Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Azok, akik akik tömegközlekedé...

Azok, akik akik tömegközlekedésre akarják terelni az embereket, mint a birkákat, azon gondolkodtak el, hogy nem csak flancból járnak annyian autóval, hanem a heringpartik miatt is?

Figyelt kérdés

Én is sok ilyet ismerek, "miért nem jársz busszal, arra jó a tömegközlekedés".

Ő pont olyan kolléga, amiben szinte semmiben nem értünk egyet.A fizetése olyan magas, mint az enyém (IT osztályon dolgozunk).

Én tipikusan olyan vagyok, akinek szenvedélye az innováció,nem csak a szoftveres,hanem a gépészeti is.Ő, meg olyan "puritán", az öltözködése is olyan semmilyen, felveszi az össze nem illő ruhadarabokat.



Én diákkoromban sokat buszoztam, nagyvárostól 14 kilométerre községben laktam.Mindennap álltam a buszon.Amikor nyuggernap volt, akkor volt olyan,hogy fel sem fértem.A Volántársaság semmit sem csinált, nem küldött azokon a napokon még egy járatot.


Az egyik, amiért utálom a tömegközlekedés eme formáját az az, hogy a kifizetett jegyárért nem minden utas kapja ugyanazt a szolgáltatást.

Ugyanis, az is ugyanannyit fizet, aki a huzatos állja végig az utat meg az is, akinek van ülőhelye.Ez világéletemben felháborított, már akkor 1izen pár évesen tudtam, hogy én,ha lesz lehetőségem kocsit veszek és fel nem ülök többet heringjáratokra.



A probléma, hogy az állami cégek nem foglalkoznak az igényekkel,azt mondják "elküldtük a járatot, a többit oldják meg az utasok".

Engem, mint vásárlót csak a szolgáltatás minősége érdekel az nem, hogy az adott cég miből,hogyan teremti rá elő a forrást.


De, meg is látszik, többnyire diákok, nyugdíjasok használnak csak tömegközlekedést, meg azok akik műszakban dolgoznak.

Akik komolyabb pozícióban vannak, mind kocsival járnak, ahány munkahelyen dolgoztam így volt.A kontrollingtól a beszerzésig mindenki kocsival járt, ahogy a jelenlegi helyemen is.


2017. nov. 30. 18:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Egy szo jutott rolad eszembe: sznob. Masok eletevel, oltozkodesevel, stilusaval rengeteget foglalkozol, mikozben kb. semmi kozod nincs hozza.


'Akik komolyabb pozícióban vannak, mind kocsival járnak' - ez MINDENT elmond rolad, tipikus keleteuropai, az autot statusz-szimbolumnak, 'eredmenynek' elkonyvelo kis senki vagy. Meglepne ha tudnad, hanyan jarnak milliot kozelito fizetes ellenere tomegkozlekedessel, meghozza pont azert, mert a hozzad hasonlo 'mer en megerdemlem, ha' nem, ha' dehogynem erdemlem meg, nehogyma' a szomszedjozsika autoval jarjon en meg ne' egysegsugaruak miatt se kozlekedni, se parkolni nem lehet sehol.

2017. nov. 30. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Az autós heringparti nem zavar? Mikor metróval fele annyi idő?
2017. nov. 30. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

1#


Kedves első,

akkor fizetésből, amit kapunk, tudna igényesebb is lenni.Nem csak sz_rul öltözik, hanem igénytelen is.


Másrészt, az életszínvonalat az autó is jelöli, természetesen csak a fiatalabb modellek.

Németországban és az Egyesült Államokban, jóval nagyobb az egy főre jutó autók száma, mint nálunk.És bizony nem éppen fejletlen államok.


Én nem fizetek olyan szolgáltatásért, ami nem tekinti egyenlőnek a fogyasztóit.



Az autó annyira eredmény és státusz, mint egy új építésű penthouse, jó környéken.

Egy jó kocsi a világon mindenütt szimbólum.


Ahány cégnél dolgoztam, a komolyabb munkát végzők mind autóval jártak, a vezetőknek pedig volt szolgálati is.Egy jobb,jól fizető pozíció megköveteli a rugalmasságot.


Így van, megérdemlem a kocsit, megdolgoztam érte és eleget szívtam már a tömegközlekedéssel.



3#

A metró csak a belvárosiaknak jó, nem mindenki lakik belvárosban.

2017. nov. 30. 18:32
 4/12 anonim ***** válasza:

Mindenki azzal és úgy jár, ahogy akar vagy megteheti. Városokban autózni sem jó, folyton dugókban kell autózni, és ez egyrészt stresszel jár, másrészt nem jó az autónak.

