Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Amerikában miért nem terjedtek...

Amerikában miért nem terjedtek el a kamionokban az automataváltók?

Figyelt kérdés

Ezek a nagy dög amerikai kamionok (MACK, Peterbilt, Kenworth) mind manuális váltóval vannak felszerelve. Meg a műszerfaluk is olyan puritán (minden kijelzőjük ilyen analóg mutatós kijelző), nincs egy digitális, lcd semmi.

Gondolom nem az lehet az oka, hogy technikailag nem tudnak automataváltót gyártan (pont az USAban!).



2017. nov. 2. 09:34
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%

1-es vagyok


Nem, képzeld el, nem gurultam semennyit asszinkronos váltós kamionnal. Csak elromlott szinkronú IFA-val "szórakoztam". Az is elég volt.

Aki pedig mondja, hogy milyen fassza az aszinkronos váltó, annak szólok, hogy egy mezei DAF, amit gyűjtőzésre használnak (értsd állandó elindulás, megállás, araszolás, rengeteg parkolgatás) automata váltója is mindenféle gond nélkül elbír 1,5 millió km-t. Pedig a DAF váltója nem is számít jónak. De ti nyilván ha kamionnal kéne dolgozzatok, akkor a kettő közül a kézi, szinkronizálatlan váltóst választanátok, mert milyen rajság már, hogy abban a nagy csőrös dögben még a forgalomra sincs időd figyelni.

2017. nov. 5. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:

vezettem már elég sokfélét, és a szinkronizálatlan sokkkkal kényelmesebb mivel nem kell kuplungolni, és az autó úgy viselkedik ahogy te akarod. Szinkronizált váltóval elég nyűgös, de még így is azt mondom, hogy legalább "elfoglalod" magad valamivel és nem bambán ülsz a fülkében és nyomod a gázt... SZERINTEM.


Habár a régi TGA Man-oknak volt egy nagyon jó megoldásuk, szinkronizált váltója volt, de a váltón volt egy gomb ami a kuplungot helyettesítette, na azzal is elég kényelmes volt dolgozni.

2017. nov. 5. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

"Ha kamionnal kéne dolgoznunk"?!?!

94óta nemzetközizek, és olyanról alkottam véleményt, amit hosszú időn át gyakoroltam, de akkor taníts mester!

2017. nov. 5. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

13-as

És jobb volt az aszinkronos váltó, mint a modern automataváltó?

2017. nov. 6. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:

Itt vagyok.

Az eredeti kérdést figyelembe véve, és megválaszolva, ha már kéziváltó, jobb az aszinkron, mert megbízhatóbb. Viszont sofőrt igényel, nem szobafestőt, hentest, kőművest, itt nem leszólva a festőket,stb.

Az automata pedig, igen egy fokkal kényelmesebb. Megemlítendő negatívumként minden elindulásnál a kuplungolás, utána némi málnakeverés a kézinél. Számomra ez nem perdöntő érv.

Magad is említed, hogy szivattyúztál a lebarmolt Ifa váltóval. Nna ugye! Minek ezeknek szinkrongyűrű!?

Az említett Daf váltó pedig nem rosszabb/jobb a többinél, csak a vezérlő programot nem sikerült úgy eltalálni, ahogy pl. a Volvonak sikerült. Gyakorlatilag, mintha egy láncfűrészen autóznál. Megy és áll fokozatok elérhetőek a Dafnál a kuplung működésében. De élhető, használható, kitapasztalható az is.

Azon se csodálkoznék, ha ua. a

Zf váltó lenne a két típusban.

Más említette az M.a.n

kuplung-kapcsolóját. Brilliáns ötlet, nem is értem más miért nem használta. Gyerekkoromban megfigyeltem, hogy az Ikaruson a váltókarra volt szig.szalagozva egy billenőkapcsoló, és azt használva a sofőr játszi könnyedséggel váltott. Hát nincs új a Nap alatt. Egy Ep-szelep leveszi a gondot az ember bal lábáról ha gyári, ha barkács...

Azért egy ilyen kapcsolóért nem tud eléggé hálás lenni az ember egy 3órás araszolásban az új Német Kalifátusban.

