Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Megvalósítható-e az alábbi...

Megvalósítható-e az alábbi vasúti viszonylat: Debrecen-Sáránd-Berettyóújfalu-Szeghalom-Vésztő-Köteg yán-Gyula-Békéscsaba-Orosháza-Hódmezővásárhely-Szege d?

Figyelt kérdés

Az egész vonal kétvágányos és villamosított lenne, és a 200km/órával közlekedő vonatokat is elbírná. A vasútvonal Sárándig a meglévő vonalat használná, természetesen újjáépítve a legújabb rendszerekkel, aztán Berettyóújfalun át Gyuláig teljesen új szakaszon menne. Meglévő állomásokat is érintene ez a vonal.

Békéscsabától Szegedig pedig a meglévő vonalon közlekedne a vonat, azt is újjá kéne építeni, és a legújabb rendszerekkel kéne ellátni.

A vonalon két órán át IC-k is közlekednének 160-nal.


2012. okt. 7. 13:08
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Megvalósítható lenne, csak kérdés, hogy lenne-e értelme. Nem hiszem, hogy ezen a viszonylaton van akkora forgalom, ami miatt érdemes lenne kétvágányú, villamosított, 200 km/órára alkalmas (tehát szintbeni kereszteződés nélküli) pályát építeni, főleg akkor, ha nem is fog rajta ennyivel vonat járni. És azt sem tudom, kell-e óránként IC erre a viszonylatra. Ha már vonalrekonstrukcióról, ETCS-ről és egyéb új technológiákról van szó, akkor jó lenne talán a fővonalakat használhatóvá tenni, mert finoman szólva is vannak még bennük lehetőségek.
2012. okt. 7. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Alapvetően nem lenne rossz kicsit oldani a vasúthálózat Budapest-központúságát, ám a felvázolt vonal nem annyira esik egybe a fő tranzitútvonalakkal, ami a megtérülést erősen kétségessé teszi. Én inkább a meglévő vasútvonalak menetrendi szerkezetét módosítva biztosítanék közvetlenül vagy szolnoki közös peronos átszállással Békéscsaba felé jobb eljutási lehetőségeket. Szegedre ez ma is adott. Az áruszállítás szempontjából pedig a Budapestet délről kerülő V0 vonal projektje tűnik jobban megtérülőnek.
2012. okt. 7. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
szerintem kiváló ötlet. a fentebbi hozzászólóknak: a járatok kihasználtságáról csak annyit, hogy csúcsidőben zsúfolásig tömve vannak a vonatok Szeged és Bcs között, leginkább az egyetemisták miatt, de még a legelső járatokon is szépszámmal vannak, más kérdés, hogy a 200kmh-val közlekedő vonat nem állna meg minden falunál, így egy jelentős szegmens átállna más tömegközlekedési forma használatára.
2012. okt. 7. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Az IC csak 160-nal menne, és csak kétóránként. Személyvonatok pedig 30 percenként. Szerintem lenne kihasználtsága, leginkább a turisták használnák. És de jó lenne, Debrecenből könnyebben el lehetnek így jutni Békéscsabára és Szegedre. És ez visszafelé is így lenne.
2013. júl. 1. 10:47

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!