Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől ehet ilyen sokat a kocsim?

Mitől ehet ilyen sokat a kocsim?

Figyelt kérdés

VW Golf 3 1996 1.6 benzinről van szó, elvileg 9-10 litert kéne egyen, de már félig volt a tankom, amikor 200-220 km-t mentem vele. Aztán tegnap 40 km-és távon megevett 6,5 litert, jó volt hogy felpörgött 2500-3000-ig a motor, de akkor is ez szerintem nem normális.

Lehet, hogy valami rosszul van beállítva vagy valahol folyik? Mit kellene megnézni és kicserélni? Mi romolhat el, kophat/lyukadhat k?



2019. febr. 14. 19:54
 1/7 A kérdező kommentje:
Inkább csak akkor pörgetem fel a motort (2500-3000) ha városban lámpánál elindulok, utána már 1500-nál van hogy még hamarabb váltok
2019. febr. 14. 19:57
 2/7 anonim ***** válasza:
Ha megteheted, vidd el füstgázelemzésre. Abból kiderül, mennyire sz.r a helyzet.
2019. febr. 14. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

1500-nál vagy még hamarabb váltod el? Szegény autó...

2000 alatt szinte bűn elváltani egy szívóbenzines motort. Ha ilyen alacsony fordulaton padlózod, akkor túldúsítja a keveréket, ílyenkor többet fogyaszt, okádja a káros anyagokat (CH, CO) és még a motort is gyilkolod, mert kormolódnak a szelepek, alacsony az olajnyomás, jobban kopik stb.


"elvileg 9-10 litert kéne egyen, de már félig volt a tankom, amikor 200-220 km-t mentem vele."

Honnan tudtad, hogy félig van? A mutató nem olyan pontos. A mutató már akkor kifekszik, amikor még kb. 50-100 km-t el tudsz vele menni, tehát simán lehet, hogy még 250-300-at még el tudtál volna menni, és mivel 55 literes a tank, így máris rendben van a fogyasztásod.


"Aztán tegnap 40 km-és távon megevett 6,5 litert"

És ezt meg hogy mérted meg? Ilyen rövid távon nagyon pontatlan a teletankos mérés. Abban hogy hol kattan le a pisztoly, több literes pontatlanság van. Tehát lehet, hogy csak 3-4 litert fogyasztott, és akkor megint csak rendben van a fogyasztásod.


Szóval egyszer mérd meg normálisan a fogyasztásodat: Teletankolod, lenullázod a napi számlálót, majd amikor már majdnem üres, akkor megint teletankolod. Ekkor a tankolt mennyiséget elosztod a megtett kilométer századával. Ha így is 10 liter feletti érték jön ki, akkor kezdhetsz aggódni, hogy valami baj van a kocsival.

2019. febr. 14. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Felpörgetni 2500-3000-ig? Hűha... eddig úgy tudtam, az az ideális üzemi fordulatszámtartomány egy ilyen szívómotornak, és a "felpörgetni" kihúzatni azt jelenti, hogy eltolom neki a teljesítmény-maximumig (kb 6000-ig)


Hm... mindig tanul az ember, az eddigi félmillió km alatt rosszul vezettem az autót :(

2019. febr. 14. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Uh ez komoly? Akkor hát ez a probléma, bár nehezemre esik elhinni, hogy nagyobb fordulaton kevesebbet eszik, de biztos így van. Én meg ma is direkt úgy mentem végig 90 km-t hogy már 1500-nél váltottam hogy kevesebbet egyen... köszönöm!
2019. febr. 15. 19:10
 6/7 anonim ***** válasza:

Amikor már elérte az utazósebességét, és nincs csomag, egyedül vagy benne, akkor tedd be a leghosszabb fokozatba. Városban akár 55-60-nál is. De eszedbe ne jusson ötödikben gyorsulni, vagy előzni.

Ha gyorsulni kell (autópályafelhajtó gyorsítósáv) kapcsolj vissza nyugodtan akár kettőt is. Harmadikban bármilyen benzinmotoros autó felmegy 110-ig.

Semelyik benzinmotor nem szereti a kis fordulaton eröltetést. Ha a gázpedál lenyomására az adott fokozatban nem történik semmi, kapcsolj vissza.

2019. febr. 18. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Na itt vagyok újra mostmár úgy csináltam ahogy tanácsoltátok, 2000-2500 között váltottam mindig, de igyis már 200 km után megint félig van a tank, tehát akkor csak megeszik városban 12 litert 100km alatt, országúton/autópályán viszont (kb 50 km városi út is van benne) megevett 10et 100km alatt
2019. febr. 24. 18:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!