Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mondják hogy a jövő az...

Miért mondják hogy a jövő az elektromos autó?

Figyelt kérdés
azt a sok elektromos energiát mi fogja adni ha nem az atomerőmű? mert a napelem meg a szélerőmű biztos nem

2019. jún. 8. 20:48
1 2 3 4 5
 11/41 anonim ***** válasza:

Nem hinném, hogy a közeljövőben várható lenne az, hogy az atom és hőerőműveket nagy mértékben kiváltják a megújulók, de azt miért nehéz felfogni, hogy a hatásfokuk ezeknek is sokkal jobb mint egy autó motorjáé? Leegyszerűsítve: egy erőmű úgy állít elő egy egység energiát, hogy közben kevesebb káros anyagot bocsájt ki, mintha egy autó motorja tenné ugyan ezt.


Egyébként ez a kérdés már 43543454 alkalommal ki lett írva, mondjuk általában legalább a kérdező tud írni, ma ez nem sikerült.

Személy szerint nem hiszem, hogy az elektromos autózás valaha is elterjedt lesz, egy dologban viszont biztos vagyok: semmiképp sem a belső égésű motorokkal hajtott autóké a jövő. Szennyezőek, gazdaságtalanok, a fenntartásuk pedig drága.

2019. jún. 9. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/41 anonim ***** válasza:
56%

Érdekes milyen konszenzus van itt a közlekedés kategóriában ezzel kapcsolatban. A politikában már valszeg anyukátok csuklana ezekért a válaszokért ( ahogy az enyém is szokott xD )


Jövő az elektromos autó? Lehet valahol az. Itt nálunk a 14 éves átlag életkorú autók világában még legalább 30 évig nem ez a jövő.


Ha megnézem most a Mavir oldalát, a teljes rendszerterhelés harmadát importtal pótoljuk, most amikor épp az elektromos autókat kellene tölteni otthon a garázsban:

[link]


Ehhez nem egy, hanem még két Paksot kellene építeni, mivel éjjel nem süt a nap xD

2019. jún. 9. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/41 anonim ***** válasza:
Az első belsőégésű motorral szerelt járművek szánalmas bohóckodásnak tűntek a lovaskocsik mellett. ;)
2019. jún. 9. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/41 Beviz Elek ***** válasza:
24%

"Miért mondják hogy a jövő az elektromos autó?"

Mert az.


"azt a sok elektromos energiát mi fogja adni ha nem az atomerőmű?"

Megújuló energiaforrások: napelem, szélerőmű, vízerőmű.

2019. jún. 9. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/41 anonim ***** válasza:
51%
Hát igen, a "jövő" alatt ne azt értsük, hogy 10 év múlva mindenki villannyal fog autózni. Bőven lecseréled még 4-5x az autódat, mire tényleg berobban ide is az elektromos.
2019. jún. 9. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/41 anonim ***** válasza:
70%

"Megújuló energiaforrások: napelem, szélerőmű, vízerőmű."

Ja, persze. Főleg Magyarországon :D

2019. jún. 9. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/41 anonim ***** válasza:

Csak szólok, hogy a százhalombattai fonomító energiafogyasztása elegendő lenne az ott előállított üzemanyaggal hajtott autókat kiváltó elektromos járművek meghajtására.

Év 680 millió kWh elektromos energiát fogaszt, és ennek a többszörösét földgázból. Egyszer számolgattam, csak az áramfogyasztás elegendő lenne majdnem 200 000 villanyautó napi töltésére. (városi használatot feltételezve, napi 80-100 km használat)

2019. jún. 9. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/41 anonim ***** válasza:

Még egy érv:

Ha majd minden villanyautó (a továbbiakban autó, mert ez a szó hamarosan úgyis csak ezt jelenti majd) olyan lesz, mint pl. a Nissan Leaf, vagyis a töltő kétirányú lesz, akkor sokkal kezelhetőbb lesz az elektromos hálózat. Váratlan terhelés-csúcs esetén nem kell gázüzemű csúcserőművet indítani, elég lesz a töltőn lógó pártízezer autó akkuiból lecsippenteni pár kilowattórát, mondjuk a kapacitás 10%-át maximum. Ez autónként 3-10 kWh körüli energiát jelent. Ugyanígy, az épp nem közlekedő autók akkui alkalmasak az időjárásfüggő erőművek (szél- és fotovoltaikus erőművek) által termelt energia tárolására. Az egész koncepciót kell újragondolni, és máris egy élhető rendszert kapunk.

