Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen módszerekkel lehet...

Milyen módszerekkel lehet csökkenteni a fővárosi utakon áthaladó forgalmat?

Figyelt kérdés

- Dugók vannak

- Egyre többen használnak alternatív közlekedési formát (tömegközi, kerékpár, roller stb)

- Mégis növekszik az autók száma


Felmerülő alkérdések:

- Mik az okai annak, hogy ennyien sokan járnak BP-n?

- Mik vezettek oda, hogy emellett döntöttek?

- Milyen alternatívát lehet találni?

- Miért nem ezeket keresik, az emberek?


Megoldási javaslatokat is várok, nem baj, ha nem kivitelezhető rövid távon. Új ötletek, új ismeretek miatt írtam ki a kérdést (és mert másik topiknál ebbe az irányba ment a beszélgetés, ami ott nem volt előnyös, itt meg teret lehet adni neki - köszi.)


Kérek kulturált vitát a témában. Érdekelnek az álláspontjaitok.



2021. febr. 15. 18:29
1 2 3 4 5
 1/42 A kérdező kommentje:

Válasz 16:39-es hozzászóláshoz:



A fővárosban egyre többen dolgoznak, mert vidéken és agglomerációban nincs fizető állás. Eközben akik ott laknak, azoknak eszük ágában sincs elköltözni, hiszen kultúra, oktatás és egészségügy szintén kimagasló színvonalú az ország többi pontjához képest. A lakosság száma folyamatosan nő. Betelepített vendégmunkások további fizetés csökkenést eredményeztek vidéken. Egyre nagyobb a munkaigény Budapesten, mert nőnek a cégek. Ez mind-mind hozza magával a nagyobb forgalmat.


Homokba dugott fejjel teljesen elveti mindenki az alternatív közlekedést, mert "ilyenek az emberek" ez nem is fog változni. Ha 8 égtájról jövők közül vonatonként csak 5-8 ember jönne kerékpárral, az közel 400 autóval kevesebb forgalmat jelentene óránként. 2.5 méteres követési távolsággal és egy 4.5 méteres átlag hosszal számolva ez két sávon keresztül 1.4 km hosszú, dugóban közlekedő tömeget jelent óránként. (persze a fő utakon eloszlik, nem egyszerre van jelen, mégis ábrázolható tömeg)


Minden évben van egy közlekedési hét, amikor ingyenes a kerékpárszállítás. Ilyenkor többszörös a kerékpárosok száma minden vonalon. Ez mutatja, hogy igény az van rá.



El lehet menni, hogy milyen megoldások léteznek a vízfejűség visszaszorítására kezdve a vidékfejlesztéstől, a külterületi ipari parkokig, az egyetemekre épülő képzéseket is beleszámolva, amit Audi folyamatosan csinál Győrben és amit a Continental és a Valeo megszüntetett Veszprémben.


Ilyenek is érdekesek lehetnek! :)

2021. febr. 15. 18:32
 2/42 anonim ***** válasza:
0%

Mert Budapesten a jelenlegi tömegközlekedés jelenleg nem valós alternatíva, a rollert meg nem is kommentálom, mert hatalmas baromság (jelenleg még KRESZ szabályozás sincs rá).

Egyébként megint egy téves állítással kezdődik egy ún. vitaindító téma. Honnan van az infód, hogy "Egyre többen használnak alternatív közlekedési formát ". Szerintem már ez egy téves állítás.

2021. febr. 15. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/42 anonim ***** válasza:
82%

Ez abból fakad, hogy egyre több az autók szàma. Mindenki kocsival akar járni.

Csak abba gondolj bele, hogy 20 évvel ezelőtt mi volt a családoknál az autós trend.

1 autó. Azzal elvitték a gyerekeket, apuka, vagy anyuka elment dolgozni kocsival, a màsik tömegközlekedéssel.


Ma viszont egy családba gyakori a 2-3 kocsi.

Én egy kis alföldi faluból vagyok, itt lakok.

Alig tudok olyan családot, ahol ne 2 kocsi lenne. És ez egy kis 2500fős falu, a homokhátságon.

2021. febr. 15. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/42 A kérdező kommentje:

#2: parancsolj itt egy bizonyíték arra, hogy nem téves az állítás:

[link]

[link]

2021. febr. 15. 18:44
 5/42 anonim ***** válasza:
42%
Na, megint az önjelölt közlekedési szakértő akarja feltalálni a spanyolviaszt... :))))
2021. febr. 15. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/42 anonim ***** válasza:
26%

Ferike, hitelesebb infókat légszíves, ne ezeket a megrendelésre készülteket, mert olyanból olyat hamisítanak, amit a megrendelő kér.

Bezzeg a rollerre nem érkezett reakció. :-)

2021. febr. 15. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/42 anonim ***** válasza:
100%
Valami gond akkor is van ezzel az állítással szerintem. Valahol írták, hogy a megkérdezettek 48 százaléka rendszeresen gyalogol vagy biciklizik. Ezt én csak úgy hiszem el, hogy szubjektív ítélik meg az emberek, mi a rendszeres. A tény, hogy brutálisan nő az autók száma. Veszprémben 2016-2020-ig +4000! Beteges...
2021. febr. 15. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/42 anonim ***** válasza:
100%
Budapesten is hasonló a tendencia, ott is pár év alatt +25.000.
2021. febr. 15. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/42 anonim ***** válasza:
51%

A bp-en átautózók elég jelentős része vidéki... csak úgy mondom...

Az ország úthálózatának szerkezete miatt kénytelenek a fővároson keresztül menni...

2021. febr. 15. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/42 anonim ***** válasza:
78%

Konstans igény mellett, mint bármely rendszer áteresztő képességét: vagy a keresztmetszetét (utak szélessége, sávok száma) csökkented, vagy a forgalom sebességét (sebességkorlátozás).

A harmadik, hogy maga a közlekedésre való igény szorul vissza - nem akarnak többet utazni az emberek és főleg nem autóval, mert megoldják otthoni munkavégzéssel vagy a magas adók miatt egyszerűen nem lesz vonzó az autózás.

Az összes forgalomcsökkentő program ezen 3 hatásmechanizmus valamely kombinációjára épül.

2021. febr. 15. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!