Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki alto: A kuplung napról-...

Suzuki alto: A kuplung napról-napra egyre feljebb fog. Mitől lehet?

Figyelt kérdés

Kb két hete vettem észre, hogy elkezdett fentebb fogni a kuplung, gondoltam kopik, de még bőven rendben volt. Ma viszont indultam el vele, betettem egyesbe, adtam a gázt, engedtem a kuplungot és az autó nem akart mozdulni. Teljesen felengedtem, épphogy gurulni kezdett, semmi nyomaték, a motor bőgött. Gurulás közben kettesbe tettem és onnantól tökéletes. Csak az egyes sebességben csinálja ezt. Elindulni el lehet vele, egyesben elkezd gurulni, berakom kettesbe, aztán rendben van.


Minden sebesség rendben van, de az egyes ezt csinálja. Minden más fokozatnál a kuplung ott fog, ahol eddig. Az egyes viszont nagyon fent.


Ez mitől lehet? Nem vagyok autószerelő, jogosítványom is kb egy éve van csak.



2019. júl. 2. 22:46
1 2
 11/13 Beviz Elek ***** válasza:

#9

Akkor az oktatód a kuplungon pihentette a lábát amíg 1-2-ben voltál vagy nagyon rosszul emlékszel.


Egyesben oktató autóval nem rajtolunk ki a kereszteződésből, nem igazán tudok olyan helyzetet elképzelni hogy ott csússzon a kuplung (kivéve ha esetleg pont te pihenteted rajta a lábad)

2-est megértem, odaléptél a biciklis mellett, a motor hamar elért egy erősebb tartományába és megcsúszhatott a kuplung.

A többiben azért nem csúszott meg, mert lakott területen csak 40-50es tempót kellett tartanod, nem gyorsítottál azokban a fokozatokban a motor erejét kihasználva.


Azt értsd meg hogy a kuplung a motor és a váltó között van. A motorra (főtengelyre) van szerelve a lendkerék, arra a kuplung szerkezet. A kettő közé jön a kuplungtárcsa aminek a közepébe meg a váltó bemeneti (nyeles) tengelye, a nyelestengely pedig különböző fogaskerék párokkal kapcsolódik a kimeneti tengelyre, az a diffire, az pedig a féltengelyekre.

Amikor a kuplungtárcsa elkopik, akkor a szerkezet rugói már nem tudják elég erősen felnyomni a lendkerékre a tárcsát (mert túl vékony) emiatt ha nagy erőt fejtesz rá ki a tárcsa középen elforoghat, ekkor bőg fel a motor.

Ezt az erőt a motor adja, attól függ hogy elforog-e hogy hány Nm-t préselsz ki a motorból.


Nem az számít hogy mennyit lenne képes leadni, hanem hogy valójában mennyit ad le.

2019. júl. 3. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Köszi szépen a magyarázatod! :) Amíg rendes oktató mellé kerültem, addigra volt kb 6 év és szerintem 1000 km fölötti gyakorlatom, szerintem nem nyomogattam véletlenül a kuplungot. Inkább azt tudom elhinni, hogy rosszul emlékszem, és 4-5-ben is ugyanúgy megcsúszott (lakott területen kívül is mentünk, esztergomba vezető kis kanyargó utacskán). Vagy akkor azt, amire eddig nem is gondoltam, hogy így akart tanítani az oktatóm, és sumákolva picit benyomta a tengelykapcsolót, amikor úgy érezte, túl vehemens vagyok a gázzal. Simán kinézem belőle ezt is.
2019. júl. 3. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Aztán mi lett az Altoval? Helyrejött ez a probléma? Mi volt a baj?
2021. márc. 20. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!