Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az új autók vagy a régebbiek...

Feketeruhasember kérdése:

Az új autók vagy a régebbiek a jobbak?

Figyelt kérdés

Tekintsünk el az autók korából adódó negatív ill pozitív dolgoktól.

Mit utálsz és mit szeretsz egyikben másikban?


2019. jún. 6. 11:39
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
100%
Így van, az hogy megdöglesz-e az ózonlyuk, a kipufogógázok vagy klímaváltozás miatt, az már lényegtelen. Innentől kezdve nem autókat kell összehasonlítani, hanem először fejben rendetrakni
2019. jún. 6. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 A kérdező kommentje:
Bocsi ehhez korlátolt vagyok hogy megértsem miről beszélsz. Megtennéd hogy bővebben kifejted és megcáfolod amiket írtam?
2019. jún. 6. 17:00
 13/24 anonim ***** válasza:

Nagy általánosságban a régiel jobbak! Persze tudnék kivételt is mondani.

Az biztos, hogy felénk az autószerelők inkább a 2000 es évjárat körüli főleg német, de akad 1-2 aki a japókat favorizálja. Sőt, akad olyan aki megvehetné a legújabb Mercit is de egy 99"es példánnyal jár. Ezzel szerintem mindent elmondtam.

2019. jún. 6. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:

"A javítás drágább..több alkatrész melyek közt olyan is van ami nem azért van benne a kocsiban mert egy kulcsfontosságú eszköz a fogyasztás a menetdinamika vagy a futómű szempontjából..pl részecskeszűró, adblue rendszer stb.


Nem tetszik a downsize ing. Ezek a motorok szerintem nem bírnak annyi km t bontás nélkül. És ki jár ezzel is rosszabbul? Én."


Részecskeszűrőt gyakran szidják. Pedig ha optimálisan, ésszel használod, 200.000km-t kibír ez is. Akkor valóban cserélni kell, ami nem olcsó. A leggyakrabban azok ordibálnak, és fújnak ellene, akik olcsón ész nélkül megvesznek egy lerúgott 200.000km-es használt autót, majd ők vannak legjobban meglepődve és felháborodottan szarozzák, mert költeni kell rá, cserélni kell a filtert.

Valahol van létjogosultságuk ezeknek az alkatrészeknek, hiszen azért vannak, hogy ne fulladjunk bele a saját sz*runkba. Akik szándékosan kiiktatják a részecskeszűrőt, lefalazzák az EGR-t, stb, bevezetném a kipufogógázt az utastérbe, had tüdőzze ő! Írom ezt részecskeszűrős dízel tulajként.


Downsizeing. Ilyen 1.0-s turbós három hengeres mákdarálókat én se szívesen vennék. De egy 1.4-1.6 turbó motorral semmi bajom. Ezek tudnak 150-200 lóerő mellett olyan nyomatékot, amit csak egy nagy sok hengeres szívó motor tud. De nem 20 litert fogyaszt, hanem a töredékét. Ha valakinek az a célja, hogy egy most újonnan megvett autóból több évtizedes intenzív használat után OT-t csináljon, annak valóban nem ez a legjobb választás. De azért már van annyira kiforrott a technika, hogy én nem látom, hogy a garanciaidő lejárta után a pár éves downsizeingolt autókat tömegesen hordanák a bontókba.

2019. jún. 6. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
Bontóba nem, de nem bírnak annyit mint a régi szívók és ha hozzájuk kell nyúlni is hazványozattabban költséges! A kokszosodási hajlamukról meg már nem is írok kisregényt. Persze ez főleg a városi használat következménye is.
2019. jún. 6. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

"Részecskeszűrőt gyakran szidják. Pedig ha optimálisan, ésszel használod, 200.000km-t kibír ez is. Akkor valóban cserélni kell, ami nem olcsó. A leggyakrabban azok ordibálnak, és fújnak ellene, akik olcsón ész nélkül megvesznek egy lerúgott 200.000km-es használt autót, majd ők vannak legjobban meglepődve és felháborodottan szarozzák, mert költeni kell rá, cserélni kell a filtert.


