Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit vesz észre a mozdonyvezető...

Mit vesz észre a mozdonyvezető, ha ledől a szerelvény?

Figyelt kérdés
Vannak ezek a kilométer hosszú szerelvények Amerikában. Ha a vonat legvégén oldalra ledől a sínről egy teherkocsi, akkor abból mit vesz észre a mozdonyvezető és mikor veszi észre egyáltalán, hogy baj van?

2020. nov. 22. 02:50
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

na az brutál baleset volt... hónapokig elemeztük.

valszeg többszáz év múlva lesz hasonló eset.

2020. nov. 23. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Melyik volt a brázi baleset? Kíváncsi vagyok rá, de nem ad ki semmit rá.
2020. nov. 24. 02:39
 13/18 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Braz: [link]
2020. nov. 24. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

[link]


Kérdező: egyébként nem mindig veszik észre. Van hogy kilométereken át húzzák akár kiszakadt forgóvázzal a siklott vagont. Egyszerűen akkora a vonóerő, és a szerelvény tömege, hogy meg sem érzi a mozdony.

https://www.youtube.com/watch?v=zrEYVNWGafc

2020. nov. 24. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
100%

#7: Itt látszik, mit csinál egy szétszakadt szerelvény.

https://www.youtube.com/watch?v=B3dgRmb4hrQ


A leszakadt kocsik fékvezetéke lerürült, és azonnal az összes kocsi vészfékezni kezdett. A hang alapján néhány tengely valószínűleg meg is csúszott.

Kb. 1:16-nál hallatszik egy jellegzetes hang, onnantól kezdve a szerelvény fékez. A leszakadt rész intenzívebben fékezett, mert a szét nem szakadt szakasz leürülése több időt vett igénybe, és a mozdony felől is kapott utánpótlást.

2020. nov. 25. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

[link]


Itt miért nem fékezett be a vonat akkor? Észre sem vették, amikor leszakadt. Szóval nem értem, kinek van most igaza?

2020. nov. 28. 20:10
 17/18 anonim ***** válasza:
100%

hátitt valami nem kerek az biztos.

A Dezsőkön önműmörő kapcsolókészülék van.

ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=LMvgCPmqYT0

ez összekapcsoláskor önműködően összekapcsolja a járműveket mechanikusan, pneumatikusan és villamosan is.

A 300km/h-val közlekedő ICE szerelvényeken is kb ugyanaz a berendezés van.

Itt valami komoly műszaki probléma lehetett.

Ha nem kapcsolódik össze rendesen a két jármű akkor el sem tudott volna indulni.

Illetve a vonat szakadása esetén jelzőst kap a mozdonyvezető.

Szóval tudni kellene a részleteket mi történhetett.

2020. nov. 28. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
A MÁV szerint szándékosan akasztották le a kocsikat, de a rajta utazók meg azt állítják, hogy menet közben váltak le. Ha szándékosan akasztották le, akkor miért a puszta közepén? És miért hagyták rajta az utasokat? Szóval valószínűbbnek tartom, hogy tényleg menet közben váltak le, de itt korábban írtátok, hogy akkor be kellett volna fékeznie a vonatnak.
2020. nov. 28. 20:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!