A fejlett nyugaton sem az autózás a menő, fejlett országokban nem úgy gondolkoznak, mint nálunk, hogy ha van egy jó autód, akkor király vagy, ha buszozol, akkor proli vagy.

Akár a németeknél, akár a hollandoknál divat biciklivel munkába járni, náluk nem menőség új autóval bejárni dolgozni. Ugyan ez volt az olaszoknál évtizedeken át, robogó volt és ma is a menő mindennapi jármű, nézd meg ha Olaszországba vagy Görögországba jársz, mindenhol robogókkal van tele, mert olcsó és praktikus. Ugyan ez van Ázsiában, az autó, tömegközlekedés másodlagos, csak nagy távolságra használják.

Amerikában a 70-80'as években többen jártak biciklivel dolgozni, mint autóval, mondjuk ez ma nem igaz.

2017. nov. 30. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A jó édes ***** válasza:

Hong Kongban meg fele annyi az egy főre jutó szgk.-k száma, mint nálunk, mégis fejlettebb, mint mi. *da-bumm-tss*

Egyébként a buszok első ajtajánál szokott lenni egy plakett, hogy hány fő utast szállíthat ülve és állva - ezek az utasszámba egyenlően számítanak bele, vagyis végérvényben mégis csak ugyanazt a szolgáltatást kapja mindenki: eljutnak A-ból B-be.

Én egyébként nem azért ajánlanám, hogy ne szokj hozzá az autóhoz, mert irigyelném tőled - hanem mert baromi nagyot fogsz csalódni, mikor majd az állam nem fogja ennyire támogatni itthon a közúti mobilitást, hanem az EU többségére jellemző adók lesznek, te meg még mindig szaros K-európai IT fizetést fogsz kapni. Ha lesz 100.000 a kötelező meg 50.000 a környezetvédelmi adó és 450 a benzin, akkor anyagilag nem lesz annyira olcsó móka ragaszkodni az efféle kényelemhez. S az átlag magyar autóst ismerve valószínűtlen, hogy mondjuk ezüst étkészletre akarnád cserélni, mert az megfizethetőbb státuszszimbólum.

2017. nov. 30. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Én multinál vagyok vezető, éppenséggel autózhatnék is, ha bármilyen szempontból megérné nekem.


De:

- reggel a dugók miatt inkább a buszsávon meg villamoson suhanok el a magadfajták mellett, megspórolva elég sok időt

- rengeteg felesleges kiadástól kímélem meg magamat

- ha mégis kocsi kell, ma már nevetséges árakon tudok bérelni

- utazáshoz még élvezetesebb is vonatozni, nézed a tájat, ismerkedsz emberekkel, és még az ebédhez is lecsúszhat egy jó pohár bor

- jó érzés védeni a környezetet.

2017. nov. 30. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A tömegközlekedés baromi jó dolog, ha jó a hálózat, jó a színvonal és megvan minden körítés ahhoz, hogy megérje letenni az autót. Nálunk ezek közül pont nincs meg minden kritérium.
2017. nov. 30. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Járj kocsival ember, nehogy felmerészkedj a sok proli közé a buszra, fúj.
2017. nov. 30. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
A kérdező szerintem troll. Nem hinném, hogy egy intelligens felső vezető 2017-ben így tudjon gondolkodni. Ez szerintem vicc. Ha meg nem, és valóban ezzel van elfoglalva, hogy státuszok meg igénytelen kollega, akkor az szomorú...
2017. dec. 1. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Kedves 8.


A tömegközlekedés, mint közlekedési forma nem proli.

Viszont, Magyarországon az, nem a rajta utazó emberek miatt,hanem maguk az állami vállalatok fogyasztókhoz való hozzáállása miatt.


Sok helyen azt sem tudják mi azaz ütemes menetrend, a légkondit minek megcsináltatni,meg amúgy nincsrápénz.Az utas csak egy nyűg, meg amúgy se merjen kritizálni....blablabla


Én éltem Ausztriában, egy 1400 fős faluban és bármennyire is hihetetlen Magyarországról nézve, ütemes menetrend volt és olyan elvetemült dolgokra is képesek voltak, hogy csúcsidőben sűrítettek,hogy ne legyenek heringpartik.

Magyarországon ez hiányzik és ameddig nem lesz ilyen a tömegközlekedés, addig bizony a legtöbben kocsiba ülnek, mivel nem éri meg azért az alacsony színvonalú szolgáltatásért fizetni, amit Magyarországon tömegközlekedésnek neveznek.

2017. dec. 1. 18:32
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!