Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért van az, hogy az emberek...

Miért van az, hogy az emberek legtöbbjének a kresz vizsgája minden nehézség nélkül megvan, ezzel ellentétben mikor a forgalomban kéne bizonyítani ott meg sajnos bukta?

Figyelt kérdés

Lassan el akarom kezdeni a jogsit de felmerült bennem minap ez?

Miért van ez így?? Hát ha az ember tudja a kreszt akkor a forgalomban minden rendben kéne, hogy mennyen.


Pl. Haverom is most megy negyedszerre vizsgázni, szegénynek már minden megvan csak ez hiányzik neki. Meg nem csak itt ő rá gondoltok hanem általánosságba mindenkire.

Ti mit gondoltok erről a dologról???


2008. dec. 25. 21:36
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Az én véleményem, hogy a kresz az "papíron", illetve "számítógépen" megy, kb. kívülről szemléled a forgalmat, viszont az autóban már te irányítasz, nem csak látod, hanem csinálod, nem csak elméletben gondolod végig, hanem ott a kezedben a kormány, a lábad alatt a pedál, rajtad is múlik egy közlekedési helyzet, és kicsit stresszesebb helyzet, mint az elmélet, amivel gyakorlatilag egy papírral, számítógéppel nem múlik rajtad mások élete, épsége, viszont ha bent ülsz az autóban, akkor igen, szóval nagyobb felelősség, nagyobb kockázat, és ha valaki stresszes egy vizsgahelyzetben, és nehezen enged fel, hát nehezebben teljesíthet a gyakorlatban.


Egyébként öcsém is most csinálja a jogsit, nem tudom, milyen lesz a gyakorlatban, de kreszből már másodszor bukott (mindkétszer 1-2 ponton múlt).

2008. dec. 25. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Forgalomban nem csak a táblákat kell figyelni, hanem a többi közlekedőt is: autókat, gyalogost, motorost, teharautót, villamost, buszt, mindent. Plusz a sávokat, a sebességet, a váltásra kell figyelni, és tudni kell, hogy merre is kell menni. Kezdő vezetőknek még pl a váltás is nehézség néha (ne pörögjön fel a motor, ne csússzon nagyon a kuplung, ne ugorjon vagy torpanjon meg az autó). Így tényleg egy összetettebb feladat.

Mint gyakorlott vezető más már a helyzet. A táblákat a szemem sarkából is észreveszem, illetve tudom, hogy hol keressem őket. Igazából rutinmunka a sebességváltás, a sávváltás. Eleve az elindulás, a másik mögött haladás, a másik mögött centikre való megállás. Na ez a fajta rutin nem megy bele hip-hopp abban a 15-20 forgalmoban eltöltött órában az emberbe. A gyakorlat egész más mint az elmélet, nem csak a táblák ismeretéből áll. Nagyon nagy a felelősség is, hiszen az autóval mindenki egy tömegpusztításra alkalmas fegyvert kap a kezébe!!!

2008. dec. 25. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
93%

Na majd ha bekerülsz forgalmoba, meglátod, hogy a gyakorlat és elmélet messze nem ugyanaz.

Ettől függelenül nagyon sok ember akar megtnanulni vezetni, de nem mindenkinek van hozzá érzéke. Sok múlik az oktatón is, illetve az előképzettségen, pl én már rég tudtam vezetni (elvégre a kocsi nem jogsival megy), mikor elkezdtem a tanfolyamot, és átmenetem elsőre. De van aki tök 0ról indul, neki sokkal nehezebb. Aztán olyan is van, akiek nem kéne vezetni, mert teljesen antitalentum.

Fő gond sztem a hozzáállás. Míg mondjuk egy pilóta, vagy búvár igazolványnál tudatosítják az emberben, hogyha hülye, akkor le lesz tiltva, addig a vezetést, mivel sokan csinálják, már joguknak érzik az emberek. Nincs bennük tudatosítva a felősség, így a tudásukat sem áll érdekükben növelni, elég nekik ha éppen átcsúsznak a vizsgán.