2017. nov. 21. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:

Előfordulhat, hogy azért nem alkalmazták mások ezt a kapcsolós megoldást, mert azzal nem lehet csúsztatni a kuplungot, és az nem jó.

Amúgy meg látod, írtál még egy okot, miért jó az automataváltós kamion. Németországban a mindennapi autobahnos dugóban megfizethetetlen egy automata váltó még kisautóban is, nemhogy kamionban.

2017. nov. 21. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

Dolgoztam ilyen M.a.n.-el. A műszerfalra kiírja, ha elkapkodtad a váltást. Hamar rá lehet érezni, utána már tényleg segítség. Az eredeti kérdés a nagyfejű amerikaiakról szólt, nem releváns a jürgenlandi dugó a válaszadásban. Nem hiszem, hogy van a világon még egy ilyen suttyó ország! Ezeknek törvény van rá, hogyha belépsz, fél órán belül dugóba kell állnod..!

Jelenleg is Volvo automatával járok, de ha választani kellene, nem biztos hogy ennél maradnék. Említettem ugye a korábbi meghibásodását, 3nap kempingeléssel egybekötve. Azóta is volt olyan, hogy túl gyorsan raktam hátramenetbe, nem vette be, sőt le kellett venni a gyújtást és újraindítani, hogy működjön a váltó. A raktárosunk is járt így vele...

Tény: azóta figyelek erre, és nincs gond vele.

Mellesleg, ha vkinek a manuálissal való váltás elvonja a figyelmét a forgalomról, annak merem ajánlani a metróvezetői állást...

2017. nov. 21. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:

Egy automata valto minden szemponbol jobb.

Folyamatos vonoero, nem billegteti a rakomanyt. Ameriakaban is vannak dugok ott is bizonyara orul a sofor ha dugoba kerul egy sxinkronixalatlan valtoval. 1 duplakuplung 2. Mindezt vagy ezerszer. Nem koszonom en el vagyok az automataval.

Gyorsabban szebben valt mint az ember.

2017. dec. 2. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Utolsó! Dobd már ide lszi., melyik kamion automata az, amelyik gyorsabban vált az embernél, és még a vonóerő is folyamatos!? Süt a hozzászólásodból, hogy nem éltél együtt egyikkel sem! Csak tudnám, akkor mi alapján alkotsz véleményt?

A kamionokban nem Cvt váltó van.

És az aszinkront nem kell kuplungolni.

De neked majd mindent kétszer írok le, kétszer írok le...

Az automata sokszor magasabb fokozatból indul, mint én tenném: jobban terheli a tárcsát, mint egy erre érzékeny, odafigyelő sofőr.

Az ember hajlamos lámpánál, dugóban sebességben hagyni: akár percekig pörög a kinyomócsapágy.

És dugóban araszolva a Volvoban is úgy bólogatok, mint kezdő b#zi a gőzben, mert részterhelésen nem vált simán, rángatja az erőátvitelt: ua.úgy kézzel váltok!

Ez mind-mind forintban mérhető!

Igen, bele lehet nyúlni, de vajon megteszi a tisztelt sofőr? A legtöbb a váltókaron levő kapcsolók nevét se tudja!

Az nem mindegy, hogy 500ezret, vagy háromszor annyit megy el a haszonjármű 1 kuplungszettel! És ezért használnak két kontinensen is aszinkront. Olcsóbb, megbízhatóbb. Mellesleg, de nyilván nem szándékosan, remek szűrőként működik, mert aki nem tud vele váltani,az nem erőlteti, nem sofőrködik. Akik kétszer kuplungolnának, azoknak találták ki a szinkrongyűrűt, meg az Amt váltót...

2017. dec. 13. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
Szerinted a Volvo automatája rángat, de mikor a kéziváltós kamionban a jól képzett sofőr állandóan leugrik a kuplungról, vagy éppen leégeti, mikor 40 tonnával araszol, és persze soha nem akkor vált sebességet mikor kéne, szóval szerinted a kéziváltós megoldás jobb a kamion műszaki állapotának megőrzése érdekében, mint az automata?
2017. dec. 13. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!