Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mostanában is az átlagosnál...

Mostanában is az átlagosnál gyengébb minőségben szerelik össze az autókat Romániában rossz anyagminőséggel? Vagy ez már a múlt?

Figyelt kérdés

Mondok egy példát, a Dacia 1300 egy Romániában, a Renault 12 licence alapján gyártott autó volt. Hiába volt alapvetően egyszerű és megbízható konstrukció a francia eredeti, olyan hanyagul és rosszul szerelték össze a román gyárban a licenc alapján gyártott modelleket, hogy hírhedt lett a Dacia 1300 arról, hogy vásárlás után rögtön szét kell szedni teljesen az utolsó csavarig és újra össze kell rakni. De az anyagminőséget is érte sok kritika.

A Dacia 1310 gyártása 2004-ben ért véget, a Dacia gyár még ma is létezik, a kérdésem az, hogy most is olyan pocsékul dobják össze a románok az autókat, mint régen?


2019. márc. 16. 20:24
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
65%
XD XD, te se jártál még autógyárban vagy autóipari beszállító gyárában, ugye? Mindegyik ugyanolyan, el se hinnéd mik kerülnek prémium autókba ...
2019. márc. 16. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
95%
#1: Ahogy te sem:)
2019. márc. 16. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
35%
#2, Tekintve, hogy tizen+ éve autóiparban dolgozom mérnökként? Maradjunk annyiban, hogy most vettem autót és nem mertem még megnézni, hogy néz ki palár dolog benne.... :S
2019. márc. 16. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Ahogy én is...
2019. márc. 16. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Lehet bármi, a Daciaról nem tudok nyilatkozni közvetlenül, pár éve még azt hallottam a beszerelendő alkatrészek kint rohadnak a szabadban, ez lehet változott azóta. Másik gyárakban (is) elég nagy a szórás amiről hallottam:

1. Skoda Csehországban minden tip-top, legfejlettebb robotok, nagyon jól néz ki minden. Erről videót láttam, ill. egy ismerősöm volt ott.

2. Egy kollégám mesélte (mindketten autóiparban dolgozunk), mekkora a redva a VW egy keletnémet gyárában. Pl. a gyárból kijövő autókat egy kupleráj közepén tesztelik.

3. Ugyan ez a kollégám mesélte, hogy a leírt VW gyárhoz képest a kecskeméti Mercedes gyár patika szint, a legutolsó villáskulcsnak is megvan a helye.

Amint látod még a VW konszernen belül is ég és föld a különbség, és nem a német javára, valamint csóró hazánkban is lehet patyolat gyárat építeni, ezért nem lehet tudni most milyen Dacia román gyára.

2019. márc. 16. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Ez kis film a Mioveni-i gyárban készült:


https://www.youtube.com/watch?v=EjJLPkytUjs


Így készülnek.

2019. márc. 16. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Ébresztő ember, 2004 óta (15 éve lassan) gyártják a Loganokat ott, és azóta már sok más modellt is, amelyek Európa szerte elterjedt, megbízható autó hírében állnak. Egyébként tévedsz egy kicsit az 1300-al kapcsolatban is, az 1300-as még jó minőségű volt, főleg a francia alkatrészesek. Az 1310-es lett nagyon silány minőségű gyárilag, részben a román alkatrészek miatt, részben a hanyatló Ceausescu rendszer miatt. De ha otthon rendberaktál egy 1310-est, akkor kifejezetten jó autó volt szocialista szinten.
2019. márc. 16. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Azóta már számtalan minőségbiztosítási normát bevezettek, aminek minden gyárnak meg kell felelnie, így az alkatrészekre is vonatkoznak a dolgok. Tehát nem, de elvétve akadhatnak problémák (lásd a visszahívási akciót a légzsákhiba miatt).
2019. márc. 16. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

Tier 1, ahol szó szerint a selejtből szedik ki és csomagolják az anyagot, hagy ne mindjam heti 20+ reklamáció van, fieldesek is, de legalább nem biztonsági elemeket gyártanak.


OEM, megbukik a termék a teszten, kicsit megmozgatják a tűrésen kívüli alkatrészeket, újratesztelik,átmegy és megy autóba


Tier1-2, biztonsági alkatrészek, 4 új gyártósor, mindegyiken olyan folyamattervezési hiba, ami miatt CC karakterisztikára (tényleges biztonsági probléma) szar termékek legyártása lehetséges, 6 hónap után derült ki, kb 8000 autót kellett átnézni, még szerencse, hogy nagy részük az OEM udvarán állt, többi csendes visszahívás.


Tier1-2, biztonsági alkatrészek, több hegesztés szétesik crash teszten....


Tier 1, kikapcsolt szenzorok/teszterek, mert backlog van, fieldes reklamációban jönnek vissza


Tier 2, luxusautó alkatrész, biztonsági probléma, nem jóváhagyott és kontrolálatlan javítás miatt, Tier 1 örjöng, mivel fieldes az ügy, Tier 2nek halvány gőze nincs, mely termékek érintettek, annak ellenére, hogy egyedi azonosításúak


Tier 2 a Tier 1 és OEM tudta nélkül kiszervezett egy folyamatot, amire akkor jönnek rá, amikor a darab szétesik egy ponton és nem funkcionál


Távol keleti autó, kanyarban szétesik az ülés (tervezési hiba), szervíz cserél szó nélkül, mivel a hiba ismert (csendes visszahívás, a kocsi tulaja nem tudott róla)


Csak dolog az elmúlt egy évből, amit láttam...., egyik se Dacia, mind prémium autó

2019. márc. 16. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Francia szabvány szerinti Renault minőség ellenőrzés mellet dolgoznak. Ezek már régen nem azok a csapnivalóan összerakott, slendrián minőségű autók mint amik a román szocialista - Ceausescu diktatúra idején voltak.


Valóban nem prémium anyagokból készül a beltér és kevésbé modern műszaki tartalmú autók, de itt az olcsóság nem azt jelenti, hogy kevésbé lennének megbízhatóak és tartósak.

Ugyan olyan megbízható és tartós mint bármelyik Renault, megbízhatóan elvisz A-ból B-be, csupán kényelmi szempontból nyújt kevesebbet, mert egyszerűbb a beltartalma és a műszaki megoldásai, nincsenek benne egyes legújabb high-tech exrák mit a Prémium márkáknál.

2019. márc. 16. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!