Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A 80/90-es években trabantozni...

A 80/90-es években trabantozni vagy tömegközlekedni számított lenézettebbnek?

Figyelt kérdés

Csak mert akkoriban sokkal többen tömegközlekedtek, az emberek nagy részének a busz/vonat jelentette az egyetlen lehetőséget a közlekedésre, egy mindenek felett intézményesült közlekedési forma volt. Ma is sokan tömegközlekednek, de közülük sokan bármikor megengedhetnének egy saját kocsit, és inkább megszokásból/kényelemből tömegközlekednek.

Ma sem néznek le/tartanak csodabogárnak vkit, aki tömegközlekedik. Fentiek miatt régen bizonyára még kevésbé.

Ma trabantozni egy vicces menőzés, akkoriban azonban jól emlékszem, egy viccesen szánalmas dolog volt. Rengeteg vicc volt róla, milyen nevetséges a Trabant, és ezeket maguk a trabantosok is egyetértőleg osztották.

Viszont mostanában többször hallom, micsoda megvalósult álom volt, aki Trabanthoz jutott, mert elvitte háztól házig, védte az esőtől, és nem kellett többé buszra várnia. Tehát akkor magasabb társadalmi státuszba került, mint akik tömegközlekedtek.

Vagy úgy kell ezt felfogni, hogy az autósok rivalizáltak egymás közt, de békén hagyták a nem autósokat, mondván az egy rajtuk teljesen kívülálló létforma?

Kb. ahogy fiúk versengenek egymással, ki az erősebb, de nem versengenek pici gyerekekkel, meg lányokkal se, még ha amúgy simán le is győznék őket, mert az nem sportszerű, és arra vannak programozva, hogy saját köreikben versengjenek. Pont erről jut eszembe: családunkkal akkoriban még buszoztunk, de a Trabant nekünk is humoros volt – lehet ugyanazért, amiért pl. fent említett fiúk körein kívül álló lányoknak is vicces a folyton kikapó leggyengébb fiú? Bár utóbbi azért van, mert a fiúk azzal, hogy sportosak, ösztönszinten épp a lányoknak akarnak imponálni. Az autósok nem a buszozóknak akarnak imponálni, noha pl. akkoriban irigyeltem őket, és kiskamaszként még a zsebpénzemmel is azért spóroltam, hogy egyszer majd autóm lehessen.


febr. 26. 20:45
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
87%
A legizgalmasabb az volt, amikor egy Daciából kiszállt 14-16 román menekült.
febr. 26. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Értelmes emberek között akkoriban sem volt "viccesen szánalmas" dolog. Szerintem ez inkább amolyan balkáni autós szokás volt mint ma. Most a BMW-s lenézi a Suzukist, régen meg a Ladások nézték le a Trabantot. De valójában messze nem volt ekkora különbség (keleti) autó és autó között.
febr. 26. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Szerintem eleve ott értelmetlen a kérdés, hogy buszon ülve nyilván könnyen nézelődik az ember.


Gyerekként, fiatalként buszról nézve nyilván nem a Suzuki vagy Trabant érdekelt, hanem megnéztem a Ladákat meg Audikat. Felnőttként meg úgy vagyok, hogy sokkal kevésbé érdekel a márka, simán vennék egy Suzukit is, csak legyek független a tömegközlekedéstől.

febr. 26. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
73%

„micsoda megvalósult álom volt, aki Trabanthoz jutott...”


Nem mondanám. Már a 70-es évek elején is elérhetőek voltak a Skodák, Ladák, "nagypolszkik", habár elég sokat kellett várni mire leszállította a Merkur. De ezek autók voltak, nem valami büdöset pöfögő plasztik tragacsok.

Tömegközlekedéssel vagy biciklin munkábajárni (autózás helyett) is teljesen természetes dolog volt és ha valami jó volt a szocializmusban akkor pont ez hogy sokkal mérsékeltebb formái voltak a kivagyiság hangsúlyozásának a kisebb vagyoni különbségek miatt.

febr. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
#4 Hány embert ismersz, akinek Nagypolskija volt a 70-es években? A legtöbben tényleg örültek a Trabantnak.
febr. 26. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
#5 apámnak az volt akkoriban..
febr. 26. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Nem volt szánalmas dolog.. nem volt menő sem, de legalább volt valami guruló doboza az illetőnek.. vérszívás viccelődés nyilván ment, de ez a ma divatos direkt, agresszív lenézés, köpködés tuti nem volt.
febr. 26. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Te félre beszélsz, " inkább megszokásból/kényelemből tömegközlekednek. "

Talán az autózás szól a kényelemről.

febr. 27. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#5: „Hány embert ismersz, akinek Nagypolskija volt a 70-es években?”


Például nekünk is az volt 1977-től :-)

Tény hogy jóval kevesebb volt belőle mint a hasonlóan Fiat licencű Zsiguliból/Ladából, de a nagy és kis Polski is jött folyamatosan a KGST keretében, ráadásul jóval kevesebbet kellett rá várni a Merkurnál mint a Ladákra vagy Skodákra.

És nem akarom kétségbe vonni hogy voltak akik jobb híján örültek egy Trabinak is "első autó" céljából, de a legelterjedtebb kétütemű 26 (!) lóerős motor végelgyengülten szar volt még a keleti blokkon belül is.

febr. 27. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
#9 ahaa.. szóval ti vettétek meg, krémszínű volt? :)
febr. 27. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!