Valahol van létjogosultságuk ezeknek az alkatrészeknek, hiszen azért vannak, hogy ne fulladjunk bele a saját sz*runkba. Akik szándékosan kiiktatják a részecskeszűrőt, lefalazzák az EGR-t, stb, bevezetném a kipufogógázt az utastérbe, had tüdőzze ő! Írom ezt részecskeszűrős dízel tulajként."


Értem az érvelésedet, de én más úton érném el hogy ne fulladjunk bele a saját szarunkba. Alapból miért kell wc re is autóval menni nem értem. Meggyőződésem hogy ha tényleg akkor használnánk egy autót amikor valóban szükségünk van rá úgy akkor nem lenne ekkora a környezet szennyezés sem. Mondok egy példát: nagyvárosban miért nem lehet az autóban egyedül ülőknek dugóban araszolók közül többeknek átülni tömegközlekedésre? Azokról beszélek akiknek nem szükséges a munkájukhoz. Én be sem ülök ilyenkor. Akkor használom a kocsit amikor tényleg szükségem van rá. Részemről továbbra sem lennék hajlandó ilyesfajta alkatrész javításáért fizetni. Inkább fizetek fél milliót egy tisztességes lakatos munkáért hogy kifogástalan állapotban legyen a kocsim mint hogy ilyen szarságokra költsek.

2019. jún. 6. 20:21
 17/24 anonim ***** válasza:
Mivel a régebbiek nem voltak túlelektronizálva, túlhúzva, bonyolítva így lehetne rájuk mondani, hogy "jobbak voltak". Másik szempontból egy modernebb is lehet jó, cserébe több a hibalehetőségek száma.
2019. jún. 6. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

"Alapból miért kell wc re is autóval menni nem értem..."

Na, ezt pont jónak írod! :D Tudom, hogy nem személyesen nekem címezted, csak általánosítottál. És ezzel egyet is értek. Konkréten én hét közben a városban biciklivel járok, rossz időben busszal. Az autót csak pénteken és vasárnap veszem elő hétvégi autópályás hazaingázásra. A többi napon a garázsban áll. Így is összejön évente 25.000 km. Nekem jól esik a tudat, hogy az eközben kieregetett korommennyiség, ami nem kevés, nem a saját, vagy valaki más tüdejében landol. Egyszer cserélnem kell majd a filtert, ez tény. És nem lesz őszinte a mosolyom közben. De szerencsére ezt nem túl sűrűn kell megejteni és fel tudom fogni azt is az autózás járulékos költségeként.

2019. jún. 7. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

Tudod miért olcsóbb egy 20 éves autó szervizelése, egy újnál? Azért mert dögig van bontott alkatrész, a szerelők ismerik, jobban értenek hozzá. Ami most 20 éves technika, az újként szintén drágábban fenntartható volt, mint ami akkor volt 20 éves.


Én valahogy nem hallok olyan híreket, hogy ezek a kicsi turbós/nem turbós motorok tömegével hullanának szét. Pedig azért már elég régóta megy ez a módi és már biztos van egy rakás olyan amibe beletekertek 200-300 ezer km-t. Azon meg senki se lepődjön meg, ha egy sokat futott autón szervízelni kell valamit.

Egyébiránt még mindig kaphatók normál méretű, 4 hengeres szívó benzines autók.

2019. jún. 7. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 A kérdező kommentje:

Utolsó, nem sokáig kaphatóak már ilyenek.

A szervizelés áráról meg annyit hogy bármit szívesebben kifizetek egy autón ami drága de ahhoz kell hogy az autó menjen.

Részecskeszűrő filter nem tartozik ezek közé.

2019. jún. 7. 15:06
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!