2019. jún. 9. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/41 anonim ***** válasza:
70%

A Dunai Finomító nem csak üzemanyagot állít elő, illetve az itthoni járműveket nem csak DUFI-s üzemanyagból tankolják ( bár ez itt mellékes).

A DUFI fogyasztását javarészt a Dunamenti Hőerőmű állítja elő földgázból. Ha erre alapoznánk az elektromos autók töltését akkor kb ugyanannyi lenne a szén-dioxid kibocsátás mintha az elektromos autókat CNG-s autókra cserélnénk, csak nem kellene egy vagyont költeni a hálózatra. :D


Lassan eljön az ideje, hogy az autók töltése is jövedéki adó köteles lesz és ez megint jelentősen bonyolítani fogja a dolgot, még oda-vissza mérős digitális órák esetén is. Előállhat a kérdés, hogy ha a sima fogyasztó 37Ft/kWh díjat fizet, akkor miért a jövedéki adót fizető alanyok energiatárolóival biztosítsák a hálózati stabilitást? Mert ha én veszek egy Teslat meg egy otthoni töltőt, kifizetem a három fázis bevezetését és ezen felül még jövedéki adóval terhelten veszem az áramot akkor az én akkum legyen a hálózati puffer? És a többlet akkuhasználat költségét ki téríti meg? Oké, a Tesla 8 évig gariban cseréli az akkut. De ha én lennék a Tesla akkor ezen a ponton vezetném is be a korlátozást, ugyanis én az autómhoz értékesített meghajtásra szolgáló akkura vállalok garanciát, nem az Eon,Émász stb pufferakkujára. Ilyen felhasználást mellett én simán beintenék a garanciának és bizonyítsa a felhasználó, hogy a másodlagos használat miatt csökkent az akku kapacitása. Sok sikert! :D


Ez az elképzelés amúgy jó, csak benne van ebben is a "más f@xával verjük a csalánt" effekt is. Ugyanúgy, ahogy jelenleg az egész elektromos autós buliban is benne van - még. Amikor majd jobban elterjed az elektromos autózás akkor ennek megfelelően hálózati és gyártói körülmények is változni fognak, de még nem tudjuk merre. Arra biztosan kizárt, hogy majd a felhasználók meg a gyártók benyelik a sok hülyeség költségét, ilyen még soha nem fordult elő a történelemben, szerintem nem is fog.


Amúgy én igazából különválasztanám a fejlett világot és a fejlődő világot. Lehet ami Kaliforniában teljesen jól működik majd, az itt nem fog. Sem az anyagi hátterünk, sem a vásárlási szokásaink, sem a villamos hálózatunk nem olyan mint más fejlettebb országokban. Ami egy Norvégiában végbe fog menni pár(tíz) éven belül, az nem biztos hogy nálunk is ugyanúgy végbemegy majd. És akkor itt kellene különválasztani az elméleti ( fejlett világbeli) dolgokat a (magyar) lokális valóságtól. A hagyományos autók üzemeltetésében már több évtizednyi tapasztalatunk van, jelenleg az sem úgy történik ahogy sok nyugat-európai országban.

2019. jún. 9. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/41 Beviz Elek ***** válasza:

#16

Még jó hogy most az olajat, földgázt amit Magyaroszágon elhasználsz, azt Magyarországon is termelik ki. El sem tudom képzelni mi történne ha esetleg importálni kellene.

2019. jún. 9. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!