Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi az a barna kosz a magyar...

Mi az a barna kosz a magyar vasutak és vasútállomások mentén?

Figyelt kérdés

Miért nem takarítják, nagynyomású vízzel?

Eléggé gusztustalan.


[link]



2021. júl. 18. 15:06
 1/10 anonim ***** válasza:
32%
Mire gondolsz? A sínek között a termőföldre? :-D
2021. júl. 18. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
86%
Fékpor
2021. júl. 18. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

németeknél, hogyhogy nincs ilyen?

[link]

2021. júl. 18. 15:20
 4/10 anonim ***** válasza:
80%
Szerintem olaj, olajpára, amit belepett a por. A magasnyomású víz nem sokat tisztítana rajta, maximum szétszórná az egyenletesen leterített kavicsot.
2021. júl. 18. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

ahogy írják fentebb fékpor. Pontosabban inkább megrozsdásodott vaspor.

A régebbi vasúti kocsik illetve mozdonyok tudkós fékkel vannak ellátva. Ez úgy működik, hogy egy fék tuskót nyomnak a vonat kerekéhez és ahogy ezek összeszorulnak úgy alakul ki a fékhatás és válik hővé a mozgási energia.

Mivel a féktuskókat könnyebb cserélni mint a kerekeket, kerékpárokat így azokat gyártják jóval lágyabbra. Foszforral ötvözik, ettől puhább lesz és jobban kopik mint a kerék és ezért láthatod néha hogy szikrázik fékezéskor. A régi gyufákban is foszfor volt.

Itt az az íces alkatrész a féktuskó:

[link]

Lám ugyanolyan színe van mint a vasút körül mindennek :D

Szóval ennek a féktuskónak a porát és annak rozsdásodott változatát láthatod mindenhol. Ha megnézel egy nyílt vonalat ott nem nagyon látsz ilyent, mert ott nem fékeznek annyit a vonatok. Műholdképen, légifelvételen elég látványosan láthatóak ezek a foltok.


A modernebb vonatoknál más megoldás alkalmaznak, ezért nem keletkezik ilyen fékpor

Egyrészt az alkalmazott tárcsafékeknél műanyag fékbetéteket használnak ami nem porol annyira és persze nem is rozsdásotik,

Másrészt villamos fékezéssel az egész szerelvény érdemben lehet fékezni. A termelt villamos energia a hálózatba visszatáplálásra kerül.

Így természetesen sem por, sem rozsda nem kerül a pályára és amellé. Ezért nincs olyan sok retek a modernebb casutak környékén.

2021. júl. 18. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Fékpor, fémpor, ami rozsdásodik és egyéb szennyeződések. Mindenhol ilyen. A második képen egy frissen felújított szakasz látszik, nálunk is így néz ki az új sín és ágyazó
2021. júl. 18. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Ürülék is lehet?
2021. júl. 27. 22:45
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem, az nagyon kicsi mennyiség és azt az eső bemossa az ágyazatba.
2021. júl. 27. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Azért a magyarországi városok vasútállomásaira (még) nem jellemző, hogy ilyen tip-top állapotban lennének, mint a bajorországi Rosenheim állomása: [link] | [link]
2021. júl. 28. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
#5 válaszoló nagyon jól leírta. Letakarítani ezt a fémport sajnos nem lehet, a forró fémszemcsék beleolvadnak a kocsi ablaküvegébe, festésébe, mindenbe. Nem segít rajta a magasnyomású mosó, se semmi, csak az újrafestés. Egyébként a kocsikat, mozdonyokat mossák, ha nem mosnák, nem lehetne az ablakon se kilátni. De a fémpor nem jön le tőle.
2021. júl. 28. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!