Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért tolják az uszályokat és...

Miért tolják az uszályokat és miért nem huzzák őket a dunán?

Figyelt kérdés

2012. febr. 8. 14:48
 1/5 anonim válasza:
Tolás közben írányíhatóbbak. drótköteles húzásnál meg fordulhat és oldla irányban is sodródhat.
2012. febr. 8. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
54%
Ha húznák a hajócsavar által keltett örvénybe húznák bele ami nagy energiatöbbletet jelentene.
2012. febr. 8. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Elsőnél a pont a második zöldséget beszél.

Pont,hogy a turbulencia által felkavart víznek nincs felületi feszültsége,szinte akadálytalanul siklik bármi a farvizen.

Amikor még kajakoztam a legkiváltságosabbaknak megengedte az edző,hogy közvetlenül a motorcsónak propellere mögött lapátoljanak ahol fokozatosan gyorsítva hihetetlen sebességet lehetett elérni.

2012. febr. 8. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat
2012. febr. 8. 16:55
 5/5 anonim ***** válasza:

1. előny: tolásnál a tolóhajó és a tolandó egységek egy merev köteléket alkotnak, szabad az átjárás, tehát! nem kell a továbbítandó egységekre külön személyzet, elég 2-3-4-5 ember csak a tolóhajóra. vontatóhajó által vontatott uszályra kell külön matróz és kormányos, aki az uszály kormánylapátját irányítja, hogy a dróton húzott uszály a vontatóval összhangban forduljon pl. egy ívben stb, illetve kell a vontatóra külön valaki, aki a csőrlőket folyókanyarokban ill fordulásnál kezeli (enged a kötélre vagy beszedi), tehát így kb duplája/triplája a személyzeti létszám.


2. előny: tolóhajóval veszély esetén azonnal megállsz, ha a farhorgonyt kidobod. vontatónál az uszályokon a lapátkiképzés miatt nincs horgony, a vontató meg ha hátul bármit is kidob, a saját vontatmánya belerohan, tehát vontatóhajó csak úgy tud megállni, ha előbb megfordul, és "kiborítja" az uszályokat (völgymenetből hegymenetbe).


3. előny, ami már elhangozott: sokkal biztonságosabb így irányítani és sokkal egyszerűbb (kevésbé időigényes összerendezni az egységeket cugozásnál pl) és áttekinthetőbb is az egész rendszer.


a vontatás elavult módszer, amikor még a tolási technika nem volt kifejleszve, ezt alkalmazták. erősen szabályozatlan, kanyargós folyószakaszon azért vált be régen, mert így, a nem merev kötelék szépen fel tudta venni a kanyar ívét. ám ahogy szabályozták a folyókat, erre nem volt szükség, és a zsilipeken való áthaladást is nehezítette, hogy a vontatmány szanaszéjjel lengedez.


ma vontatóhajót már csak mentésre, előfogat adására illetve különleges vontatmányok (állóhajók, bontani vitt uszályok, pontonok, stb.) továbbítására használnak... illetve múzeumként. ;)

2012. febr. 10. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!