Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A gumiszerelők és az autószere...

A gumiszerelők és az autószerelők egy része miért nem vigyáz az ügyfeleik autójára?

Figyelt kérdés

Gyakran szembesültem azzal, hogy ha elvittem az autót szerelőhöz, vagy gumishoz, akkor nem a rendes emelési pontokon emelik meg, hanem csak úgy alátolják az emelőt és ahol érik, ott emelik meg, sokszor megnyomva ezzel az alvázat, vagy a küszöböt, vagy a műanyag elemeket eltörik.

A másik kedvencem, amikor az első emelési ponton emelik meg az autó egyik oldalát teljesen, eszükbe sem jut, hogy ezzel csavarodik a karosszéria. Igaz ha csak annyira emelik meg, hogy az első kerék emelkedjen el, akkor is csavarodik valamennyire, de azért nem annyira, amikor már az autó fél oldala lebeg. Miből tartana hátra is tenni egy nyamvadt emelőt? Vagy ha nincs, egy vállalkozásnak akkora tehet egy plusz krokodil emelőt venni 10 ezerért?

Ha szerelnek egy autót, akkor sokszor még arra sem veszik a fáradtságot, hogy egy pokrócot terítsenek az autó sárvédőjére, ahonnan a motor felé hajolnak, hogy nehogy összekarcolják a fényezést, vagy összekenjék olajjal.

Ugyan már, minek rá vigyázni, elvégre a másé nem? Vagy ezt hogy gondolják? Már nagyon fiatal autókon is láthatók a trehány szerelők nyomai.

Márkaszervizekben általában látom, hogy még az ülésre, a kormányra is nylont tesznek, a motor szerelésekor egy védőt tesznek oldalra, az emelést is csak csápossal oldják meg, nem krokodillal. Ezt miért nem tudja megtenni egy független szerviz?



2013. okt. 4. 08:43
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:

Az autót nem csak ott szabad megemelni, ahová a kézkönyve a gyári emelőjének a helyét jelöli!


"Gyakran szembesültem azzal, hogy ha elvittem az autót szerelőhöz, vagy gumishoz, akkor nem a rendes emelési pontokon emelik meg, hanem csak úgy alátolják az emelőt és ahol érik, ott emelik meg, sokszor megnyomva ezzel az alvázat, vagy a küszöböt, vagy a műanyag elemeket eltörik."


Gyakran? Milyen helyekre jársz te? Ha pedig láthatóan megnyomott vagy eltört valamit, akkor első egy tockos, aztán nyitogathatja a pénztárcáját!

Bár lehet, hogy csak szerencsém volt,de nekem még semmit se törtek el vagy nyomtak meg.


"A másik kedvencem, amikor az első emelési ponton emelik meg az autó egyik oldalát teljesen, eszükbe sem jut, hogy ezzel csavarodik a karosszéria."


Igen csavarodik, de ugyanez történik vele amikor közlekedsz gödrös úton, vagy felparkolsz a járdára. Viszont utána visszaáll, szép is lenne ha úgy maradna, és csak sík úton lehetne használni az autót lehetőleg a kanyarokat is kerülve!

:D


A letakarással egyetértek, ne karcolják vagy kenjék össze. Bár ezt egy értelmes szerelő ember megoldja.

2013. okt. 4. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
Nekem vajbőrös a Volvom. Én már mondtam szerelőnek amikor be akart ülni melós ruhában, hogy te oda be nem szállsz. Csak lesett, de gondolom rájött, hogy nem véletlenül mondtam.
2013. okt. 4. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 A kérdező kommentje:

"Az autót nem csak ott szabad megemelni, ahová a kézkönyve a gyári emelőjének a helyét jelöli! "

Nem csak a kézikönyv jelöli, hanem ha veszi a fáradtságot valaki és alánéz, akkor láthatja ezeket az emelési pontokat. Elhiszem, hogy szinte bármelyik ponton alátámasztható az alváz az emelővel, de ezek a legbiztonságosabbak, ezeknél megemelve biztosan nem történik semmi baj. De van aki még erre sem veszi a fáradtságot és csak belöki valahova az emelőt és már emeli.


"Gyakran? Milyen helyekre jársz te?"

Lehet, hogy neked volt szerencséd, de az is lehet, hogy csak nekem balszerencsém. Én azt figyeltem meg, amit az előbb írtam, csak alálökik és emelik.

Van olyan is, amikor csápossal emelnek, de annak a karjai már elhasználtak és lefelé hajlanak, ezek megnyomják a küszöböt. Ezeket se tartana sokáig megjavítani.


