenni. Egyébként azt értem még strapabíráson, hogy bírja a szabad ég alatt, merthogy garázst max akkor fog látni, amijir épp elmegyek vele egy mellett, merthogy nem fog benne állni soha, mert nincs is.

Ezért is nem fogok másfél milliót meg tobbet kiadni egy sz.ros autóért, mert nekem az csak egy tárgy, aminek funkciója van, és egyébként a másfél milliós autó ugyanúgy besz.rik, és ugyanannyi, sőt még több fenntartani, mint egy 15 éves kocsit. Akkor meg miről beszélünk? Inkább veszek félmillióért, aztan 4 évente fillérekért roncstelepre adom, mint másfél millióért vegyek egy kicsivel újabbat, aminek már több nyűgje, és magasabb szervizköltsége van, de négy öt év múlva azt is 7-800 ezerért adom el max, szóval szinte ugyanannyit, vagy még többet bukok rajta, cserébe többe is kerül egy olajcsere is, meg barmilyen alkatrész, csak mert újabb.

Ha havi másfél milliót keresnék, akkor vennék max egymillió környékén kocsit. Nem állok rosszul, de kocsira akkor sem adok ki többet, mert pénzkidobás.

Egyébként érdekes módon japan autónál pl. húsz éves korban is csak vezérlés csere, kopó alkatrészek, és olajcseréről tudok, esetleg a húsz év alatt egy két valamivel nagyobb hiba, és annyi. Max alváz védelem szokott nagyobb költség lenni, ha szükséges. Opelekről is ilyesmiket mondanak, alap karbantartás és annyi. Egyedül az alkatrész ár, illetve az, hogy melyikhez értenek jobban a szerelők, ez a döntő. Ezt akartam csak tudni, és érkezett is hasznos válasz, amit köszönök.

2018. dec. 30. 20:16
 16/19 anonim ***** válasza:
0%
Mert hülye vagy, fiam.
2018. dec. 31. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Ha ennyire tudod, hogy mit akarsz, akkor miért teszel fel kérdést?

Mindenki elmondja a véleményét, de az meg nem tetszik.

Gondolkozz már el...

2019. jan. 1. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
ha ertesz hozza miért kérded ??
2019. jan. 1. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
Tapasztalatokra voltam kíváncsi, hogy melyiket érdemes. Ez a két nemzet jött szóba, jött is néhány értelmes válasz a sok hulladék között. Az, meg, hogy ilyen 51%-os retardált génhulladékok ideböfögnek egy "hülye vagy fiam" kommentet, miután már lezártam részemről a témát, az csak az ő ingerszegény, nyomorúságos életükről tesz tanúbizonyságot. Életképtelenségük helyett valami hasznos dologgal is szolgálhatnának a társadalomnak. A többi olvasni, és szöveget értelmezni nem tudó, vagy nyávogó, rinyáló kommentelő is nyugodtan törölje a listájából ezt a kérdést, én is törlöm, és a témát részemről lezárom. Ettől a válaszomtól kezdve bármilyen válasz érkezhet erre a kérdésre, az mind csak felesleges időpazarlás a válaszíró részéről, és a saját olvasni nem tudásáról, vagy szövegértelmezés hiányáról tanúskodik.
2019. jan. 12. 10:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!