Az új autók vagy a régebbiek a jobbak?
Tekintsünk el az autók korából adódó negatív ill pozitív dolgoktól.
Mit utálsz és mit szeretsz egyikben másikban?
Nagy általánosságban a régiel jobbak! Persze tudnék kivételt is mondani.
Az biztos, hogy felénk az autószerelők inkább a 2000 es évjárat körüli főleg német, de akad 1-2 aki a japókat favorizálja. Sőt, akad olyan aki megvehetné a legújabb Mercit is de egy 99"es példánnyal jár. Ezzel szerintem mindent elmondtam.
"A javítás drágább..több alkatrész melyek közt olyan is van ami nem azért van benne a kocsiban mert egy kulcsfontosságú eszköz a fogyasztás a menetdinamika vagy a futómű szempontjából..pl részecskeszűró, adblue rendszer stb.
Nem tetszik a downsize ing. Ezek a motorok szerintem nem bírnak annyi km t bontás nélkül. És ki jár ezzel is rosszabbul? Én."
Részecskeszűrőt gyakran szidják. Pedig ha optimálisan, ésszel használod, 200.000km-t kibír ez is. Akkor valóban cserélni kell, ami nem olcsó. A leggyakrabban azok ordibálnak, és fújnak ellene, akik olcsón ész nélkül megvesznek egy lerúgott 200.000km-es használt autót, majd ők vannak legjobban meglepődve és felháborodottan szarozzák, mert költeni kell rá, cserélni kell a filtert.
Valahol van létjogosultságuk ezeknek az alkatrészeknek, hiszen azért vannak, hogy ne fulladjunk bele a saját sz*runkba. Akik szándékosan kiiktatják a részecskeszűrőt, lefalazzák az EGR-t, stb, bevezetném a kipufogógázt az utastérbe, had tüdőzze ő! Írom ezt részecskeszűrős dízel tulajként.
Downsizeing. Ilyen 1.0-s turbós három hengeres mákdarálókat én se szívesen vennék. De egy 1.4-1.6 turbó motorral semmi bajom. Ezek tudnak 150-200 lóerő mellett olyan nyomatékot, amit csak egy nagy sok hengeres szívó motor tud. De nem 20 litert fogyaszt, hanem a töredékét. Ha valakinek az a célja, hogy egy most újonnan megvett autóból több évtizedes intenzív használat után OT-t csináljon, annak valóban nem ez a legjobb választás. De azért már van annyira kiforrott a technika, hogy én nem látom, hogy a garanciaidő lejárta után a pár éves downsizeingolt autókat tömegesen hordanák a bontókba.
"Részecskeszűrőt gyakran szidják. Pedig ha optimálisan, ésszel használod, 200.000km-t kibír ez is. Akkor valóban cserélni kell, ami nem olcsó. A leggyakrabban azok ordibálnak, és fújnak ellene, akik olcsón ész nélkül megvesznek egy lerúgott 200.000km-es használt autót, majd ők vannak legjobban meglepődve és felháborodottan szarozzák, mert költeni kell rá, cserélni kell a filtert.
Valahol van létjogosultságuk ezeknek az alkatrészeknek, hiszen azért vannak, hogy ne fulladjunk bele a saját sz*runkba. Akik szándékosan kiiktatják a részecskeszűrőt, lefalazzák az EGR-t, stb, bevezetném a kipufogógázt az utastérbe, had tüdőzze ő! Írom ezt részecskeszűrős dízel tulajként."
Értem az érvelésedet, de én más úton érném el hogy ne fulladjunk bele a saját szarunkba. Alapból miért kell wc re is autóval menni nem értem. Meggyőződésem hogy ha tényleg akkor használnánk egy autót amikor valóban szükségünk van rá úgy akkor nem lenne ekkora a környezet szennyezés sem. Mondok egy példát: nagyvárosban miért nem lehet az autóban egyedül ülőknek dugóban araszolók közül többeknek átülni tömegközlekedésre? Azokról beszélek akiknek nem szükséges a munkájukhoz. Én be sem ülök ilyenkor. Akkor használom a kocsit amikor tényleg szükségem van rá. Részemről továbbra sem lennék hajlandó ilyesfajta alkatrész javításáért fizetni. Inkább fizetek fél milliót egy tisztességes lakatos munkáért hogy kifogástalan állapotban legyen a kocsim mint hogy ilyen szarságokra költsek.
"Alapból miért kell wc re is autóval menni nem értem..."
Na, ezt pont jónak írod! :D Tudom, hogy nem személyesen nekem címezted, csak általánosítottál. És ezzel egyet is értek. Konkréten én hét közben a városban biciklivel járok, rossz időben busszal. Az autót csak pénteken és vasárnap veszem elő hétvégi autópályás hazaingázásra. A többi napon a garázsban áll. Így is összejön évente 25.000 km. Nekem jól esik a tudat, hogy az eközben kieregetett korommennyiség, ami nem kevés, nem a saját, vagy valaki más tüdejében landol. Egyszer cserélnem kell majd a filtert, ez tény. És nem lesz őszinte a mosolyom közben. De szerencsére ezt nem túl sűrűn kell megejteni és fel tudom fogni azt is az autózás járulékos költségeként.
Tudod miért olcsóbb egy 20 éves autó szervizelése, egy újnál? Azért mert dögig van bontott alkatrész, a szerelők ismerik, jobban értenek hozzá. Ami most 20 éves technika, az újként szintén drágábban fenntartható volt, mint ami akkor volt 20 éves.
Én valahogy nem hallok olyan híreket, hogy ezek a kicsi turbós/nem turbós motorok tömegével hullanának szét. Pedig azért már elég régóta megy ez a módi és már biztos van egy rakás olyan amibe beletekertek 200-300 ezer km-t. Azon meg senki se lepődjön meg, ha egy sokat futott autón szervízelni kell valamit.
Egyébiránt még mindig kaphatók normál méretű, 4 hengeres szívó benzines autók.
Utolsó, nem sokáig kaphatóak már ilyenek.
A szervizelés áráról meg annyit hogy bármit szívesebben kifizetek egy autón ami drága de ahhoz kell hogy az autó menjen.
Részecskeszűrő filter nem tartozik ezek közé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!