2008. dec. 25. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

A kresz egy elméleti tudás.

Gyakorlatban alkalmazni úgy, hogy még vezetsz is , és a forgalom összes résztveőjét figyelned kell,és minden pillanatban megfelelő döntést hozni, ez azért nem egy pár óra alatt megszerezhető rutin

2008. dec. 25. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim válasza:
100%

Szerintem az sem mindegy, hogy a kreszvizsgán - akár kihasználod, akár nem - azért van 1 perced végiggondolni az adott szituációt. Viszont a gyakorlatban pillanatok alatt kell meghoznod a döntést, mert senki nem tolerálná, ha egy percig állnál az út közepén és gondolkodnál, hogy most akkor ki mehet előbb, vagy beállhatsz-e oda, stb.

[Volt kolléganőm 3x bukott meg a kreszen, nem tudom, mennyi a túlélési esélye (meg járókelőké), ha egyszer kiengedik a forgalomba :P]

2008. dec. 26. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim válasza:
100%
A forgalmi vizsgán ott van egy vizsgabiztos, akinek ha 10 "páciense" van, abból felét átengedi, felét nem, mert a statisztika így kívánja. Emellett néha olyan indokokkal húznak meg, amik nevetségesek. Szerencse kell, hogy kihez kerülsz. Persze ha jól megy minden, nem húznak meg. De azért hallottam már érdekes eseteket..
2008. dec. 26. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Azért, mert a kresz vizsga 1342 db tesztkérdésből van kiválogatva, amihez megoldás is van, tehát a hülye is meg tudja tanulni. Ellenben a forgalom ennél jóval összetettebb, illetve a már említett "kötelező buktatási arány" is belejátszik.
2008. dec. 26. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon sokan úgy tanulják a kreszt, hogy a három válaszból ugye a jót kell kiválasztani. Namármost a leleményesebbje úgy csinálja, hogy a megoldókulcsból, a jó válaszokat bekarikázza, és CSAK azokat olvassa el. Így mikor a vizsgán olvassa, csak a jó válasz lesz neki ismerős. Szerinted mekkora tudás van emögött?????Na meg ugye minden hülye be tudja magolni a kérdéseket...Szerintem a kresz úgy fölösleges ahogy van. Meg kéne normálisan tanítani a táblák jelentését, kanyarodási szabályokat, és rutin és forgalmi vizsgák számát sokkal többre emelni, sokkal szigorúbban venni a vizsgáztatást, és a legkissebb határozatlanság , bizonytalanság esetén buktatni!!!
2008. dec. 26. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%
Nekem másodjára lett meg a forgalom, és nem azért, mert nincs tudás, hanem mert direkt úgy adta ki az oktató a feladatot, mikor a táblát már elhagytuk, azaz nem tudtam megnézni, hogy ott lehet-e visszafordulni vagy sem. Az életben általában tudjuk merre kell menni, és tudjuk figyelni. A vizsgabiztos direkt meghúz sok embert, hogy jöjjön be pénz, a számítógép nem tud szivatni, a vizsgabiztos tud.
2008. dec. 26. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
en kitartok a regi jo mondas mellett miszerint amig nem vezettel 100.000km-t addig nem vagy JO sofor. persze h van aki 10.000utan is jol vezet, van aki 50.000utan se. de a tapasztalaton nagyon sok mulik mert a mozgasok nagy resze reflex-szeruve kell valjon h ne csak a kuplungon fojjon a fejed hanem tudj figyelni a forgalomra,stb-re is. marpedig a par oras vezetes a kresz soran (amikor megcsak nem is erszed igazan a felelosseget mivel az oktatonak is van pedalja) nem lehet tenylegesen megtanulni vezetni. az igazi tanulas a jogsi utan kezdodik.
2008. dec. 31. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!