Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Konténeres kamionos munkánál...

Konténeres kamionos munkánál mik a nehézségek? Vagy mit kell tudni egy sima pótoshoz képest?

Figyelt kérdés
2016. dec. 11. 22:00
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Baromi sok üres idő a rakodókon, konténert tapasztalataim szerint tovább tart megrakni. Na meg a terminálon kell fegyelem
2016. dec. 12. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Hát de pont ez lenne a lényege, hogy a konténer előre meg van pakolva, te csak felveszed és mész.

Németországban elterjedt ez a szállítási forma, de ott forgózsámolyos utánfutókkal. Na ezért qrva nehéz. Forgózsámollyal iszonyú nehéz tolatni, és ilyen 2 centis pontossággal be kell told a pótot a konténer lábai közé, hogy fel tudd venni a konténert. Rövid fuvaroknál ezt naponta 2-3x is el kell játszani. De ha megtanulod, utána már lazán megy, legfontosabb, hogy a sofőrnek szinte soha nem kell pakolni.

2016. dec. 12. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Köszi. Én sem láttam még hogy a sofőr áll a nyitott konténerajtónál és várja hogy megpakolják.
2016. dec. 12. 18:41
 4/14 anonim ***** válasza:
2016. dec. 12. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

ez hülyeség amit a 2. mond.

Valóban a na'ciknál a forgózsámolyos az elterjedt, de csak ott, ez megint ilyen überalleses hülyeség, mert sehol máshol nem látni, nem véletlen, mert semmi értelme, a tandem még jobban is kanyarodik.


Mellesleg ez az egyik fajtája, az elterjedtebb inkább a kikötős konténerezés, amikor rádrakja a daru, lerögzíted a 4 vagy több pontos egy sasszeggel, és már viszed is, lerakásnál meg vagy megint egy daru veszi le, vagy kinyitod az ajtót és a rámpára tolatsz. De amúgy ugyan úgy van üres konténer megrakás rámpán, a sofőr kinyitja az ajtót rátol és a fülkében telefonozik mert ennyi a dolga, megrakják becsukja és már megy is

2016. dec. 12. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Na úgy látom van egy kis zavar a fejekben ismét.

Amit a második ír, az a cserefelépítményes. Ott tényleg előfordulhat zsámolyos vagy tandem, mert a cserefelépítmény két részre van bontva. Az egy külön világ ami szépen szorul vissza, mert a konténer egyre elterjedtebb.

Amire a kérdező gondol az a 20-30-40 lábas nagykonténer szerintem. A fém oldalfalú, halmozható. Ezeket nyergesek mozgatják gyakorlatilag kivétel nélkül, ritka eset, hogy két 20 lábast visznek alvázon és pótkocsin, de akkor sem lehet lábakra leállítani.

Konténernél viszont igenis várni kell. Mert általánosan kétféleképpen rakodják: Terminálon/kikötőben: szabályos rend szerint, darukkal. Itt azért viszonylag nagy a várakozás, mert sok esetben darabra pontosan meg van határozva milyen sorrendben szedik a konténereket. Ami mondjuk egy 10.000 TEU konténerhajnál több napos művelet is lehet. Gondolom a fentiekből logikus, hogy az autóknak a megfelelő sorrendben és ütemben kell odaállni a daru alá. A második verzió, amikor a konténerek kiszállításra kerülnek a feladóhoz üresen, vagy a rakott konténer a címzetthez kirakodásra. A cégek nagyon nagy többségénél nincs konténerdaru. Az autó simán mint egy nyerges, farral rááll a rámpára és rakodják. Mivel a szállítmányozó cégek 4-5 óra ingyenes rakodási időt biztosítanak az ügyfeleiknek ezért nyilván senki sem kapkod, hogy a macerásabban rakodható konténert csinálja.


Első voltam

2016. dec. 13. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

6

A várakozással mi a gond?

Ha napidíjban dolgozol akkor gondolom semmi.

Vagy csak teljestményben akarnak alkalmazni? Mert úgy én már nem sofőrködnék sem konténert sem mást.

2016. dec. 13. 12:34
 8/14 anonim ***** válasza:
Konténerezés csak inkább néhány nyugati államban jellemző, és ott csak napidíjban fizetik a sofőröket.
2016. dec. 13. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Hát ha nulla produktivitással tudod élni az életed és nem zavar, hogy rohansz a lerakóra aztán órákat vársz, majd újra rohansz mert késel az előző várakozás miatt akkor nekem aztán mindegy.
2016. dec. 13. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Ha a pénzt nem érinti a sok várakozás mert napidíj akkor semmi gond, sőt sokkal biztonságosabb várakozni mint közlekedni.

Nulla produktivitás? Na mindegy, ezt hagyjuk. Ismerem produktívékat akik 80-al vágtatnak át a falun mert ők teljesítményben vannak.

2016. dec. 13. 16:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!