Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kanyarodás kuplung nélkül?

Kanyarodás kuplung nélkül?

Figyelt kérdés

Tanulóvezető vagyok, az utolsó óráimat csinálom. Minden jól megy kivéve a kuplung használatát.

Mindig azt mondja az oktatóm, hogy benyomott kuplunggal ne kanyarodjak, csak a szűk utcákban. Az a baj, hogy szinte mindig benyomva kanyarodok, közben fékezek. Szóval pl. Megyek négyesben, aztán mondja, hogy kis ívban kanyarodjak jobbra. Benyomom a kuplungot, és a féket, lelassítok annyira, amennyire visszaválthatok kettesbe, visszaváltom ugye, aztán a kuplunggal és a fékkel együtt kanyarodok. Mindig monsja, hogy ezt nem szabad, de félek máshogy csinálni, úgy érzem, ha nincs a kuplung és a fék benyomva, akkor túl gyorsan kanyarodok, nehezebben irányítom az autót. A kérdésem akkor az lenne, hogyan lehet helyesen kanyarodni? Szabad úgy, hogy kuplung és fék be, visszaváltok kettesbe, aztán fölengedem a kuplungot de a fék marad? Mindig felgyorul az autó ha engedem a kuplungot, és az ijesztő. Nem érzem biztosnak magam. Vagy muszáj alapjáraton? Nekem az is gyors..

A kuplungot mindig a kanyar végén engedem föl. Tudom miért helytelen, de félek máshogy csinálni.dizeles autót, toyota aurist vezetek.

Hogyan kell biztonságosan, nem túl gyorsan bevenni a kanyart? (Közvetlenül a kanyar előtt szoktam váltani, valamikor a kanyarban engedem a kuplungot, hadd gyorsuljon az autó.)



2019. jan. 15. 16:52
1 2
 11/15 anonim válasza:
44%

Szia, az én oktatóm úgy tanítja a kis- és nagy ívben kanyarodást, hogy amikor a kanyarhoz kezdek közeledni, fék-kuplung-fék vissza kettesbe ( de pl 30-as övezetbe szeretek csak kettesbe menni:3 ) tekerem a kormányt és közben megtartom a kuplungot (csúsztatott kuplung), még tartom a kuplungot,de már a fékről áthelyezem a lábam a gázra és amikor egyenesbe van az autó, adok egy kis gázt és fölengedem a kuplungot:) Remélem érthető volt!

És én is egy dízeles Toyota aurissal vezetek.

2019. jan. 19. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Én egy dízeles Mazda 2-n tanultam vezetni, és 10 km/h óra felett lehetetlen volt 1esbe rakni. Amúgy minden kanyart 2-esbe alapjáraton vettem, semmi gond nem volt vele, tegnap sikeresen forgalmi vizsgáztam.
2019. jan. 22. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező!


Hátha még olvasod. Nekem ugyanez volt a problémám a tanulóvezetés alatt, bár nem ennyire drasztikusan, mint nálad. Nekem az segített, hogy a kanyarodáshoz való felkészülés közben (tehát az index kitétele után) mindig jobban meglassítom az autót, mint eredetileg. Nem kell forgalomakadályozásra gondolni, csak 18 helyett mondjuk 13-ra lassítottam. A kuplung felengedésével visszagyorsult a kocsi 18-ra, így ugyanazzal a sebességgel vettem be a kanyart, mint eredetileg (benyomott kuplunggal, hibásan).

2019. febr. 27. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
73%
Egyébként ez is egy olyan szabály, amit ilyen kis sebességnél az égvilágon senki sem tart be.
2019. febr. 27. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Mar a kanyar előtt kuplung fék 2-es és felenged
2019. ápr. 21. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!