Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionosok! Lesznek elektromos...

Kamionosok! Lesznek elektromos meghajtású kamionok? Vagy Hybrid, fele elektr. Fele robbanó motoros?

Figyelt kérdés
Már buszoknál van ilyen, elég sok. Kamionoknál nincs vagy nem lesz?

2019. ápr. 24. 20:35
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Szerinted ezt a kamionosok honnan tudnák? Ők vezetnek, nem fejlesztenek...:D
2019. ápr. 24. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim válasza:
Van is, lesz is.
2019. ápr. 24. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Az önvezető kamionok már teljesen elektromosak lesznek.
2019. ápr. 24. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Lesz de szerintem sok idő. Egy kamion nagyon sokat megy nem állhat meg csak ugy tölteni, mai töltök nagy részéhez hozza sem fer pl boltok plázák töltőállomásai. Autópályán alig vannak, de kamion rengeteg. Raadasul egy kamionos sokszáz kilométert megy egy nap alatt, nem lehet időt vesztegetni. Ebbol is latszik hogy ez főleg infrastruktúra es logisztikai problema amit kenyelmesebb egyelőre nem tudomásul venni.
2019. ápr. 24. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 JulesTS ***** válasza:
A Tesla, a Nikola és a Daimler fejleszt/készít/árul elektromos, fél elektromos kamiont. Ahogy az autóknál is még az akksi és a töltési idő probléma...
2019. ápr. 24. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Ilyen munkaszervezés mellett, ami ma a kamionos cégeket jellemzi, egyenlőre elképzelhetetlen az elektromos üzem, ahhoz mindig pontosan tudnod kellene, meddig fogsz eljutni.
2019. ápr. 25. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

abszolút rossz a hatásfoka az elektromos motoroknak a nagy súlyú járműveknél. Még a kocsik is alig 1-2 száz kilómétert bírnak pályázásnál, mivel ott nem tölti vissza semmi, aztán meg jön a fél órás-órás töltés... És egy autó alig 1,5 tonna. Egy 40 tonnás gépet főleg emelkedőn felfelé esélytelen lenne meghajtani hosszútávon :D Gondold el mennyi akksi kellene, el se férne, meg akkora plusz súlyt csinálna hogy nem éri meg.


De az Euro6os kamionok teljesen környezetbarátok már, bele lehet szagolni a kipufogóba, nem érzed azt a tipikus koromszagot, mondjuk azért nem ajánlatos mert ha akkor kapcsol be a részecskeszűrő akkor leégetheti a szőrt az arcról :D


És jövőre jönnek az Euro7-es motorok, amik az Euro6 károsanyag kibocsátásának a fele lesz, az elektromos busz azért kell, mert városon belül közlekedik, és ott fel tud gyülemleni a szmog, főleg hogy nem sok embernek van pénze euro6os autót megfizetni, + egyes országokban mint Magyarország még mindig euro3 a legtöbb autó, de euro0-ás sem ritka (pl 190-es Merci, amiből még mindig rengeteg van).


Sokkal reálisabb a Svédek elképzelése, hogy olyanok lesznek a kamionok mint a trolibuszok, lesz egy hatalmas antenna valahol és egy drótpályán megy majd, és folyamatos áramellátása lesz, és ha valami mellékútra le kell menni onnantól gondolom valami gyengébb meg kisebb mondjuk 9-13 literes dízelmotor hajt tovább. Már a németek is elkezdték építeni ezt teszt jelleggel, Frankfurti autópályán látható is már.

2019. ápr. 26. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

7@. De a mostani elektromos buszokban van ám dízelmotor is az elektro motor mellett és az gyakran megy, akkor tölti az akksikat.


A kamionoknál ez nem lesz? Abba is lenne egy kis dízel motor és az töltené az akkukat. Akkor nem kell keresniük töltőhelyet.

2019. ápr. 26. 21:48
 9/12 anonim ***** válasza:
annak meg semmi értelme, hisz ugyan úgy működne egy robbanó motor ami pöfékeli ki a "Káros anyagokat", azok arra jók hogy ha városban közlekedsz, a sok fékezés és lassítás miatt vissza tud töltődni az akksi a robbanómotor működése nélkül, szóval lehet tisztán elektromosan járni, ez a buszoknál is így van. De egy kamion 90%ban pályán megy, ahol órákig a fékre se lép a sofőr, betolja a tempomatot és heló, úgy nem töltődik vissza semmi, állandóan járna a töltőmotor, és ugyan ott lennél ahol a part szakad :D És szerintem gyakrabban is kellene tankolni, mert a sok akksi akkora plusz súlyt okozna hogy a tank nem lehet 1000 literes mint most, gondolom 200-300 liter körül lenne ami nem sokáig lenne elég. Mivel minél több az alap súly, annyival kevesebb árut lehet elvinni -> veszteségesség.
2019. ápr. 27. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

9@. Nem úgy van a buszoknál. Ott tényleg van az elektromotor mellett a dízel is és ez tölti az akkukat. Persze a dízel csak akkor megy ha tölt. De nem mindig megy a dízel csak néha,ez a dolog lényege.


Tehát ezt as kamionoknál is meg lehetne oldani. Úgy hallottam st22 Lacikát már hívták is ilyen hibryd kamion tesztelésére is.

2019. ápr. 27. 19:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!