Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Amerikában miért nem terjedtek...

Amerikában miért nem terjedtek el a kamionokban az automataváltók?

Figyelt kérdés

Ezek a nagy dög amerikai kamionok (MACK, Peterbilt, Kenworth) mind manuális váltóval vannak felszerelve. Meg a műszerfaluk is olyan puritán (minden kijelzőjük ilyen analóg mutatós kijelző), nincs egy digitális, lcd semmi.

Gondolom nem az lehet az oka, hogy technikailag nem tudnak automataváltót gyártan (pont az USAban!).



2017. nov. 2. 09:34
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

Erről ugatok kezdettől!

Szövegértés: egyes! Aki érzi, annak mindegy mivel vált. A többinek nem megy a gépek nélkül. Se...

De még mindig T. Kérdező által feltett kérdésre keressük a választ. Emlékszel még mi volt az?

De akkor mondd meg te, mindenttudó cimbora, mennyibe kerül 3 kuplungszett az Amt-hez, és mennyi maga az Amt? Vagy jobban megéri-e hosszútávon, megbízhatóbb-e egy jó sofőr, aszinkron kombó?

2017. dec. 13. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:

21-es


Hogy jön ide a szövegértés? Az a gond, hogy nem azt mondom, ami neked tetszik? Nem tudom a robotizált váltós kamionhoz mennyi egy kuplung, mert szinte soha nem kell bele venni. Ellenben a kéziváltósokon nem ritka, hogy a sofőr leégeti a kuplungot, és cserélni kell.

A jó sofőr a kamionra elképzelés pedig lassan fikció, hiszen semmilyen sofőr nincs egy ideje, nemhogy jó sofőr, a cégek örülnek, ha van egy CE-d, aztán menjél. És a jó sofőr sem vált mindig tökéletesen, és nem kezeli mindig jól a kuplungot.

Na de végülis legyen neked igazad akkor, az asszinkoronos a király, meg a kemény sofőrök.

2017. dec. 14. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:

Volvo automatája rángat, igen. Mert ő nem tudja te mit akarsz, és az automata nem csúsztatja a kuplungot addig mint ahogy te azt tennéd (ami a helyes). A DAF-ban 2féle hátramenet van pl , van egy "teknős" ahol elvileg a kuplungot csúsztatja, meg 1 rendes, amikor pl bemész egy zsákutcába és végig tolatni kell több száz méteren át.


A volvoban csak egyféle, és ezért amikor lassan kell tolatni nagy súllyal, esetleg felfelé emelkedőn, akkor rángat mint a p1csa :D Manuálissal meg csak csúsztatnád a kuplungot és kész, nem fog leégni ...



Aki azt mondja hogy folyamatos vonóerőt biztosít az automata, az szerintem kamion közelébe nem nagyon járt :D Ja, személyautóknál így van, nem is érzed a váltást úgy váltanak az újabb automaták, csak hogy a kamion nem ilyen, az egy rendes kézi váltó robotizálva. Olyan mintha manuálist vezetnél.

2017. dec. 14. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
Szinte soha nem kell kuplungot cserélni? Aha! Látom, képben vagy...
2017. dec. 15. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
Automata mezőgazdasági gépeknél is folyamatos a vonoero. Akkor kamionba miért nem tudnak normálisan beepiteni?
2017. dec. 15. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
Igen, traktorhoz, buszhoz, katonai járművekhez már elérhető a Cvt. Ez gyakorlatilag szíj/dörzshajtás, megvannak a maga korlátai. Vannak megoldások a szíjba integrált fémbetéttel, van láncos megoldás, vannak görgők a szíj helyett, az Allison váltója golyókkal hajtja a traktorodat, de szgk.-ba se szerelik ~300 ló felett. Biztosan gőzerővel keresik a megoldást rá.
2017. dec. 15. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!