Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kamionoknál, teherautóknál,...

Kamionoknál, teherautóknál, buszoknál előfordulhat a kézifékes elindulás, vagy ezek 1-esben is simán képesek elindulni a legmeredekebb emelkedőn is?

Figyelt kérdés
Azt hallottam hogy mivel sokkal nagyobb nyomatékuk van, mint egy személyautónak nem igazán kell kézifékes indulást csinálni, plusz sima elinduláskor kuplunggal megindítás után kell gázt adni, mert leéghet a kuplung.
2017. máj. 8. 22:11
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Természetesen teherautóknál is van kézifékes elindulás, jogosítvány szerzésénél tanítják is.
2017. máj. 8. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Az autóval is elbírsz indulni, csak visszagurulsz, azért kell a kézifék. 40 tonnás kamionnál ez még fontosabb.
2017. máj. 9. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

hát kézifék nélkül elég macerás lenne elindulni 40 tonnával emelkedőn felfele, amúgy ezeken kissé más kézifék van, egy kis kar, amit kihúzol, majd hátrahúzod. Blokkolja az összes kereket, a légféken keresztül.

(de jó, hogy gki-m is van, és totál elfelejtettem már az egészet...)

2017. máj. 9. 03:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Nem hátra, lefele. :) Nekem GKI-m sincsen, se jogsim még.
2017. máj. 9. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Hogyne kellene a kézifék, marha sok ám 40 tonna. Amellett a legtöbb kamion ma már automata váltós, ergó nincs kuplungpedál.
2017. máj. 9. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Persze ellrhet indulni kézifékel is.

Az ujabb autokban már sz elektronika nem engedi visszagurulni... 2-3 masidoercig megtartja az autót. Visszagurulás gatló.

Egy kerdés: mi köze ennek a gki-hoz?

2017. máj. 9. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

A gyártók gondolnak arra is, hogy meg kell állni mondjuk a Kizil Dagin felfelé, vagy a Bolun..ott is gond nélkül el kell indulni 30-40 tonnával. ez úgy működik, hogy kapcsol egy 1-est, aztán kéziféket kienged..


Én a Bolun még vontattam is egy lerobbant török versenyzőt..a kuplung leégetéséhez külön tehetség kell.

2017. máj. 9. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#6, nyilván, ha valakinek van GKI, akkor van C-je is, nem?

kb ezt illene tudni fejből ehhez:

[link]

2017. máj. 9. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 szántóvető ***** válasza:
a régi prémium esetében ha az ember rutinból vetetett akkor minden elindulás kézifékes elindulásra sikeredett :)persze szigorúan a középfülkés változat mert az való unijózásra.
2017. máj. 9. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

pl a régi tátráknál nem lehetett csúsztatni a kuplungot, mert akkor meghalt azonnal, de az teljesen más világ... Van a nagy emelkedőre sok autóban "kúszó" fokozat, ez néha még az egyesnél is rövidebb, ezzel szinte akárhonnan elindulsz még rakottan is, csak rohadt gyorsan el is éred a max fordulatot, és akkor kapkodnod kell magad a felváltásnál mert egy pillanat alatt megállsz, képzeld el régen amikor ezt dupla kuplunggal kellett meg gázfröccsel :D


Mellesleg a Scanianak vannak olyan automata váltós változatai amiben van kuplung elinduláshoz és megálláshoz.

2017. máj. 9. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!