Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » MIért van a, hogy japánban 6...

MIért van a, hogy japánban 6 másodpercet késett a vonat 1 év alatt, és le akarják csökkenteni 2 mp re mert nekik az sok, nálunk meg egy év alatt 2 évet késik a vonat és lesz Rják?

Figyelt kérdés
2010. ápr. 24. 14:01
 1/7 anonim válasza:

Mert ezért már le is mondott az ottani "MÁV" vezetője.

Ilyen Japánban nem fordulhat elő. Úgy látszik a mostaninak vastagabb a bőr a pofáján.

2010. ápr. 24. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Mert ez ilyen elcseszett ország
2010. ápr. 24. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Hát azért ez már nem normális. Az emberek nem robotok. El tudom képzelni, hogy ha köd van és emiatt 2 percet késik, selyemzsinórt küldenek a mozdonyvezetőnek.


Persze, legyen pontos, de azért ez picit túlzás. Nálunk csak pályafelújítás, géppark frissítés és Gaskó Pista internálása kéne. Nem is lenne több gond a szeszával.

2010. ápr. 24. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ez csak statisztikai átlag. Szerintem nem minden vonat késik ennyit, hanem azt jelenti, hogy minden 10. vonat késik mondjuk egy percet, akkor ezt elosztva 10-zel jön ki a 6 mp. Ha 2mp-re akarják csökkenteni, az azt jelenti, hogy ezentúl csak minden 30. vonat késik egy percet.


De azért azt is vegyük figyelembe, hogy ott egyes vonalakon olyan sűrűn mennek a vonatok, mint nálunk a metró, úgyhogy egy perc késés is tud zavart okozni.

2010. ápr. 24. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

meg azt is figyelembe kell venni hogy ott egy SOKKAL fejlettebb - összehasonlíthatatlanul fejlettebb vonatirányító rendszer van. Amíg nálunk a Vili bácsi kibaktat váltani a Nyugatinál, néha elalszik munkaidőben, de legalább sztrájkol amikor kell, addig nem is lehet elérni ilyen pontosságot. Nem egyszer volt már olyan hogy a mozdonyvezető ~ 1 percig dudált , az alvó masiniszták felébredtek és máris mehettünk tovább. Teljesen ok nélkül álltunk (illetve hát nekik is kell valamikor aludni, ha ez ok). És ha mi állunk akkor az egész vonal áll mögöttünk (bp-szolnok, viszonylag nagy forgalom), mivel a biztonsági rendszer nem enged be más vonatot mögénk amíg el nem indulunk.

Tehát én a problémát az emberi munkaerő túl nagy szerepében látom. Simán lehetne központból elektromosan váltani a váltókat, 1 egér kattintással. Csak persze ki kellene építeni.


Mellesleg érdemes megnézni azt is hogy Japánban mennyivel mennek a vonatok. Ami itt van vasúti pálya az ahhoz képest szántóföld, és ezt sem én találtam ki.


Pluszba még ehhez jön hogy a Japánok közelebb állnak a robotokhoz mint emberekhez :D Nekik az az életcéljuk hogy tanulnak, kapnak egy állást, életük végéig ott dolgoznak, ilyen hogy munkahelyváltás nincs. Laknak egy 10-20m^2-es lakásban, az tökéletes. És nincs annál nagyobb érdem mint ha a közös céges temetőben temetik el őket haláluk után.


Ehhez képest itt mi van. A fejesek ott fúrják egymást ahol tudják és mindenki annyit sikkaszt amennyit nem szégyell.

2010. ápr. 24. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ha már fejlett vonatirányítás. Egy idehaza a 70-es, 80-as években telepített, még fejlettnek számító bizber néha többet bír el, mint a számítógépes hiperszuper csoda. (Nem japánban, mert ott magába szúrná a kardját a forgalomirányító.), hamem idehaza. Úgyhogy nem mindig a korszerű a legjobb. Odakint lehet, de itthon nem.
2010. ápr. 24. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
a biztosító berendezések nélkülözhetetlenek, erről nincs is vita. De nem segítik a forgalom gördülékenyebb lefolyását..
2010. ápr. 24. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!