Tudom, hogy csavarodik a mindennapi igénybevételek során is a karosszéria, de nem olyan extrém módon, amikor egy emelési ponton akarják szinte az egész autót megemelni egy krokodilemelővel. Lehet, hogy bírja a karosszéria, csak elég rossz látvány. Mint az offroad teherautó versenyeken, amikor 2 keréken billeg a nagy tömeg.


Előző :) Igen én is így fogok tenni legközelebb, csak nem mindig figyelek oda.

2013. okt. 4. 09:59
 4/29 Dörmögő ***** válasza:
100%
Igazából nem nagyon értem hogy az autó sarkát miért kell egyáltalán extrém módon megemelni. Ha gumisnál vagy és egyesével emelnék a sarkokat akkor is elég annyira hogy a kerék elemelkedjen a földtől. Ha meg szerelőnél vagy akkor szinte mindenhol van akna amelyen keresztül alá tudnak menni a kocsinak, vagy olyan emelő ami az egész kocsit egybe emeli.
2013. okt. 4. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:

nyolc éves a kocsim, bizony látszik rajta, hogy nem ott emelték ahol kellene..

...pár éve, amikor szóltam a másnapos mesternek, hogy ne dohányozzon a kocsiban, az volt a válasz, majd kiszellőzteti..aztán magyarázhattam a nejemnek.


de lehetne sorolni kulturált helyeket is..

2013. okt. 4. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
Az én mostani kocsim nem csavarodik (ez az első, amelyik nem teszi, ha egy ponton emelik)
2013. okt. 4. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
15%

Nem autokat javitok hanem traktorokat! Az egy két éves gépek elég szép belsövel jönek! Ugy öszintén (na csak mert anonim oldal) sz@runk rá h mijen olajos lesz.... Fönök azt akarja h minél elöb kész legyen a gép! Ugyhogy kiprobáláskor lazán behupanok az ülésbe és agy ki neki amit bir! Majd biztos keresgetek takarot meg minden hü*eséget ami idöbe telik!

Kivülröl meg nem baj ha olajos lesz..... Magasnyomású mosó majd leviszi.....

2013. okt. 4. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
Én nem tapasztaltam még ilyen dolgot, igaz mindig ugyanarra a helyre járok, szinte haver vagyok a szerelővel, de minden autóra igy vigyáz, nem csak az enyémre.
2013. okt. 4. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
77%

Az ilyen tulajdonosi kényeskedés csak az első karcolásig tart. ;-)


Amúgy a szerelők meg gumisok tapasztalatból tudják, hogy hol szabad egy öregebb autót megemelni, és hol áll fenn annak a veszélye, hogy a belülről már rozsdásodó lemez berogyik, eldeformálódik. A gyári emelési pontok (köszöbön) tipikusan ilyenek, ezért szokták a lengőkarok bekötési pontjai alá lökni a csápot. Ha ott is berogyik az autó, akkor meg már jobb, ha azzal a tulaj nem is indul el sehova. :)

2013. okt. 4. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
100%

" Ugy öszintén (na csak mert anonim oldal) sz@runk rá h mijen olajos lesz...."


Pont ilyenek a szerelők abban a műhelyben is, ahova mi járunk. Képesek egy óra alatt olyan szinten összetaperolni olajos kézzel a fehér kamiont - nem értem mi a fxt tudják fogdosni kívülről, amikor nem ott tákolják.. - hogy az valami borzalom. És ha az az olajos poros dzsuva rászárad, azt nem hozza le a magasnyomású mosó, már próbáltam párszor. Lehet szépen vinni a gépet a kamionmosóba, ott a vegyszer lehozza. 12500, hurrá...


A beülésre meg csak annyit mondok, hogy vesztek egy 500db-os átlátszó polietilén üléshuzatkészletet, kerül is kb 20 forintba darabonként és ráhúzzátok az ülésre, probléma áthidalva. Szerintem ennyinek bele kell férnie a 5-6-7000 forintos alapóradíjba.


Erre a tulajdonosi kényeskedésre csak annyit - és ezt most ne vegyétek magatokra - de ha én vagy xy vigyáz a saját autójára/munkagépére és elviszi hozzátok, hogy igénybe vegye a szolgáltatásotokat akkor az lenne a minimum, hogy ti is úgy vigyáztok rá, nem csak arra ami tiszta hanem az összesre. Kb ezért tart itt ez az ország, mert mindenki magasról sz@r|k mindenre, ami nem a sajátja ( és ez alatt nem csak az autókat értem )...

2013. okt. 4. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!